یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
کد خبر: 41621
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/07 13:41

چگونه مشاوره حقوقی بگیریم؟

این روزها افراد زیادی به جای جستجو در اینترنت و پرسش از اطرافیان، از بهترین راه ممکن برای رسیدن به پاسخ سوالات حقوقی خود استفاده می‌کنند و آن هم مشاوره حقوقی است.
چگونه مشاوره حقوقی بگیریم؟

 

این روزها افراد زیادی به جای جستجو در اینترنت و پرسش از اطرافیان، از بهترین راه ممکن برای رسیدن به پاسخ سوالات حقوقی خود استفاده می‌کنند و آن هم مشاوره حقوقی است. در مشاوره حقوقی میتوان به پاسخ تمام سوالات حقوقی خود دست پیدا کرده و با اطلاع از آنها بهترین تصمیمات را گرفت. حال با توجه به مزایایی که مشاوره حقوقی دارد، عده‌ای در نحوه گرفتن مشاوره حقوقی مشکل دارند و نمیدانند چگونه میتوانند برای گرفتن مشاوره حقوقی اقدام کنند. بر این اساس در ادامه مطلب به بررسی این موضوع پرداخته و به نحوه انجام این کار اشاره خواهیم داشت.

مشاوره حقوقی چیست و چرا به آن نیاز است؟

 

 

 

مشاوره حقوقی از جمله خدماتی است که از سوی موسسات حقوقی ارائه می‌شود. این مشاوره‌ها شامل جلساتی به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی هستند که در طی آنها به سوالات حقوقی افراد پاسخ داده می‌شود. در واقع به عبارتی میتوان گفت مشاوره حقوقی به جلسه‌ای اشاره دارد که در آن راهنمایی‌های حقوقی لازم به اشخاص از طریق مشاوران حقوقی و وکلای پایه یک دادگستری ارائه می‌شود. بنابراین افرادی که به مشاوره حقوقی می‌پردازند، از تخصص بالایی در زمینه حقوق برخوردار هستند و اطلاعات کافی در زمینه‌های مختلف را دارند. این افراد در جلسات مشاوره به صحبت‌های مراجعان به خوبی گوش کرده و سپس با توجه به قوانین موجود در کشور، به ارائه بهترین راهکارها به او می‌پردازند.

اهمیت مشاوره حقوقی هم بسیار روشن است. در واقع اگر این مشاوره‌ها و جلسات با بهترین وکلا و مشاوران حقوقی صورت بگیرد، میتواند بهترین نتیجه را برای افراد در بر داشته باشد و به آنها کمک زیادی در حل موضوعات مورد نظرشان کند.

بهترین زمان برای مشاوره حقوقی

 

 

 

برای بسیاری از افراد سوال است که چه زمانی بهتر است برای گرفتن مشاوره حقوقی اقدام کنند؟ در این رابطه باید اشاره شود که معمولا مشاوره‌های حقوقی در دو زمان صورت می‌گیرد؛ در حالت اول قبل از اقامه دعوا و در حالت دوم بعد از اقامه دعوا است. در اینجا به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم:

  • گرفتن مشاوره حقوقی پیش از اقامه دعوا: افراد زیادی هستند که پیش از اقامه دعوا و هر عمل دیگری، به یک وکیل یا مشاور حقوقی مراجعه می‌کنند و در رابطه با موضوع حقوقی مورد نظر خود با او به صحبت می‌پردازند. موضوعات حقوقی از پیچیدگی‌ها زیادی برخوردار هستند و برای طرح دعوا در این زمینه‌ها باید از اطلاعات زیادی برخوردار بود. برای همین افرادی که اطلاعات درستی از این موضوعات ندارند، پیش از اقامه دعوا خود را نیازمند به یک مشاور حقوقی می‌بینند تا با کمک او بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

  • گرفتن مشاوره حقوقی پس از اقامه دعوا: گاهی اوقات افراد پس از طرح دعوا و شکایت حقوقی، نیاز به یک مشاوره حقوقی را در خود احساس می‌کنند. در واقع این افراد معمولا در حین دادرسی به مشاوران حقوقی و وکلای پایه یک دادگستری مراجعه می‌کنند تا با کمک او بتوانند زودتر به نتیجه برسند.

نحوه گرفتن مشاوره حقوقی به چه صورت است؟

 

 

 

با توجه به اهمیتی که مشاوره حقوقی دارد، بهتر است ببینیم که به چه شکلی میتوان به مشاوره حقوقی پرداخته و از مزایای آن بهره مند شد. در ابتدا باید اشاره شود که برای داشتن یک مشاوره حقوقی خوب، باید به سراغ موسسات حقوقی معتبر بروید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید. این روزها موسسات حقوقی زیادی در کشور مشغول فعالیت هستند که با کمی تحقیق و پرس‌وجو میتوان بهترین موسسه را انتخاب کرده و با مشاوران و وکلای آن به گفتگو و مشاوره پرداخت. موسسه حقوقی کارن از جمله موسساتی است که برای داشتن بهترین مشاوره حقوقی میتوانید از حقوقدانان و وکلای آن بهره مند شوید.

  • مشاوره حقوقی حضوری

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های مشاوره، مراجعه به موسسات و انجام مشاوره به صورت حضوری است. از آنجایی که این روش به صورت رو در رو است و افراد میتوانند ارتباط بهتری با مشاور خود داشته باشند، بهترین روش مشاوره حقوقی به حساب می‌آید. برای انجام مشاوره حقوقی حضوری، افراد باید پس از گرفتن وقت به صورت تلفنی، به آدرس موسسه مراجعه کرده و با کارشناس حقوقی در رابطه با موضوع حقوقی خود صحبت نمایند. در رابطه با مزایای مشاوره حقوقی حضوری، میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • گفتگوی رو در رو با وکیل کیفری یا حقوقی

  • بررسی دقیق مدارک موجود توسط وکیل یا مشاور

  • مشاوره کامل و پاسخگویی به تمام سوالات

  • امکان پذیرش پرونده توسط وکیل

  • مشاوره حقوقی تلفنی

روش دیگری که برای مشاوره حقوقی وجود دارد، مشاوره تلفنی است که برای این کار باید با شماره‌های مربوطه موسسه تماس گرفته و با مشاور صحبت کرد. بسیاری از مشاوره‌های حقوقی تلفنی به این صورت هستند که یک شماره اختصاصی برای این کار در نظر گرفته می‌شود تا افراد پس از تماس با آن، به کارشناس حقوقی متصل شوند و با او به گفتگو بپردازند. کارشناسان پس از گوش دادن به سوال، شخص را به یک وکیل متخصص در همان حوزه متصل می‌کنند تا مشاوره حقوقی به بهترین شکل صورت بگیرد.

حوزه‌های مشاوره حقوقی بسیار گسترده است و برای این مشاوره‌ها باید با وکیل متخصص در همان حوزه صحبت کرد. در رابطه با حوزه‌های مشاوره حقوقی میتوان به مواردی چون مشاوره حقوقی خانواده (طلاق، مهریه، نفقه، حضانت و ...)، مشاوره ملکی (الزام به تنظیم سند، تخلیه و ...)، موضوعات کیفری (کلاهبرداری، جعل سند و ...) و ثبت احوال (حذف نام همسر از شناسنامه، ازدواج موقت و ..) اشاره کرد.

  • مشاوره حقوقی آنلاین

آخرین روش که راحت‌ترین راه موجود برای مشاوره حقوقی است، جلسه آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری است. در صورتی که امکان مراجعه حضوری به دفاتر حقوقی را ندارید و نمیتوانید به صورت تلفنی به صحبت با مشاور حقوقی بپردازید، میتوانید از این روش استفاده کنید. مشاوره حقوقی آنلاین، از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ یا تلگرام صورت می‌گیرد و افراد در طی این جلسه به صورت متنی یا صوتی به صحبت با مشاور خود می‌پردازند. از طریق این برنامه‌ها هم میتوان به ارسال مدارک خود پرداخته تا تحت بررسی کارشناس قرار بگیرد. باید اشاره شود که مشاوره حقوقی آنلاین هم مستلزم پرداخت هزینه است و رایگان نمی‌باشد.

بهترین مشاوره حقوقی با حقوقدانان و وکلای موسسه کارن

موسسه حقوقی کارن یکی از بهترین و معتبرترین موسسات حقوقی در کشور است که از طریق مشاوران و وکلای آن میتوانید به بهترین نتایج در پرونده‌های حقوقی خود دست پیدا کنید. در این موسسه میتوانید از انواع روش‌های مشاوره حقوقی استفاده کنید و به صورت حضوری یا غیر حضوری به مشاوره با حقوقدانان و وکلای پایه یک دادگستری موسسه بپردازید. گروه وکلای کارن خدمات مشاوره حقوقی خود را از طریق راه‌های مختلف ارائه می‌کند تا افراد بتوانند بسته به اوضاع و شرایط خود بهترین راه را در نظر بگیرند. کافیست با شماره‌های این موسسه تماس حاصل فرمایید تا بتوانید با یکی از وکلای پایه یک دادگستری در حوزه مورد نظر خود به مشاوره حقوقی بپردازید.

جمع بندی

در صورتی که نیاز به راهنمایی و کمک در موضوعات حقوقی دارید، بهتر است از مشاوره حقوقی استفاده کنید و سوالات خود را از یک کارشناس حقوقی بپرسید. مشاوره حقوقی میتواند به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین باشد که در متن به شرایط هر یک از آنها اشاره کردیم. با این حال اگر در این رابطه نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشید و یا بخواهید به مشاوره حقوقی با بهترین وکلای تهران بپردازید، میتوانید با موسسه حقوقی کارن در تماس باشید.

 

 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xe79l