نمایش توانمندی‌ها در متافوند

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد و ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (متافوند) از ۱۲ تا ۱۵ مرداد امسال با حضور ۷۰ شرکت داخلی و ۱۰ نماینده از کشورهای دیگر در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه شرکت‌های شاخصی همچون مس سونگون، فولاد شهریار، مجتمع فولاد صنعت بناب، فولاد آذربایجان و فولاد مهر سهند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خواهند داشت. گسترش‌نیوز با برخی غرفه‌داران در این نمایشگاه گفت‌وگو کرده که در زیر می‌خوانید.

فرصت تبادل نظر

aaaaaaaaaaa.jpg

 

 صمت رامین جداری کریمی، مدیرعامل شرکت دنیای اعتماد آریا گفت: شرکت در نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی‌ها است. او با بیان اینکه این شرکت امسال هم حضور پررنگی در تبریز خواهد داشت، تصریح کرد: ما با هدف مشتری‌یابی و جذب مخاطب در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت دنیای اعتماد آریا گفت: از سال ۹۲ تاکنون و با شراکت یک شریک هندی دست به واردات فروآلیاژ زده‌ و هم‌اکنون نیز در زمینه واردات بوته‌های ریخته‌گری ورود کرده‌ایم.
کریمی درباره میزان واردات این شرکت گفت: میزان واردات ما سالانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن است که سال گذشته تنها اقدام به واردات فروسیلیکو منگنز و بوته‌های ریخته‌گری کرده‌ایم.
وی در ادامه به بزرگ‌ترین مشکل واردات در بحث فروآلیاژها پرداخت و گفت: نوسانات قیمت دلار و مجوزها و فرآیندهای اداری که بر سر راه بازرگانان به‌منظور واردات گذاشته شده، کار را در واردات این محصولات سخت کرده است. کشورهای چین، هند، گرجستان و کره‌جنوبی بالاترین کیفیت تولیدات در فروآلیاژها را دارا هستند.
کریمی مهم‌ترین دلیل واردات فروآلیاژها در کشور باتوجه به تولیدات در ایران را پایین بودن میزان تولیدات نسبت به حجم مصرفی و کیفیت پایین فروآلیاژهای ساخته شده در کشور دانست.
او در نهایت نمایشگاه را فرصتی برای تبادل‌نظر بین فعالان حوزه معدن دانست و گفت: ما امیدواریم در این نمایشگاه بتوانیم از دانش فعالان معدنی استفاده کنیم.


اصول بهداشتی نمایشگاه

aaa.jpg

 صمت  ابراهیم مطلبی، مدیرعامل شرکت چینندگان گفت: باتوجه به گسترش و پیشرفت صنایع مادر نظیر فولاد، سیمان، آلومینیوم و نیاز این صنایع به کوره‌های با دمای بالا و نیز نسوز مورد نیاز این کوره‌ها، صنعت نسوز جایگاه ویژه‌ای را بین صنایع به خود اختصاص داده است.
مطلبی درباره اهمیت شرکت در نمایشگاه تبریز و مشتری‌یابی گفت: عمده مشتریان ما داخلی هستند و صنایع بزرگی همچون فولادسازی، آلومینوم‌سازی و شرکت‌های سیمانی و تمامی کارخانجاتی که اغلب با کوره و دما سر‌وکار دارند نسبت به خریداری محصولات ما اقدام می‌کنند؛ بنابراین حضور در این نمایشگاه به مشتری‌یابی ما کمک می‌کند.

او درباره اهمیت توجه به کیفیت محصولات داخلی و مقایسه آن با خارج از کشور گفت: تولیدات ما باتوجه به نصب تجهیزات و فناوری ایتالیایی از کیفیت بالایی برخوردار است. در مقایسه تولیدات ما با کشورهای خارجی نیز باید گفت چندی پیش یک نمونه اتریشی برای ما ارسال شد و ما بعد از آنالیز نمونه مشابه آن را تولید کردیم که با کیفیت نمونه خارجی آن مطابقت می‌کرد.

مدیرعامل شرکت چینندگان درباره شیوع کرونا و اقدامات این شرکت گفت: با شیوع کووید ۱۹ ما نیز همپای دیگر فعالان صنعتی اقدامات پیشگیرانه و کنترل‌های بهداشتی افراد و ضدعفونی کردن فضای کاری را در دستور کار قرار دادیم. 
به همین منظور مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک خریداری و در اختیار همکاران گذاشته شد؛ بنابراین در زمینه شرکت در نمایشگاه نگرانی نداریم و امیدواریم دیگران هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
مدیرعامل شرکت چینندگان در پایان به رویداد نمایشگاهی متافوند اشاره کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه برای صنعت فولاد و نسوز بسیار خوب است، چراکه ما در هر دوره از برگزاری این نمایشگاه دست پر برگشته‌ایم و از این جهت راضی هستیم.


چاپ