برای بازگشت از مسیر اشتباه دیر نیست

زنجیره فولاد بخش قابل‌توجهی از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ از این‌رو تلاش برای توسعه این زنجیره و در عین حال، تنظیم بازار آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

افزایش تولید با اجرای بسته حمایتی

افزایش تیراژ تولید از اهداف مهم خودروسازان در دوران تحریم است. به‌گزارش صمت این امر هم در همکاری خودروساز و زنجیره تامین محقق می‌شود. در راستای قراردادها و هزینه‌های پرداختی و نیز دیرکرد در این بخش قطعه‌سازان گلایه‌هایی داشته و عنوان می‌کنند با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت جهش تولید محقق شود.

یک گام تا ساماندهی بازار خودرو

نوسانات نرخ ارز، سکه، خودرو و خانه از خبرسازترین موضوع‌های این روزهاست که مسئله تحریم را کمرنگ کرده است. تحریم‌های داخلی به موازات تحریم‌های خارجی، مشکلات این روزهای اقتصادی‌صنعتی‌ کشور را افزون کرده و نابسامانی را برای بسیاری از بازارهای کشور به‌ارمغان آورده است.

همکاری سایپا و نیروی هوایی ارتش در داخلی سازی قطعات

در نشستی با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد سایپا و معاون اجرائى فرماندهى نیروى هوایی ارتش،‌ موضوعات مورد همکاری دوطرف مورد بررسی قرار گرفت.

تولیدکنندگان بالادستی مقصرند

صمت درباره گرانی خودرو هر کارشناس و فعال بازاری به‌دلیلی اشاره می‌کند؛ برخی از متعادل نبودن عرضه و تقاضا می‌گویند، برخی نوسانات ارزی را مسئله مهم عنوان می‌کنند، بعضی دیگر هم هزینه‌های سربار ناشی از خواب سرمایه در سایت‌هایی که به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده‌اند را دلیل اصلی می‌دانند. حتی برخی به حضور آقازاده‌ها در این صنعت و سیاسی بودن آن اشاره دارند و تولیدکنندگان این حوزه هم از قیمت‌گذاری مواد اولیه تولید داخل بر پایه ارز گلایه‌مند و عامل اصلی بالا رفتن قیمت تمام‌شده خود می‌دانند.

همه چیز زیر سر سیاست‌های پولی و انضباط مالی است

بازارها متاثر از یکدیگر بوده و افزایش و کاهش قیمت در یک بازار، باعث تغییر قیمت‌ها در بازارهای دیگر می‌شود.