راهبردها و چشم‌انداز صنعت برق ایران

با نگاهی به عوامل تولید، شرایط تقاضا، شدت مصرف انرژی، استراتژی رقابت و نیز سایر صنایع پشتیبان در صنعت برق ایران، می‌توان گفت راهبردها و نقشه راه توسعه کسب‌وکارهای صنعت برق ایران به پارامترهای متعددی وابستگی مستقیم دارد.

اهمیت برندسازی داخلی در جهش تولید

تنها راه تحقق جهش تولید، تولید محصولات باکیفیت است زیرا با تولید کیفیت‌محور شاهد جهش در تولید، توسعه بازار و رونق فروش کالاهای داخلی خواهیم بود و اقتصاد کشور با تولیدات اقتصادمحور داخلی، مقاوم می‌شود.

«خلیج گرگان» و «تالاب میانکاله»

سایه مرگ تدریجی خلیج گرگان هر روز نسبت به گذشته دامنه بیشتری می‌یابد تا این گنجینه بزرگ آبی به گندابی متعفن و سرانجام شوره‌زاری بی‌حاصل تبدیل شود. فاجعه زیست‌محیطی وحشتناکی که پیامدهای آن افزون بر نابودی ذخیره‌گاه ماهیان خاوریاری ایران با آن همه شهرت جهانی و ارزآوری، از بین رفتن یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های بین‌المللی ایران، میانکاله است.

توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

برای توسعه صادرات صنایع داخلی و افزایش سهم بازار جهانی باید رویه و سیاست جدیدی در حوزه‌های صنعتی و صادراتی کشور دنبال شود؛ از این رو توجه بیشتر به توسعه صادرات محصولات باکیفیت ایرانی برای ورود به بازارهای بین‌المللی یا توسعه بـازار خارجی بسیار بااهمیت است.

توجه به تشکل‌های مردم‌نهاد راهبردی برای توسعه

بازار کالا و خدمات در چند سال اخیر روزهای سختی را برای مصرف‌کنندگان رقم زده و در این مدت روند افزایشی نرخ کالاها و خدمات عملا بخشی از نیازهای مصرف‌کننده را متوقف کرده است.

فرابخشی و اثربخشی

اینکه کارخانه رب گوجه‌فرنگی هزار کیلومتر دورتر از قطب تولید گوجه‌فرنگی باشد، یعنی درهم ریختگی و گران تمام شدن تولید رب گوجه‌فرنگی.