دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 17822
تاریخ انتشار: 1401/04/05 01:29

10 فایده شگفت انگیز سولفات منگنز

سولفات منگنز ترکیبی معدنی (MnSO4) و به صورت نمک صورتی روشن است که پیش ساز ترکیبات شیمیایی بسیاری از جمله فلز منگنز می باشد.

 

سولفات منگنز

سولفات منگنز ترکیبی معدنی (MnSO4) و به صورت نمک صورتی روشن است که پیش ساز ترکیبات شیمیایی بسیاری از جمله فلز منگنز می باشد.

مانند بسیاری از سولفات های فلزی، سولفات منگنز هیدرات های مختلفی را تشکیل می دهد: مونوهیدرات، تترا هیدرات، پنتا هیدرات و هپتا هیدرات. همه این نمک ها در آب حل می شوند و 2+ محلول صورتی کم رنگ از کمپلکس آبی [Mn (H2O) 6] به دست می آورند.

مواد معدنی سولفات منگنز در طبیعت بسیار کمیاب هستند و همیشه به صورت هیدرات وجود دارند.

این ماده همچنین به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و یک جزء واقعی از آنزیم سوپراکسید دیسموتاز منگنز است. در واقع منگنز یک آنتی اکسیدان قوی است که ذرات مضر را خنثی کرده و در نتیجه از بسیاری از خطرات بالقوه آنها جلوگیری می کند.

بدن ممکن است حداکثر 20 میلی گرم منگنز داشته باشد که در کلیه ها، پانکراس، کبد و استخوان های ما متمرکز است. منگنز برای عملکرد طبیعی مغز و فعالیت صحیح سیستم عصبی ما در سراسر بدن بسیار مهم است. ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

علائم کمبود منگنز در بدن

علائم کمبود منگنز عبارتند از فشار خون بالا، بیماری های قلبی، انقباض عضلانی، ناهنجاری استخوان، کلسترول بالا، ضعف بینایی، مشکلات شنوایی، از دست دادن شدید حافظه، لرز و رعشه. اگرچه برخی از متخصصان پزشکی استدلال می کنند که کمبود منگنز بسیار نادر است، بیش از 35 درصد از جمعیت جهان دچار کمبود هستند. عادات غذایی نامناسب علت اصلی چنین کمبودهایی است.

منابع مهم منگنز چیست؟

مهم ترین منابع منگنز به شرح زیر است:

  • میوه ها: نارگیل،  آناناس،  توت فرنگی، تمشک ، میوه های استوایی ، انگور،  موز ، خیار ، کیوی و انجیر
  • سبزیجات: سبزیجات سبز مانند  اسفناج ، شاهی، کاهو ،  تره فرنگی و خردل ، چغندر، لوبیا سبز ، توفو و هویج
  • آجیل : گردو، بادام و فندق
  • غلات : جو،  برنج ، گندم کامل و برنج قهوه ای
  • ادویه ها و گیاهان: سیر ،  نعناع، ​​میخک و زردچوبه
  • غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا و صدف


 

فروش انواع مواد شیمیایی

 

وب سایت شرکت: https://hirkanchem.com/

09120297429  مهندس افضلی

021-88988082

 

فواید منگنز برای سلامتی

این ماده به طرق مختلف منجر به سلامت کلی می شود. در اینجا لیستی از مهم ترین مزایایی که مورد تحقیق قرار گرفته آورده شده است:

دیابت را مدیریت می کند

سولفات منگنز در کنترل بیماری های متابولیک کارایی نشان داده است. این ممکن است بیشتر از بروز برخی بیماری ها مانند دیابت جلوگیری کند. برای کنترل سطح قند خون، منگنز سنتز و ترشح انسولین را عادی می کند و افت غیرقابل پیش‌بینی قند خون بهتر تنظیم می شود.

استخوان های سالم با منگنز

برای رشد مناسب ساختار استخوان انسان ضروری است. بسیاری از زنان پس از یائسگی از کمبود منگنز رنج می برند، بنابراین افزایش مصرف این ماده معدنی کمیاب عامل مهمی در جلوگیری از شکستگی است. این ماده معدنی بسیار موثر برای افزایش تراکم معدنی ستون فقرات به ویژه در زنان یائسه است. . اگرچه تحقیقات هنوز ثابت نکرده است که منگنز از پوکی استخوان جلوگیری می کند، اما اعتقاد بر این است که یکی از عوامل موثر در کاهش پیشرفت این بیماری ناتوان‌کننده است.

 

منگنز باعث افزایش متابولیسم میشود

عنصر منگنز باعث تنظیم متابولیسم بدن فرد می شود. آنزیم های فعال شده با منگنز به متابولیسم کلسترول، اسیدهای آمینه و کربوهیدرات ها کمک می کنند. علاوه بر این، برای متابولیسم ویتامین هایی مانند ویتامین E و ویتامین B1 نیز مهم است. علاوه بر این، به عملکرد صحیح کبد و عملکرد روان کمک می کند. این بخش ضروری از متابولیسم گلوتامین و فراوان ترین اسید آمینه در بدن و بخش کلیدی DNA پلیمراز است.

منگنز جلوگیری کننده از پوکی استخوان

مکمل ‌های منگنز با تسکین پوکی استخوان و سندرم استئوآرتریت مرتبط هستند، زیرا یک ماده معدنی ضروری است که ثابت شده به تراکم استخوان و تراکم مواد معدنی کلی می‌افزاید. 

 

التهاب را کاهش می دهد

منگنز یک ماده معدنی شناخته شده برای پیچ خوردگی و همچنین التهاب است؛ زیرا به افزایش سطح سوپراکسید دیسموتاز کمک می کند. این افزایش سطح به دلیل خواص آنتی اکسیدانی این ماده معدنی است. سوپراکسید دیسموتاز، همچنین به عنوان SOD شناخته می شود، معمولا در سطوح بسیار پایین در افراد مبتلا به آرتریت یافت می شود. SOD دارای ویژگی های ضد التهابی است که مبتلایان به آرتریت به شدت به آن نیاز دارند. بر اساس مطالعات مختلف، افزودن مجدد منگنز به بدن برای افزایش سنتز و عملکرد SOD با کاهش علائم آرتریت مرتبط است.

فروش انواع مواد اولیه شیمیایی صنعتی و خوراکی

 

وب سایت شرکت: https://hirkanchem.com/

09120297429  مهندس افضلی

021-88988082

 


منگنز باعث کاهش سندرم PMS میشود

بسیاری از بانوان از سندرم پیش از قاعدگی (PMS) رنج می برند.در این شرایط، سولفات منگنز تا حد قابل توجهی به کاهش سردرد، نوسانات خلقی، افسردگی و تحریک پذیری کمک می کند. مطالعات ارتباط بین سطوح پایین مواد معدنی مختلف از جمله منگنز را در زنانی که از علائم شدید PMS رنج می‌برند نشان داده‌اند، بنابراین مصرف مکمل توصیه می‌شود.

جذب ویتامین را افزایش می دهد

به جذب ویتامین هایی مانند ویتامین Bو E و مواد معدنی مانند منیزیم کمک می کند. این به دلیل نقش منگنز در واکنش های آنزیمی است که برای جذب و استفاده از ویتامین های دریافتی از غذا لازم است 

سلامت تیروئید را بهبود می بخشد

منگنز عامل مهمی برای بسیاری از آنزیم‌های مختلف است و جزء ضروری تیروکسین، هورمون سندرم پیش از قاعدگی (PMS) در غده تیروئید است. عملکرد صحیح غده تیروئید و سنتز هورمونی آن به طیف گسترده ای از مسائل سلامتی در بدن از جمله کاهش وزن، اشتها، متابولیسم و ​​کارایی سیستم اندام کمک می کند.

منگنز عملکرد شناختی را بهبود می بخشد

منگنز برای عملکرد سالم مغز ضروری است و همچنین برای درمان اختلالات عصبی خاص استفاده می شود. این به احتمال زیاد به دلیل سوپراکسید دیسموتاز (SOD) موجود در آن است که رادیکال های آزاد را در سراسر بدن از جمله مسیرهای عصبی از بین می برد. محصولات جانبی اکسیداسیون مانند رادیکال‌های آزاد در همه جای بدن وجود دارد و مغز می‌تواند به راحتی مانند سایر قسمت‌های بدن تحت تاثیر منفی قرار گیرد، بنابراین آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند SOD مورد نیاز است.

جدا از نقش آنتی اکسیدانی، منگنز همچنین با انتقال دهنده های عصبی متصل می شود و انتقال سریع تر یا کارآمدتر تکانه های الکتریکی را در سراسر بدن تحریک می کند، در واقع عملکرد شناختی را تسریع می کند.

هضم غذا را بهبود می بخشد

منگنز یک ماده معدنی است که برای حفظ عملکرد دستگاه گوارش مفید است. این ماده جذب چربی در فرایند هضم را بهبود می بخشد و همچنین مشکلاتی مانند یبوست و ناراحتی روده را کاهش می دهد. منگنز همچنین از نظر استفاده کارآمد از مواد غذایی و تبدیل به انرژی قابل استفاده مهم است

نحوه سفارش و تماس با ما

شما عزیزان میتوانید از طریق یکی از شماره های زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید .

021-88988082

021-88988083

09120455494

09120803292

09120297429

همچنین میتوانید از طریق وبسایت زیر با ما در تماس باشید.

www.hirkanchem.com

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8aeb