سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 18765
تاریخ انتشار: 1401/05/11 23:31

یارانه دارو هیچ‌ گاه قطع نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر قطع نشدن یارانه دارو تاکید کرد و گفت: مجلس پیگیر هوشمندسازی نسخ الکترونیکی است.


بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان درباره عملکرد وزارت بهداشت در نحوه اجرای «طرح دارویار» توضیح داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار گفت: بحث دارو بسیار مهم و اساسی است و متاسفانه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شایعه حذف ارز ترجیحی دارو نیز در جامعه مطرح شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه این غلط‌ترین حرف ممکنی است که زده می‌شود، گفت: مردم عزیز باید بدانند در حوزه یارانه‌ها به‌ویژه یارانه دارو به هیچ عنوان ظرفیت اختصاص ارز از بدنه اقتصاد حذف نخواهد شد، بلکه در حقیقت یارانه‌ها به‌طور مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.

به این صورت که شرکت‌های بیمه‌گذار این یارانه را در اختیار بیمار قرار می‌دهند؛ بنابراین ارز دارو به هیچ عنوان حذف نمی‌شود و نه قانون‌گذار و نه دولت به هیچ عنوان چنین سیاستی را ندارند و نخواهند داشت.

 رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمانت اجرای این طرح را هوشمندسازی دانست و گفت: اگر خلائی در زمینه هوشمندسازی وجود داشته باشد و این موضوع در اجرای طرح دارویار موردتوجه قرار نگیرد، مطمئن باشید مردم اذیت خواهند شد. علاوه‌ بر این افرادی که فاسد بوده و در حوزه‌های دارو منفعت می‌بردند به‌صورت ریالی منفعت خود را خواهند برد.

قالیباف با یادآوری اینکه سال گذشته و امسال در تبصره (۷) قانون بودجه استفاده از نسخ الکترونیکی را داشتیم، اضافه کرد: نسخه‌پیچی الکترونیکی در داروخانه باید اجرایی و پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تکمیل شود. اجرای کامل این طرح اهمیت زیادی دارد و مجلس نیز پیگیر اجرای دقیق این طرح است. برای اجرای این طرح تمام شهروندان باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

قالیباف با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت تجربه پیش روی ما برای اجرای هر چه بهتر طرح دارویار است، افزود: اجرای طرح تحول سلامت تابلوی تمام‌عیاری برای اجرای درست و دقیق طرح دارویار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر نظارت دقیق واردات مواد اولیه و داروهای خارجی نیز تاکید کرد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qaqn8