چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 9685
تاریخ انتشار: 1400/10/12 12:47
نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش ۱۷ ساله شد

گردهمایی بزرگ فعالان صنعت ساختمان در کیش

در حالی که بیشتر نمایشگاه‌های کشور در دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شدند، درحال‌حاضر با انجام واکسیناسیون گسترده و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مسئول و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، نمایشگاه‌های کیش مانند بسیاری دیگر از شهرهای کشور آغاز به برگزاری کرده‌اند.

بر همین اساس هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش پس از دو سال وقفه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، با دریافت تاییدیه از وزارت نفت برگزار خواهد شد. هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته کیش نیز از ۷ تا ۱۰ دی با حضور ۱۲۰ شرکت تخصصی فعال در صنعت ساختمان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران، از ۲۷ تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی این جزیره آغاز به‌کار می‌کند. آخرین فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری در صنعت انرژی ایران و بررسی دستاوردهای سازندگان و تولیدکنندگان نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق و انرژی‌های نو از محورهای اصلی نمایشگاه امسال است.

این نمایشگاه که با حمایت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات مربوط به صنایع انرژی، شناسایی و معرفی موانع و نقاط ضعف موجود در این صنایع و تلاش در برای جلب حمایت سازمان‌های دولتی ذی‌ربط از دست‌اندرکاران این حوزه، ایجاد بسترهای مناسب به‌منظور جذب سرمایه‌گذار و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود و آشنایی دست‌اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود در سایر کشورها و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی را از اهداف اصلی خود اعلام کرده است.

همچنین در طول برگزاری نمایشگاه، نشست‌های تخصصی با رویکرد سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری و بازدید مدیران و کارشناسان صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژی‌های نو برنامه‌ریزی شده است.

گردهمایی فعالان صنعت ساختمان 

هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته کیش برگزار شد. هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع کیش ۷ دی‌ماه با حضور محمدرضا لواسانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان این سازمان، علیرضا ابراهیم‌پور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش و جمعی از فعالان حوزه صنعت ساختمان و مشارکت ۱۲۰ شرکت تخصصی فعال در صنعت ساختمان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش افتتاح شد. شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، قزوین، کرمان، یزد، هرمزگان و بوشهر نیز حمایت‌های همه جانبه‌‌ای از مجموعه‌های حاضر در شهرک‌ها برای حضور در این رویداد نمایشگاهی به عمل آوردند.

سازمان نظام مهندسی صنعت ساختمان تهران نیز حمایت‌های ویژه‌ای از شرکت‌های متقاضی برای حضور در این رویداد در نظر گرفت. در مدت زمان برگزاری این رویداد هیات‌های بازدید از استان‌های بوشهر، یزد و قزوین به‌منظور بازدید از این نمایشگاه به جزیره کیش اعزام شدند و مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش نیز فضا و بستر مناسبی را برای تمام مجموعه‌ها و شرکت‌های حاضر در این رویداد فراهم کرد.

شرکت نمایشگاهی هفتواد به عنوان مجری رویدادهای تخصصی و بین‌المللی مدیریت دوره هفدهم نمایشگاه صنعت ساختمان را بر عهده داشت. در این نمایشگاه تمامی خدمات و کالاهای مرتبط با صنایع ساختمانی، دکوراسیون، عمران و شهرسازی به مخاطبان ارائه شد. گفتنی است که سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری این رویداد مشارکت و همکاری داشت.

توجه به ظرفیت‌های بزرگ صنعت ساختمان 

علیرضا ابراهیم‌پور، سرپرست و عضو موظف هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش در گفت‌وگو با صمت درباره برگزاری این رویداد گفت: ۱۲۰ شرکت که عمده آنها نیز شرکت‌های تولیدکننده هستند در این رویداد نمایشگاهی حضور یافتند که این موضوع از نقاط قوت برگزاری این دوره از این نمایشگاه است. حضور شهرک‌های صنعتی از استان‌های گوناگون نیز جلوه ویژه‌ای به این نمایشگاه بخشید، چرا که در نمایشگاه‌های قبلی این اتفاق رخ نداده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت ساختمان کشور قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار گسترده و وسیعی دارد، اظهارکرد: خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار خوبی در این حوزه انجام‌شده و صفر تا صد محصول موردنیاز ساختمان در کشور تولید می‌شود. در حوزه هوشمند‌سازی نیز تولیدکنندگان کشور دستاوردهای بسیار خوبی را در این نمایشگاه به منصه ظهور گذاشتند. این موضوع نیز نویدبخش تکمیل زنجیره صنعت ساختمان در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

تاثیر برگزاری نمایشگاه در صنایع گوناگون

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش در ادامه به تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در صنایع گوناگون اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌ها محلی برای تبادل اطلاعات و افکار و مرکز ارتباط متقاضیان و تولیدکنندگان هستند. برگزاری نمایشگاه‌ها فرصتی ایجاد می‌کند که مخاطبان با آخرین نوآوری‌ها و تولیدات در صنایع گوناگون آشنا شوند. نمایشگاه‌ها زمینه تبادل افکار برای توسعه کشور به‌شمار می‌روند.

ابراهیم‌پور در بخش پایانی صحبت‌های خود به ظرفیت‌های جزیره کیش برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: این جزیره ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه‌های گوناگون صنعت دارد. سالن‌های نمایشگاهی این جزیره جزو بهترین سالن‌های نمایشگاهی کشور است. 

کیش به‌عنوان یک جزیره آزاد و امکان ارتباط با سایر کشور‌ها جزو نقاط بسیار مهم و استراتژیک کشور به‌منظور توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: فرصت سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در جزیره کیش ایجاد و بعد از این نیز شرایط برای سرمایه‌گذاری بهتر هم خواهد شد. حوزه‌های گوناگونی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و برنامه‌هایی که دبیرخانه مناطق آزاد و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش تدارک دیده‌اند، سرمایه‌گذاری با امنیت تضمینی خواهد بود.

سخن پایانی

نمایشگاه فضایی مناسب برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای واحدهای تولیدی و خدماتی بوده و نوعی ارتباط زنده و مؤثر با مصرف‌کننده، مشتری و فعالان گوناگون صنعت و اقشار گوناگون مردم ایجاد می‌کند. برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ابزاری توانمند و کارآمد در راستای توسعه صادرات و مراودات تجاری کشورها به‌شمار می‌رود تا با تمرکز بر کالاهای دارای مزیت نسبی و کشورهای هدف، از آن به‌طور موثری بهره‌برداری کنند.

حضور در نمایشگاه یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی و شناخت بازارهای جدید و ارزیابی بازارهای موجود و نوعی خودارزیابی از وضعیت حضور هر مجموعه در بازارهای داخلی و خارجی است. در کل می‌توان گفت نمایشگاه، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده‌های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است. 

برای تحقق این اهداف ایجاد شناخت درست از فرهنگ مصرفی، نیازها، ذائقه و سلایق مشتریان کشورهای هدف از جمله دستاوردهای مثبت هر نمایشگاه بین‌المللی است که نیاز به درایت کافی و فرصت‌سنجی مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه دارد. 

در نهایت اینکه برپایی نمایشگاه در اغلب کشورهای جهان با هدف توسعه صادرات و تسخیر بازارهای جهانی انجام می‌شود. با توجه به آنچه گفته شد، آغاز به کار نمایشگاه‌های بین‌المللی در کیش می‌تواند علاوه بر رونق منطقه به نمایش توانمندی صنایع نیز کمک کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mldy3