شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 245
تاریخ انتشار: 1400/05/31 16:51

کدام خودرو‌های داخلی پرفروش‌ترند؟

عنوان پرفروش ترین خودرو در ثلث اول سال ۱۴۰۰به چه خودرویی رسید؟

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال نشان دهنده آن است که در میان محصولات تولیدی «سایپا»، «ایران خودرو» و «پارس خودرو» که تولید اکثر آنها در خرداد ماه متوقف شده است بیشترین رشد تولید و فروش به سه گروه «پژو» ، «خانواده تیبا» و «خانواده x۱۰۰» و «دنا» اختصاص داشته و این چهار گروه توانسته اند عنوان رکوارد فروش و تولید در ثلث اول سال جاری به خود اختصاص دهند.

رصد وضعیت تولید این سه شرکت خودروساز نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی خانواده پژو رکود بیشترین تولید و فروش را به خود اختصاص داده است.

مجموع تولید این خانواده در مدت زمان مورد بررسی ۱۰۳ هزار و ۷۶۵ دستگاه بوده که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۶۶ دستگاه از تولیدات این گروه به فروش رسیده است. با توجه به پیشی گرفتن فروش نسبت تولید از فروش می توان گفت بخشی از تولید خانواده پژو به انبار ارسال شده است.

براساس داده های کدال در مدت زمان مورد بررسی در مجموع ۹۵ هزار و ۳۳۵ دستگاه «خانواده تیبا» در کشور تولید شده که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۹۳۰ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. خانواده تیبا با توجه به رنج قیمتی پایین در بازار دارد توانسته در میان قشر متوسط طرفداران بسیاری پیدا کند. اختلاف فروش و تولید این خودرو می تواند به دلیل پیش فروش و فروش فوق العاده این خودرو باشد که موجب شده تا اختلاف میان فروش و تولید در میان داده های کدال دیده شود.

اما سومین محصول پرفروش و پرتیراژ در برگیرنده «خانواده x۱۰۰» می شود. براساس داده های اعلام شده در این مدت ۲۳ هزار و ۷۰۳ دستگاه از خانواده x۱۰۰ در کشور تولید شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۸ دستگاه به فروش رسیده است.

از سوی دیگر براساس داده های کدال در مدت زمان مورد بررسی در مجموع ۱۶ هزار و ۵۱۶ دستگاه انواع «دنا» در کشور تولید شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۱۷ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. دنا یکی از خودروهایی که در حال حاضر توانسته نظر خریداران خودرو را به خود جلب کند و در پیش فروش ها نیز تقاضای بالایی را به خود اختصاص داده است.

 

منبع: اقتصادنیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/y2xml3