دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 10535
تاریخ انتشار: 1400/10/21 13:10

کدام تخصص های پزشکی را در سال 1400 باید بشناسیم (دکترتو)

تخصص پزشکی با توجه به رشد و پیشرفت هایی که در علم پزشکی صورت پذیرفته اند به شاخه های مختلفی تقسیم می گردد که هرکدام قادرند تا بیماری های خاصی را تحت پوشش قرار داده و درمان کنند. هرکدام از این تخصص ها به بخش های خاصی از بدن انسان ها تعلق داشته و اندام های خاصی را در بر می گیرند. برای هرکدام از این بخش ها نیاز به تشخیص صحیح بیماری ها و درمان بیماری های مرتبط با آن ها می باشد به همین جهت است که تخصص های پزشکی متنوعی روی کار آمده اند.

دکتر متخصص

 هر بیماری با توجه به شرایط خود به یک بخش از بدن اختصاص دارد و همان گونه که بیان نمودیم تخصص های گوناگونی در حوزه پزشکی برای بخش های بدن وجود دارند بنابراین برای تشخیص و درمان این بیماری ها باید به سراغ متخصصین مرتبط با هرکدام رفت. آشنایی با این تخصص ها می تواند شرایط بهتری را برای شما رقم بزند تا با دانش و آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب این متخصصین اقدام نموده و روند درمانی موثرتری را برای خود رقم بزنید.

وظایف مهم متخصصین

پزشک

دنیای پزشکی دنیای گسترده‌ای است و تخصص‌های فراوانی در آن وجود دارند. بسیاری از رشته‌های تخصصی دارای تعدادی فوق تخصص هستند و در برخی از رشته‌ها فلوشیپ هم معنی پیدا می‌کند. دکترتو این افتخار را دارد که میزبان تمامی این رشته‌های تخصصی پزشکی باشد و به شما این امکان را می‌دهد تا از تمام رشته‌های پزشکی در سراسر ایران نوبت حضوری یا مشاوره تلفنی بگیرید.

https://doctoreto.com/landing/specialties

تخصص پزشکی با اهمیت بالای خود در دنیای کنونی نقش موثری را در حوزه پزشکی ایفا می کند. پزشکان متخصص در این زمینه وظایف مهمی را برعهده داشته و لازم است در این زمینه هرگونه سهل انگاری را کنار بگذارند. متخصصین وظیفه دارند تا طی معاینات و آزمایشات لازم ریشه بیماری را تشخیص داده و بهترین راهکار درمانی را جهت بهبود بیماران انتخاب کنند. این افراد باید از دانش خود استفاده نموده و مشاوره های پزشکی مورد نیاز بیمار را به وی ارائه نموده و روند درمانی بیمار را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند. این مجموعه مشاوره ها می توانند به بیماران کمک کنند تا با شرایط بهتری ادامه دوره های درمانی خود را سپری کنند.

 

تخصص های پزشکی

داشتن زندگی سالم بسیار مهم است و در این مسیر با راهکارهای مراقبتی که پزشکان متخصص در اختیار ما قرار می‌دهند می‌توان زندگی سالمی داشت پس شناخت هر تخصص پزشکی برای ما بسیار حائز اهمیت است. در دنیای نوین امروزی تخصص های پزشکی گوناگونی وجود دارد و نیاز است که شما عزیزان شناخت خوبی نسبت به این تخصص‌های پزشکی پیدا کنید و هر کدام از این تخصص‌ها را بشناسید چرا که در هنگام بیماری‌های متفاوت می‌توانید خیلی راحت تشخیص دهید که به کدام دکتر متخصص باید مراجعه کنید.

تخصص های پزشکی (دکترتو) :

https://doctoreto.com/blog/important-medical-specialty

  • متخصص اطفال : نیاز به متخصص اطفال از این جهت که کودکان بسیار حساس هستند و اگر دچار بیماری شود باید سریع درمان شود بسیار مهم است. متخصص کودکان با دانش بالایی که دارد همچنین می‌تواند راهکارهای مراقبتی برای کودکان شما نیز بیان کند و شما را در زمینه فراهم کردن یک زندگی سالم برای کودک خود راهنمایی کند.
  • متخصص گوش وحلق و بینی : زمان‌هایی پیش می‌آید که دچار گوش درد، وزوز گوش، خون دماغ، خشکی دهان و تلخی دهان شده اید و شاید ندانید که علت هر کدام از این بیماری‌ها چیست و در قدم اول نمی‌دانید که به کدام متخصص مراجعه کنید. با شناخت متخصص گوش و حلق و بینی می‌دانید که هر زمان که دچار یکی از این بیماری ها شدید می‌توانید به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. این موارد بخشی از مشکلاتی بود که دکتر متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند درمان کند.
  • روانشناس : یکی از مهمترین مواردی که به کمک روانشناس می‌توان انجام داد تست های روانشناسی است. تست های روانشناسی انواع مختلفی دارد که یکی از این تست ها، تست شخصیت و شناخت شخصیت خود است چرا که شما با تست های مختلف روانشناسی شناخت بهتری از خود پیدا می‌کنید.
  • روانپزشک : پراهمیت‌ترین بیماری‌هایی که می‌تواند فرد را از زندگی و اجتماع دور کند بیماری‌های اعصاب و روان هستند با روبه‌رو شدن با هر یک از بیماری‌های نامبرده شده در زیر باید سریعا به روانپزشک مراجعه کنید. چرا که روانپزشک نقش کلیدی در درمان بیماری های مرتبط با اعصاب و روان را دارد. و عقب افتادن درمان این بیماری‌ها می‌تواند صدمات روحی زیادی به شما بزند.
  • متخصص مغز و اعصاب : یکی از قسمت‌های اصلی بدن مغز و اعصاب است که نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد و اگر شناختی نسبت به این تخصص و بیماری های آن نداشته باشید می‌تواند آسیب جدی به شما بزند. یکی از مهمترین این بیماری‌ها که توسط متخصص مغز و اعصاب درمان می‌شود، آلزایمر است. پس شناخت دکتر مغز و اعصاب می‌تواند ما را در بهبود این بیماری‌ها یاری کند.
  • جراح مغز و اعصاب : سیستم عصبی بدن گاهی با اتفاقاتی که می‌افتد دچار اختلالاتی می‌شود که برای درمان این اختلالات می‌توان از جراح مغز و اعصاب کمک و راهنمایی گرفت و از خدماتی که توسط این تخصص ارائه می‌شود استفاده کرد.

نتیجه

آشنایی با لیست تخصص های پزشکی این امکان را برای شما فراهم می سازد تا هنگام ابتلا به هرگونه بیماری خاصی بتوانید بهترین متخصص را انتخاب نموده و به این طریق روند درمانی مناسبی را سپری کنید. همه ما زمانی که به یک بیماری مبتلا می شویم برای درمان خود نیاز به پزشک داشته و سعی داریم تا پزشکانی را انتخاب کنیم که حوزه تخصص ها آن ها مرتبط با بیماری ما باشد. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که علم پزشکی صورت پذیرفته اند می توان تخصص های بسیاری را شاهد بود که هرکدام در راستای تشخیص و درمان بیماری های خاصی به وجود آمده اند.

تمام افرادی که در حوزه های مختلف پزشکی فعالیت دارند براساس نوع تخصص خود این توانایی را دارند تا بیماران بسیاری را درمان نموده و راهکارهای مناسبی را برای آن ها انتخاب کنند. در اینجا انتخاب صحیح متخصصین پزشکی اهمیت بسیار بالایی دارد، بنابراین لازم است قبل از انتخاب حتما با وظایف و نقش هرکدام از متخصصان آشنا شده و به اطلاعات جامعی درباره تخصص های پزشکی دست یابید.

تاریخ1400/10/20

ایمیل: support@doctoreto.com

آدرس : 

تهران، خیابان وزرا، خیابان 17، پلاک 16، طبقه 2

شماره تماس: 

021-91006030

071-91006030

برای ارتباط با سایت دکترتو و همچنین گرفتن نوبت آنلاین یا مشاوره آنلاین پزشکی به سایت ما https://doctoreto.com مراجعه کرده و یا از راه های ارتباطی بالا استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3klgd4