پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 20480
تاریخ انتشار: 1401/08/25 07:52
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد

کاهش ۴۱درصدی شکایات کیفی

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو از کاهش ۴۱ درصدی سرانه درخواست‌ها و شکایات حوزه کیفیت محصولات ایران‌خودرو در مهر امسال در مقایسه با میانگین شکایات سه ماهه پایانی سال گذشته خبر داد.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو از کاهش ۴۱ درصدی سرانه درخواستها و شکایات حوزه کیفیت محصولات ایرانخودرو در مهر امسال در مقایسه با میانگین شکایات سه ماهه پایانی سال گذشته خبر داد. ایرانخودرو در راستای ارتقای کیفیت محصولات و کسب حداکثری رضایتمندی مشتریان، طرح جامع ارتقای کیفیت و تولید را با تمرکز بر سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید براساس نقشه راه توسعه محصولات، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفیسازی محصولات تولیدی فعلی را به اجرا گذاشته است.

سهراب برفروشان، معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: اجرای برنامههای متعدد کیفی در چند ماهه اخیر در گروه صنعتی ایرانخودرو، از به ثمر نشستن این پروژهها و تاثیر آن در کاهش شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان حکایت دارد.

صمتبهگزارش ایکوپرس، برفروشان با بیان اینکه تحلیل روند شاخصهای کیفی محصولات تولیدی در ۷ ماهه ابتدایی امسال، حکایت از کارایی و اثربخشی اقدامات تعریف شده در طرح تحول کیفیت دارد، ادامه داد: این طرح با تعریف ۲۷۹ پروژه بهبود کیفیت اجرایی شده و آثار آن درحالحاضر به مرور قابل مشاهده در محصولات ایرانخودرو است.

وی تحقق برنامه تجاریسازی خودروهای ناقص در سطح گروه صنعتی ایرانخودرو در مهر را از جمله اقدامات مهم در مسیر بهبود کیفیت محصولات برشمرد و گفت: با تداوم تولید بدون کسری قطعه از خرداد، گام بزرگی در مسیر بهبود کیفیت محصولات برداشته شده است.

او با اعلام بهبود ۱۱.۵ درصدی در شاخص ارزشیابی محصولات براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان مستندات موجود در اثربخشی برنامههای بهبود کیفیت، گفت: در این میان بیشترین بهبود در محصولات تارا، دناپلاس و پارس کسب شده است.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو ادامه داد: در شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI) با کسب امتیاز ۶۸۵ در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به بهمن سال ۱۴۰۰، شاهد بهبود ۲۲ امتیازی هستیم و همچنین در شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان در سه ماهه ابتدایی مالکیت خودرو (IQS)، با ۳۷ نمره بهبود نسبتبه بهمن ۱۴۰۰، امتیاز ۲۷۳ کسب شده است.

برفروشان تصریح کرد: در حوزه رضایت مشتریان از فرآیند فروش با کسب امتیاز رضایت ۷۰۸ در مهر امسال ضمن رشد ۴۴ امتیازی نسبت به امتیاز رضایت در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰، ۳۱ امتیاز بالاتر از متوسط رضایت از خدمات فروش صنعت قرار گرفتهایم و در شاخص کیفیت تحویل خودرو به مشتری (H.O) نیز با ۱۸ امتیاز بهبود نسبت به امتیاز پایان سال ۱۴۰۰، امتیاز ۷۱۵ کسب شده است.

وی افزود: رضایت مشتریان در زمان تحویل خودرو (Fallow Up) از عدد ۷۲.۴ درصد در فروردین ۱۴۰۱ به ۷۷.۳ درصد در مهر امسال رسیده است، همچنین شاخص تحویل خودرو با ایراد به مشتری ۲ درصد بهبود یافته است.

برفروشان اجرای طرح ویژه تضمین کیفیت موتور و گیربکس تارا در بازه زمانی ۶ ماهه پس از تحویل و یا پیمایش ۱۰ هزار کیلومتر را نشان از اطمینان به کیفیت محصولات دانست و گفت: این مسیر با تضمین سایر محصولات نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اجراییشدن برنامههای کیفی در زنجیره ارزش تولید خودرو، شاهد بهبود در شاخصهای کیفی هستیم که پیگیری و اجرای اثربخش اقدامات نویدبخش بهبود وضعیت کیفی محصولات و ارتقای رضایت مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو است.

شرایط فروش خودروهای سنگین

پس از ثبت رکورد فروش در ماه گذشته، شرایط فروش ویژه پیکاپ فوتون دیزلی از سوی ایرانخودرو دیزل برای این ماه اعلام شد.

با توجه به ثبت رکورد فروش پیکاپ فوتون در ماه گذشته، ثبتنام پیکاپ فوتون دیزلی دوکابین با رنگهای متنوع از تاریخ ۲۸ آبان از طریق سایت شرکت ایرانخودرو دیزل به نشانی esale.ikd.ir آغاز میشود.

در این طرح، سه روش نقدی، نقدی مرحلهای و اقساطی با تحویل ۳۰ تا ۹۰ روزه و امکان خرید اقساطی بلندمدت پیشبینی شده است.

خودرو فوتون تونلند تنها پیکاپ دیزلی بازار ایران، با پیشرانه معروف کامینز ۸.۲ لیتری مجهز به توربو شارژر میتواند ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند که آن را به قدرتمندترین پیکاپ دوکابین دیزلی در بازار ایران تبدیل کرده است.

خودرو لوکس تونلند فوتون مجهز به سیستمهای ایمنی پیشرفته و تجهیزات رفاهی، مورد توجه علاقهمندان به سفر، ماجراجویی، کمپینگ در طبیعت و آفرود قرار گرفته و قابلیت چهارچرخ محرک و مصرف سوختی پایینتر نسبت به رقبای خود در کشور از دیگر ویژگیهای مهم این محصول است.

افزایش درآمد ایتراک

در بررسی عملکرد شرکتهای زیرمجموعه ایرانخودرو، نتایج عملکردی شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعههای خودرو (ایتراک) در نیمه نخست امسال، نشاندهنده افزایش ۷۹ درصدی درآمد این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

صمتداود جهاندیده، مدیرعامل شرکت ایتراک در اینباره گفت: گزارشهای مالی نشان میدهد که با افزایش ۷۹ درصدی در ۶ ماهه نخست سال، بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان درآمد حاصل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهامدار عمده شرکت ایتراک، گروه صنعتی ایرانخودرو شامل شرکت مادر، ساپکو، ایساکو و ایرانخودرو دیزل است، سهم عمدهفروش و خدماترسانی به این شرکتها انجام میگیرد و سهم فروش ایتراک به سایر مشتریان خارج از گروه صنعتی ایرانخودرو ۲۳ درصد است.

جهاندیده با بیان اینکه میزان درآمد سرانه ایتراک در ۶ ماهه نخست امسال، ۸۴ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بود و از ۲.۴ میلیارد تومان به ۴.۴ میلیارد تومان رسیده است، گفت: افزایش سود کسب شده از دیگر اقدامات مثبت ایتراک در امسال بوده که با اقدامات صورت گرفته مجموع درآمد عملیاتی تا پایان شهریور به میزان درآمد کل سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: شاهد افزایش بیش از ۳۵۰ درصدی سود ایتراک در ۶ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

جهاندیده درباره اقدامات توسعهای شرکت ایتراک گفت: بر اساس نیازسنجی و اهداف کلان تعیین شده از سوی گروه صنعتی ایرانخودرو، طرحهای جامع تحول مرکز مستقل آزمایشگاه، آزمونهای خودرویی، طراحی ساختمان و خرید تجهیزات ۸ پروژه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری و سال آینده اجرا خواهد شد.

وی به مشارکت ایتراک در تفاهمنامه مشترک ایرانخودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: با توجه به عقد تفاهمنامه مشترک دو خودروساز بزرگ کشور در جریان رویداد فناورانه خودروهای آینده، ایتراک در کنار ستاد حملونقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این پروژه بزرگ مشارکت
دارد. جهاندیده در پایان گفت: در راستای تعامل بهتر و ارائه خدمات به صنعت خودروسازی کشور بازدید مدیران شرکت
های گروه صنعتی ایرانخودرو و مدیران شرکتهای خارج گروه از شرکت ایتراک صورت گرفته و همچنین نشستهایی برای عقد تفاهمنامه و قرارداد برای افزایش تعاملات و در نتیجه افزایش سهم بازار در حال اجراست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ekeqp