پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 16995
تاریخ انتشار: 1401/03/06 04:00

چند درصد تجهیزات پزشکی تولید داخل کشور است؟

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، حمایت از تولیدات دانش بنیان با کیفیت و اصیل را اولویت وزارت بهداشت اعلام کرد.

روح الله مزینانی، در بازدید از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، گفت: ایران با تلاش شرکت‌های تولیدکننده در زمینه تولیدات تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای تکنولوژی بالا و مرز فناوری پیشرفته، به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده است.
وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ شرکت در حوزه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی فعالیت دارند و حدود ۴۵ درصد اقلام مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و این امر مانع خروج سالیانه یک میلیارد دلار ارز از کشور می‌شود.
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان داشت: با عنایت به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید؛ دانش بنیان، اشتعال آفرین، حمایت هدفمند از تولیدات دانش بنیان در سرلوحه فعالیت‌های سازمان غذا و داروست و از تولیدکنندگان مذکور به عنوان بازوان اصلی کشور در توسعه کمی و کیفی و عمق بخشی به ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی، حمایت می‌شود.
مزینانی اظهار داشت: بازمهندسی فرآیندها و سیاست گذاری‌های ارزی که با مشارکت انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و سازمان‌های مرتبط و شرکت‌های ذینفع در حال انجام است، به عنوان طرحی در جهت شفافیت، مدیریت منابع، حمایت از تولید دانش بنیان، تأمین به موقع اقلام با رعایت اصل رقابت و توزیع عادلانه منابع و صحیح مورد نیاز نظام سلامت کشور، ادامه می‌یابد.
وی از رونمایی تجهیزات و ملزومات پزشکی که برای اولین بار در ایران تولید شده اند در نمایشگاه امسال تجهیزات پزشکی خبر داد.

منبع:مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3z9x8b