سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 9074
تاریخ انتشار: 1400/10/05 12:32

چادرملو به عضویت انجمن‌های انرژی‌های تجدیدپذیر داخلی و خارجی درآمد

انجمــــن انــرژی‌هـــای خـــورشیــدی (ISES)International Solar Energy Society و انجمــن انــرژی‌های تجـدیـدپــذیر کشــور (ایرناhttp: //irrena.ir/) دو انجمن و اتحادیه‌های داخلی و خارجی، شرکت بین‌المللی صنعتی و معدنی سی‌پی‌جی پارس را به نمایندگی از طرف شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به‌عنوان بازوی اجرایی مجموعه چادرملو در احداث پروژه‌های تجدیدپذیر به عضویت این انجمن‌ها پذیرفتند.

به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، پذیرش عضویت این شرکت در ISES، با توجه به برنامه‌های بلندمدت چادرملو در خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی مگاواتی و احداث چرخه تولید پنل‌های خورشیدی در داخل کشور بوده و این عضویت، می‌تواند در پیشبرد این امور و همکاری فی‌مابین واحد R&D شرکت سی‌پی‌جی پارس (به‌عنوان عامل اجرایی) و انجمن مذکور در جهت شناسایی فن‌آوری‌های نوین و ایجاد ساختارهای مشارکت بسیار موثر باشد. همچنین عضویت در انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر کشور (ایرناhttp: //irrena.ir/) به‌عنوان یک انجمن فعال در داخل کشور که نقش قابل توجهی در رفع موانع و مشکلات پیشرو نیروگاه‌داران خورشیدی و بادی ایفا می‌کند. مسـیـــــر ایجـــاد زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌ها نیروگاهی چادرملو را هموار می‌سازد.

گفتنی است، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت در حوزه احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر در سطح کشور و در راستای سیاست‌گذاری‌های کلی دولت در برنامه‌های توسعه پنج ساله و استراتژی‌های تعیین شده در تصمیمات هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت و همچنین همکاری و همیاری با سازمان‌های ذی‌ربط در جهت تامین نیاز مبرم کشور به انرژی در پیک‌های تابستان و مشکلات کمبود گاز مصرفی در پیک زمستان از یک سو و تامین حامل‌های انرژی چرخه تولیدات محصولات فولادی مجتمع چادرملو در اردکان و معدن چادرملو در بهاباد، در طول یک سال گذشته به بحث سرمایه‌گذاری و احداث و مالکیت پروژه‌های تجدیدپذیر ورود پیدا کرده است. 

مجموعه معدنی و صنعتی چادرملو در یک سال گذشته نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی شهید فخری‌زاده را به شبکه برق سراسری متصل کرده و این نیروگاه با تولید بیش از ۲۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی پاک در تولید پیک روز استان یزد مشارکت نموده است. به همین ترتیب و با توجه به موفقیت اجرای نخستین پروژه خورشیدی ۱۰ مگاواتی مجموعه، ۳ پروژه خورشیدی مجموعا به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات در قالب شرکت اصلی و شرکت‌های زیرمجموعه تعریف شده و به قید فوریت در حال پیشبرد و شروع فعالیت‌های اجرایی اولیه می‌باشند.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27mnd2