سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
کد خبر: 18198
تاریخ انتشار: 1401/04/20 00:53

وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

ایران با داشتن جنگل های سرسبز و حاصلخیز در مناطق شمالی مقصد بسیار خوب و جاذبه بسیار جالبی برای گردشگران تمام نقاط ایران است.

وسایل مورد نیاز برای سفر به شمال

 

ایران با داشتن جنگل های سرسبز و حاصلخیز در مناطق شمالی مقصد بسیار خوب و جاذبه بسیار جالبی برای گردشگران تمام نقاط ایران است. جنگل های شمالی به دلیل دارا بودن گستره وسیعی از جنگل ها و طبیعت کشور به طلای سبز معروف است که همین ویژگی پربار بودن مناطق طبیعی و آب و هوای بکر جایگاه ویژه ای در ذهن مسافران دارد.

هر مسافر و گردشگری حتماً یکبار به این فکر افتاده است که تعطیلات را به شمال و طبیعت بکر این منطقه سفر کند و از آرامش و لذت بی نهایت آن بهره مند شود و این تصمیم او خالی از لطف نیست چون حظور بسیاری از مردم در تعطیلات هرساله در شهر های مختلف شمال این مسئله را اثبات می کند.

سفر به شمال

در هر زمان که حرف از سفر و مسافرت در بین ایرانیان به میان می آید اولین و تنها گزینه به نظر مردم شمال و جاذبه های گردشگری طبیعی و ساحلی شمال است. البته بیهوده هم نیست زیرا شمال با طبیعت بکر و زیبای خود و خاطرات خوشی که در ذهن هر فرد بوجود آورده است از محبوبیت و طرفداران زیادی برخوردار است.

اما بعد از انتخاب جاذبه گردشگری و شهر مورد نظر اولین و مهم ترین مسئله پیش رو مسئله اقامت در شهر مورد نظر است که مسافران و گردشگران را حسابی گیج می کند.

چالش های سفر به شمال

از مهم ترین تصمیمات  و مسائل پیش رو در هنگام سفر پیدا کردن و انتخاب محلی برای اقامت در شهری است که قصد سفر به آنرا دارید. به نظر می ‌رسد که هیچ‌ نظر یکسان و مشترکی درباره بهترین اقامتگاه برای اقامت وجود نداشته باشد.

چرا که هرکس بر اساس سلیقه و اولویت‌ های خود اقامتگاه و سوئیتی را انتخاب می ‌کند و تجربه‌ های متفاوتی را در آن خواهد داشت. با این حال یکی از بهترین راهنماهای انتخاب بهترین اقامتگاه در شمال، کیفیت ارائه خدمات و امکانات اقامتی در فضا و محیطی امن و دنج برای مسافران در کنار خانواده و دوستان است که سپنجا با فراهم کردن بهترین و با کیفیت ترین اقامتگاه ها، سوئیت ها و ویلا ها در شمال امکان اقامتی دنج و بیادماندنی را در کنار خانواده و دوستان برای شما به ارمغان آورده است.

چالش-های-سفر-به-شمال

پس اگر معیار شما برای انتخاب اقامتگاه علاوه بر راحتی و دنج بودن آن بودن ارائه امکانات تفریحی و خدمات مختلف برای اقامت خوب و بیادماندنی شماست ما اجاره سوئیت و ویلا در شمال را به شما توصیه و پیشنهاد می کنیم تا از بهترین اقامت در شمال با جذاب ترین خاطرات بهره مند شوید.

نکات قابل توجه در سفر به شمال

شمال کشور با طبیعت بکری که دارد خواهان زیادی در میان گردشگران و جنگل نوردان دارد. فرقی هم ندارد کدام شهر آن باشد. هر شهری که قدم بگذارید از جاذبه های دیدنی و بکر شمال کشور به وجد خواهید آمد.

همین دلیل وجود طبیعت زیبا و سرسبز کافیست تا باعث شود در هر تعطیلاتی از هر کجای کشور مسافران زیادی راهی شمال کشور شوند. از کرانه غربی تا شرقی سواحل دریا خزر  شما شاهد جاذبه های بسیاری از همه نوع خواهید بود.

حال بعد از انتخاب مقصد و شهری که در آن در بهترین اقامتگاه های فراهم شده توسط سپنجا اقامت خواهید داشت مسئله بعدی این است که چه وسایل و لیستی را برای سفر به شمال آماده کنید تا در سفر به شمال کمبودی نداشته باشید.

چون سفر به شمال از سوی ایرانیان از هر کجای ایران از جذابیت خاصی برخوردار است و این جذابیت بیهوده نیست چرا که از اولین لحظه ای که به مناطق شمالی ایران پا می گذارید از سوی جذابیت ها و زیبایی های این منطقه به وجد خواهید آمد.

به همین دلیل نصف جذابیت سفر به شمال سفر با خودرو شخصی است که باید در سفر به این شکل برخی وسایل و لیستی از ملزومات را تهیه و همراه خود داشته باشید چرا که از جذابیت ها و زیبایی های هر سفری چالش ها و مشکلاتی است که پیش می آیند.

نکات-قابل-توجه-در-سفر-به-شمال

حال اگر با ماشین خود راهی سفر به شمال می شوید لازم است برخی نکات را در مورد خودرو خود چک کنید مانند:

  • به علت آب و هوای بارانی و مه آلود شمال در اکثر فصول سال، برای افزایش ایمنی تان قبل از حرکت، سالم بودن برف پاک کن را چک کنید و مطمئن شوید.
  • در زمان بارندگی، باید با دقت رانندگی کنید تا حواستان پرت نشود. حتما منبع آب شیشه شویتان را چک کنید و یک بطری آب اضافی برای پر کردن مجدد آن به همراه داشته باشید.
  • قسمت های مختلف برف پاک را از لحاظ سالم بودن بررسی نمایید. سرعت برف پاک کن را متناسب با شدت بارش، تنظیم کنید. بعد از بارش باران، تردد ماشین های جلویی، آن را گل آلود می کند که اگر آبی به همراه نداشته باشید تمیز کردنش مشکل خواهد بود.
  • از سالم و ایمن بودن لاستیک های خودروتان مطمئن شوید.
  • خودرو خودتان را از لحاظ فنی توسط یکی از مکانیک های مورد اعتماد خود ایمن تر و مطمئن تر کنید.

وسایل مورد نیاز در سفر به شمال

وسایل و لیست مورد نیاز در تمامی سفر ها برای آقیان و بانوان در برخی وسایل متفاوت بوده اما از کلیتی برخوردار است که باید کلیات وسایل مورد نیاز در سفر به شمال رعایت شود.

از جمله وسایل و موارد مورد نیاز در سفر به شمال می توان به همراه داستن چند دست لباس با در نظر گرفتن مدت زمان اقامت، به همراه داشتن حداقل دو جفت کفش و یک دمپایی برای قدم زدن در ساحل، استفاده از کفش و پوشش مختص هر فصل، به همراه داشتن کیسه های پلاستیکی و غیر پلاستیکی برای حمل و گذاشتن برخی وسایل و... اشاره کرد.

از جمله وسایل ایمنی و ضروری برای مواقع مشکل ساز می توان به همراه داشتن مواردی مانند چراغ قوه، سنجاق، دارو های مصرفی عمومی، کرم ضد آفتاب، چتر، عینک آفتابی، کیسه خواب،کلاه و شال، کفش راحتی، شلوار راحتی، لباس مناسب، بارانی، چتر و... اشاره کرد.

وسایل-مورد-نیاز-در-سفر-به-شمال

البته این هم یادتان نرود که در سفر رسیدگی به بهداشت و به همراه داشتن برخی وسایل بهداشتی مانند داروهای مسکن یا داروهایی که روزانه باید مصرف کنید، چسب زخم، حوله، صابون، مسواک و خمیردندان، شامپو، اسپری ضد تعریق، کرم ضد آفتاب، شانه و برس شخصی، ناخن گیر، دستمال مرطوب، پنبه، الکل سفید، پماد سوختگی، قرص ضد تهوع، بتادین، گاز استریل و... از اهمیت بالایی در به همراه داشتن دارند.

کلام آخر

ما در مطلب بالا با بررسی سفر به شمال، چالش های سفر به شمال، نکات قابل توجه در سفر به شمال، وسایل مورد نیاز در سفر به شمال و هم چنین توصیه ای برای اقامتی دنج و راحت به وسیله رزرو اقامتگاه مورد نظر از طریق سپنجا همراه شما بودیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27q9vg