دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 1373
تاریخ انتشار: 1400/06/27 16:01

هدف از عرضه فسبزوار در بورس کالا چیست؟

مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار می گوید: فروش محصولات پارس فولاد سبزوار در بورس کالا و با هدف حذف واسطه ها و دلال‌ها صورت گرفته است.

مجتبی شعبانی افزود: هدف از عرضه در بورس‌ کالا صرفاً اصرار بر منتفع شدن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی بوده تا خریدار واقعی با نرخ مقرون‌به‌صرفه از مواد اولیه برخوردار شوند ضمن آنکه دلال و واسطه را در سبزوار جزو مشتریان حساب نکردیم و این گروه حذف شدند.

مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار درخصوص میزان پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای این شرکت و زمان افتتاح آن، اظهار کرد: طرح اصلی این شرکت تولید شمش یک‌میلیونی بود که پیش‌پرداخت فاینانس آن به مبلغ ۳۴ میلیون یورو از سال ۱۳۹۳ پرداخت‌شده، ولی با توجه به این تحریم‌های ناجوانمردانه فعلاً این طرح متوقف شده است.

وی ادامه داد: از ۳ ماه آینده می‌توان این طرح توسعه ذوب را شروع کرد اما؛ آنچه در صورت‌های مالی آمده، زیرساخت‌های تصفیه‌خانه است که تا اواخر مهرماه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره‌‎برداری می‌رسد و این طرح برای آب‌های استفاده‌شده بوده که ۹۰ درصد آن به سیستم بازگشته و مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این طرح باعث کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب می‌شود.

شعبانی درباره مقصد فروش کالاهای تولیدی این کارخانه فولادی نیز اظهارکرد: از فروردین‌ماه سال جاری آهن اسفنجی را به‌صورت کامل در بورس کالا عرضه و به فروش رساندیم.

وی اضافه کرد: هدف عرضه در بورس‌کالا صرفاً اصرار بر منتفع شدن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی بوده تا خریدار واقعی با نرخ مقرون‌به‌صرفه تولیدی از مواداولیه برخوردار شوند ضمن آنکه دلال و واسطه را در سبزوار جزو مشتریان حساب نکردیم و این گروه حذف شدند.

مدیرعامل فسبزوار تصریح کرد: از سوی دیگر برای دیگر محصولات تولیدی شرکت نیز گام‌هایی بدین شکل برداشته شده تا با حذف واسطه و واگذاری فروش به مصرف‌کننده نهایی آهن اسفنجی، مشتریانی که در چرخه تولید هستند، از مواد اولیه با نرخ کاملا رقابتی بهره‌مند شوند.

شعبانی اهداف و راهبرد این شرکت را مدیریت نرخ حامل‌های انرژی دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که شرکت در این راستا عملیاتی کرده کولینگ‌تاورها بوده که مصرف آب شرکت برای که برای مدت زمان سالانه حدود یک‌میلیون مترمکعب بوده را با کاهش ۶۰ درصدی همراه کرده و امروز مصرف آب به ۴۰۰ هزار مترمکعب در سال رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه مصرف گاز نیز با آنالیزورهایی که در سیستم‌ها قرار داده‌شده مصرف گاز حدود ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته است.

 

منبع: بورس نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36b9j2