سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 2097
تاریخ انتشار: 1400/07/05 22:00

نظر نماینده مجلس درباره واردات خودرو!

سیدشمس الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لزوما اینکه بگوییم صادر کننده همان وارد کننده باشد و یا بلعکس از نظر بنده مبنای نظری برای آن وجود ندارد.

سیدشمس الدین حسینی با اشاره به اقدامات لازم در جهت کاهش قیمت خودرو و همچنین طرح مجلس در زمینه واردات خودرو که اخیراً شورای نگهبان با آن مخالفت کرد، گفت: برای اینکه کاهش قیمت خودرو عینی شود، یک مجموعه ای از عوامل دست به دست هم می‌دهند.

تاثیر دوگانه طرح واردات خودرو بر بازار؛ اینکه واردکننده خودرو همان صادرکننده باشد مبنای نظری ندارد

وی تاکید کرد: طبعاً ما نمی‌توانیم با یک طرح تمام این اهداف را محقق کنیم با این حال طرح پیش‌بینی شده زمینه‌های اقدامات مناسب در این حوزه را فراهم می‌کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته به عنوان مثال در حوزه واردات خودرو جهش نرخ ارز رخ خواهد داد که این مسئله می‌تواند روی قیمت خودرو اثرگذار باشد.

حسینی با بیان اینکه جهش نرخ ارز می‌تواند آثار مثبت و منفی در اقتصاد کشور داشته باشد، بیان داشت: ما باید توجه داشته باشیم مسائل و موضوعات متعددی در این زمینه مطرح است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به شروط تعیین شده برای واردات خودرو در این طرح بیان داشت: در کل صادرات و واردات دو مقوله است لزوما اینکه بگوییم صادر کننده همان وارد کننده باشد و یا بلعکس از نظر بنده مبنای نظری برای آن وجود ندارد.

 

منبع: بازار


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/366l93