جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 5288
تاریخ انتشار: 1400/08/18 11:55

خانم هنگامه رویین تن خالق برند بورگ از سازگاری صنعت زیبایی با تغییرو تحولات می گوید

هنگامه رویین تن خالق برند بورگ و موسس بورگ سالن بعنوان بهترین سالن زیبایی در پردیس در مورد تغییر و تحولات صنعت زیبایی در ایران صحبت می کنند و اشاره می کند که چه عوامل کلیدی و چه تغییراتی بر صنعت زیبایی تاثیر گذار است. همه این تغییرات در تمامی خدمات زیبایی تاثیر گذار است که می تواند شامل موارد زیر باشد: خدمات مربوط به پوست از جنله لایه برداری شیمیایی پوست، مبکروبلیدینگ ابرو، کاشت ناخن و اکستنشن مو و غیره

هنگامه رویین تن خالق برند بورگ و موسس بورگ سالن بعنوان بهترین سالن زیبایی در پردیس در مورد تغییر و تحولات صنعت زیبایی در ایران صحبت می کنند و اشاره می کند که چه عوامل کلیدی و چه تغییراتی بر صنعت زیبایی تاثیر گذار است. همه این تغییرات در تمامی خدمات زیبایی تاثیر گذار است که می تواند شامل موارد زیر باشد: خدمات مربوط به پوست از جنله لايه برداري شيميايي پوست، مبکروبلیدینگ ابرو، کاشت ناخن و اکستنشن مو و غیره

نشانه های تغییر در صنعت زیبایی چیست ؟

او می گوید تقریباً هیچ یک از رئيسان صنايع وابسته و شركت هاى مستقل نشانه های تغییر و تحولات در بازار زیبایی را نادیده نمی گیرند. همچنین ایشان در مورد سرعت اين تغييرات صحبت کرد. او گفت: "برندها با سرعت نور ایجاد می شوند." "صنعت زیبایی به طور فزاینده ای درحال پیچیدگی است. وغریزه ما عادت دارد که از پیچیدگی بیزار باشیم. اما ما یا آن را با آغوش باز قبول ميكنيم، یا قرار نیست در اطرافمان باشد.»

در اداه اشاره می کند که آرایش سنتی در سال 2016 1.3 درصد کاهش داشته است. اما برندهای مستقل در صنعت زیبایی 42.7 درصد افزایش داشته اند. در واقع منظور من اینست که رشد برندهای مستقل بازتابی از تغییر ذائقه مصرف کننده است که همه افراد در کسب و کار باید به آن پاسخ دهند. سوال این است که چگونه؟

کت وان دى، نام يكى از شرکت هاى زیبایی، در مورد اینکه چگونه موانع ورود کاهش یافته است، با ارایه یک تهدید رقابتی برای  سایر شركت هاى زیبایی این چنین برداشتی دارد: "این تغییر و تحولات مانند موسیقی است، همه می توانند آن را در حال حاضر انجام دهند، بنابراین برای موفقیت باید در واقع  عالى تر از عالى باشید." او همچنین در مورد چگونگی تغییر مشتریان اظهارات گوناگونی دارد. او با اشاره به رشد بازار عاری از ظلم می گوید: "نسل هاى جديد واقعاً اهمیت می دهند."

خانم رویین تن تهدیدات ناشی از منابع را که بسیار بزرگتر از خود صنعت زیبایی هستند، بعنوان عامل کلیدی می داند. او می گوید " سقوط  اقتدار و توانايى هاى برند" وجود دارد. او معتقد است چهار دلیل برای این تغییرات وجود دارد:

کاهش اعتماد در جامعه

رقابت در سطح پايين (همه کسانی است که سعی می کنند با فروش با کمترین قیمت رقابت کنند)

ميل به اصالت و اعتبار

تغییر منابع

او معتقد است: «تجارت الکترونیک مسابقه ای را به سمت پایین ایجاد می کند که قیمت، ویژگی اصلی است و خرده فروشان نقش برندها را بی ارزش می کنند. در صنعت زیبایی، در برابر آن مقاومت کرده‌ایم، اما بسیاری از دسته‌ بندى ها را مختل کرده است.» در حالی که مطمئناً رقابت قیمتی زیادی برای محصولات در تجارت الکترونیک وجود دارد.، چه آنلاین باشد و چه در فروشگاه‌های محلى.، مشاهدات من این است که مصرف‌کنندگان خواستار  محصولات باكيفيت و خوب هستند و زمانی که همان چیزی باشند که می‌خواهند، برای آنها پول پرداخت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به پدیده تغییر مرزها در تجارت زیبایی گفت:

1- پدیده لوکس اما بی ارزش (يعنى چيزى ارزان است اما به عنوان لوکس به بازار عرضه می شود)

٢ تمايل مصرف کنندگان به داشتن محصولات زیبایی همراه با جنبه بهداشتی و سلامتی همه در یک پک!

٣ ايجاد تجربه اسپا در خانه.

او از شیوه‌ای که فناوری  برنحوه زندگى مصرف‌کنندگان تاثير می‌گذارد ابراز تاسف کرد. «با فناوریها می‌بینیم که مصرف‌کنندگان می‌خواهند بشریت را به دنیایی غیرشخصی‌تر و تجربه خرید غیرشخصی بازگردانند. ما باید راه‌هایی برای ساده‌ كردن اين پیچیدگی عظیم دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم پیدا کنیم.»

خالق برند بورگ، می گوید:

"من با نوجوانان صحبت می کنم و از آنها می پرسم: "کارآفرینان برای شما چه معنایی دارند؟" او گفت که نوجوانان سه چیز را جواب می دهند:

"آنها اهدافی را تعیین می کنند و به سمت آنها می روند و با تاکتیک های جنگجویانه آنها را برآورده می سازند."

"آنها کسانی هستند که زبان دنیا را تغییر می دهند و باعث می شوند مردم بخواهند همه چیز را رها کنند و دنبالشان کنند."

"آنها همه و همه چیز را زیر سوال می برند و به چالش می کشند، اما محصولات و مفاهیم جديدى در جهان را ارائه می دهند و چیزهای زیادی به زندگی ما اضافه می کنند."

هنگامه رویین تن این سه جواب را در سه کلمه خلاصه می کند: اشتیاق، انعطاف پذیری و خلاقیت. او همچنین معتقد است که ما باید "شیوه ایجاد عطر را تغییر دهیم."

او معتقد است که نسل ها (که قبلا ميگفت "نسل چیزی است که در باغ خود کاشته اید") آنها یک جامعه و زبان و دنیای خاص خود را ایجاد می کنند و به شیوه ای متفاوت ارتباط برقرار می کنند و مصرف می کنند. او با اشاره به توانایی مشتریان برای انجام بازاریابی از طریق برقراری ارتباط با یکدیگر در رسانه‌های اجتماعی، گفت: «شما فکر می کنید آنها  اخبار و صحبت هارا قبول نمی کنند اما اينگونه نيست. آن‌ها نمی‌خواهند فقط مصرف‌کننده شما باشند، یا با شما سرگرم شوند، می‌خواهند با شما خلق کنند.، می‌خواهند ضربان قلب را لمس کنند و بخشی از فرآیند خلاقیت باشند... آنها می‌خواهند بخشی از آن شركت باشند.»

او خاطرنشان کرد که در سال 2010 هنوز اینستاگرام وجود نداشت ولی اکنون بالغ بر 1 میلیارد کاربر در اینستاگرام وجود دارد. ما در حال تغییر برنامه ها و ترجیحات هستیم که عمیقاً صنايع را تغییر می دهند. ما به سادگی از نقطه A به نقطه B حرکت نمی کنیم، تغییر مانند اقیانوس در جریان است. وی خاطرنشان کرد که بسیاری از این تغییرات فرصت های عظیمی هستند. در ایالات متحده، «زنان بیشتر [برای محصولات زیبایی]، 13 درصد بیشتر برای کرم پودر، 18 درصد بیشتر برای کانسیلر، 35 درصد از زنان بیش از پنج محصول آرایشی در روز و 80 درصد از سه محصول مراقبت از پوست در روز استفاده می کنند. و شش ریمل در هر دقیقه در ایالات متحده فروخته می شود... نسل های جوان فرهنگ را با تصاویری از بیان خود تعریف می کنند.

نسل هاى جديد امروزه به طور متوسط ​​در یک روز بیشتر از والدینشان در یک سال عکس می گیرند.

65% از نوجوانان برای کشف و انتخاب محصولات زیبایی به رسانه های اجتماعی متکی هستند. ما با کاهش سد ورود، آتش کارآفرینی را تشویق می‌کنیم.» وی افزود: یک خانه متوسط ​​دارای 1 یا 2 برند از مواد شوینده و 12 برند آرایشی است. نوسانات تحولات در حال کاهش نیست. آنچه ما در آن زندگی می کنیم یک لحظه در زمان نیست، این واقعیت جدید جهان است.

 خانم رویین تن  معتقد است که تغییرات نیازمند ثبات است. او گفت: "هنر رهبرى از طریق اين است آنچه تغيير نكرده است را تغيير داد و چگونگی استفاده از نقاط قوت تاریخی است."

 

او اظهار داشت که طبق نظر سنجیدر اروپا «73% ازنسل ها می گویند که محصولات مراقبت از پوست طبیعی می خواهند. همچنین معتقد است که پوست خوب در فرهنگ جدید قرار است اهمیت بیشتری پیدا كند. بروز اگزما از دهه 1970 سه برابر شده است. 70% از سوالاتی که از داروسازان پرسیده می شود مربوط به مراقبت از پوست است. مراقبت از پوست مربوط به زیبایی ِ سلامتی است.مصرف کنندگان چیزهایی را می خواهند که از مصرف آنها توسط خود و فرزندانشان احساس خوبی داشته باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pp6d4