جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 17187
تاریخ انتشار: 1401/03/10 02:11

مقایسه دنا پلاس و شاهین

سایپا در جدیدترین تولید خود توانست شاهین را به بازار عرضه کند که به عنوان یکی از رقبای اصلی دنا پلاس شناخته می‌شود. اگر اهل مطالعه اخبار خودرو هستید و قصد دارید تا بین دو خودرو دنا پلاس و شاهین یک مدل متناسب با نیاز خود را خریداری کنید، بهتر است با این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله قصد داریم تا طراحی ظاهری، مشخصات فنی، قیمت و شرایط خرید دو خودرو را به صورت اجمالی بررسی کنیم.

طراحی ظاهری

به گزارش بخش اخبار اقتصادی وب سایت خبری سانا پرس در نگاه اول می‌توان گفت که طراحی دنا پلاس از بهتر از شاهین است و این امر برای بسیاری از جوانان و کسانی که به ظاهر خودرو اهمیت می‌دهند بسیار مهم است. از لحاظ دانش طراحی صنعتی، شاهین دارای یکپارچگی بیشتری در طراحی است. به دلیل این که دنا پلاس یک فیس لیفت از خودروی سمند است و خودروی سمند به نوبه خود فیس لیفتی از پژو 405 است، این امر باعث ناهماهنگی در بین اجزای طراحی آن شده است.

عدم هماهنگی در بخش‌های مختلف دنا پلاس باعث می‌شود تا در بررسی دقیق بتوان گفت که شاهین به عنوان انتخاب کسانی است که ظاهر ماشین برای آنها در اولویت است. از حیث طراحی می‌توان گفت که شاهین نمره بالاتری نسبت به دنا پلاس کسب خواهد کرد.

مشخصات فنی

موتور به کار رفته در دنا پلاس از نوع EF7 با 114 اسب بخار قدرت و 1.7 لیتر حجم است که دارای گیبرکس 5 سرعته دستی بوده و به عنوان یک خودروی دارای موتور قدرتمند شناخته می‌شود. در مقابل ماشین شاهین قرار داشته که بر روی کاغذ از موتور جدیدتری برخوردار است. شاهین با موتور EF7 با 150 اسب بخار قدرت، بی‌شک یک خودروی دارای موتور قدرتمند است که می‌تواند یک سر و گردن از دنا پلاس بالاتر باشد. حجم موتور دنا پلاس 1646 سی سی است که شاهین در این زمینه دارای حجم موتور 1497 سی سی است.

حداکثر قدرت موتور در دنا پلاس 115 اسب بخار در دور 6 هزار است که شاهین در این زمینه 110 اسب بخار در دور 5 هزار موتور را ارائه می‌دهد. جعبه دنده هر دو خودرو 5 سرعته دستی است که می‌تواند در مسیرهای مختلف کارآمد باشد. در جمع بندی مشخصات فنی موتور دو خودرو می‌توان گفت که تفاوت‌های جزئی دیده می‌شود و کسانی که به دنبال استفاده از خودروی روز و با کیفیت موتور بهتر هستند، می‌توانند شاهین را برای استفاده انتخاب کنند.

امکانات رفاهی دنا پلاس در مقابل شاهین

امکانات رفاهی خودرو به عنوان یکی از معیارهای اصلی خرید برای خریداران است. شرکت ساپیا در شاهین از امکانات متنوعی استفاده کرده است که مهم‌ترین آنها شامل سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور فشار باد تایر، دی لایت و اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، روکش چرمی صندلی، آینه‌های جانبی تاشو، سانروف، فرمان برقی حساس به سرعت به همراه دکمه‌های کنترلی و غیره اشاره کرد.

دنا پلاس نیز به عنوان یکی دیگر از خودروهای هوشمند دارای امکانات متنوعی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کروز کنترول، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو، سانروف، روکش چرمی صندلی، آینه‌های جانبی تاشو برقی و نمایشگر 7 اینچی لمسی اشاره کرد. هر کدام از امکانات بیان شده نشان می‌دهد که رقابت بین دنا پلاس و شاهین بسیار نزدیک و با توجه به نیاز کاربران قابل خریداری است.

مقایسه ویدیویی دنا پلاس و شاهین

با توجه به این که مقایسه متنی در زمینه خرید خودرو شاید برای بسیاری از افراد قابل درک نباشد، بهتر است از مقایسه ویدویی استفاده شود. در این مورد اخبار چند رسانه‌ای سانا پرس می‌تواند بسیار کارآمد باشد. فرد در زمان انتخاب و مقایسه بین خودرو دنا پلاس و شاهین می‌تواند با مشاهده اخبار چند رسانه‌ای که شامل محتوای تصویری است به آسانی انتخاب خود را انجام خواهد داد.

این موضوع برای کسانی که در مقایسه کلی بین دو خودرو مردد هستند بسیار مهم و کاربردی است. بسیاری از وب سایت‌های خبری در حال حاضر دارای بخش اخبار چند رسانه ای هستند که می‌تواند نیاز بسیاری از مشتریان را در زمینه مقایسه و خرید خودرو راحت نماید.

قیمت و شرایط بازار

با توجه به این که در حال حاضر شرکت سایپا مدل شاهین را در تعداد محدود تولید کرده است، قیمت اصلی خودرو به صورت مشخص تعیین نشده است. با توجه به نرخ 260 میلیون تومانی این خودرو در کارخانه، می‌توان بیان کرد که نهایت شاهین با برچسب قیمتی 300 الی 350 میلیون تومان روانه بازار شود. این بازه قیمت نشان می‌دهد که خودروی جدید شرکت سایپا در محدوده حد فاصل دنا پلاس و دنا پلاس توربو قرار گرفته است.

به نقل از وب سایت خبری سانا پرس شاید به جرات بتوان گفت که بعد از بررسی انجام شده، انتخاب بین دو گزینه کار چندان ساده‌ای نیست و به دلیل این که شاهین خودرویی جدیدتر با طراحی پویاتر است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا این خودرو را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. در مقابل خودروی دنا یک خودروی بسیار جا افتاده و با پیشرانه‌ای بهتر است که می‌تواند تا پایان سال 1401 بسیاری از معادلات خودرو را بر هم بزند.

جمع بندی

انتخاب بین خودروهای تولید شده کار بسیار سختی است و هر شخص با بررسی میزان اطلاعات منتشر شده می‌تواند در نهایت خرید خود را نهایی کند. دنا پلاس و شاهین دو خودروی تولید شده داخل کشور هستند که امکانات متنوعی دارند. در این مقاله سعی شده است تا به اخبار خودرو و مطالب مرتبط با خودروی دنا پلاس و شاهین پرداخته شود. سایت سانا پرس یک سایت خبری در زمینه‌های مختلف است که با دارا بودن دسته بندی اخبار خودرو توانسته است خبرهای روز را پوشش دهد. اگر به اخبار روز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید جزئیات خودروهای جدید را بدانید کافی است به سانا پرس مراجعه کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oa7kq