جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
کد خبر: 14848
تاریخ انتشار: 1401/01/31 01:46
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد:

مدیران از مدیریت کارخانه‌ای خارج شوند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مدیران گروه این مجموعه خواست برای تولید ۶۵۰ هزار خودرو برای امسال آماده شوند و تمام هم‌وغم خود را برای تحقق و اجرایی شدن ۸ فرمان ابلاغ‌شده رئیس‌جمهوری بگذارند. وی در نشست با مدیران گروه خودروسازی سایپا از تک‌تک آنها خواست که در راستای تحقق ۸ فرمان ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهوری، آماده شوند و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند تا امسال تولید هدف‌گذاری شده محقق شود.

دانش‌بنیان شدن، معیار ارتقا

محمدعلی تیموری با بیان اینکه تا پایان امسال خودروسازان باید یک میلیون و ۶۵۰ هزار خودرو تولید کنند و تحقق عدد کمتر قابل‌قبول نیست، گفت: ضرورت دارد مدیران گروه خودروسازی سایپا در تولید ۶۵۰ هزار خودرو که سهم این مجموعه است به‌طور کامل مشارکت داشته باشند و برنامه‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شود که رشد تولید بیش از هدف‌گذاری یادشده باشد. 

به‌گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مدیران گروه باید به آن توجه کنند، تولید اقتصادی است و همان‌گونه که اواخر سال گذشته عنوان شد، تولید اقتصادی خودروهای کوییک و شاهین برای امسال دنبال خواهد شد؛ برای اینکه تولید اقتصادی محقق شود، تمام شرکت‌های گروه باید بتوانند از مدیریت کارخانه‌ای خارج شوند و نقش مدیرعامل داشته باشند.

تیموری با بیان اینکه برای نخستین‌بار و با هدف چابک‌سازی گروه خودروسازی سایپا، تمام اختیارات به شرکت‌های گروه تفویض می‌شود، تصریح کرد: مجموعه‌هایی که در قالب هلدینگ هستند، باید به سمت شرکت‌داری حرکت کنند و دیگر وابسته به سایپا نباشند، استقلال در تصمیم‌گیری، عمل و مباحث مالی باعث خواهد شد گروه سریع‌تر به اهداف ترسیم‌شده و به‌ویژه ۸ فرمان ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهوری دست پیدا کند.

او گفت: امسال شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا به دو روش موردارزیابی قرار خواهند گرفت که؛ یک بخش مربوط به نظام طرح‌ریزی بودجه و دیگری، نظام دانش‌بنیان شدن شرکت‌هاست.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه گروه باید به نظام بودجه‌ریزی تسلط داشته باشد و با تکیه به این مهم برنامه‌ریزی کند، اظهارکرد: اگر شرکت‌ها مدیریت مالی درستی داشته باشند و اعتبارات مناسبی از بانک‌ها دریافت کنند، می‌توان تولید بیش از ۶۵۰ هزار خودرو در سال جاری را دنبال کرد.

تیموری با بیان اینکه ضرورت دارد، شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا مشکلات و چالش‌های خود را با سهامداران حل‌وفصل کنند، افزود: مبحث دیگری که از شرکت‌های گروه می‌خواهیم دانش‌بنیان شدن است، چراکه این موضوع معیار ارتقاست.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه فرآیند دانش‌بنیان شدن یک تا ۳ سال زمان می‌برد و این امر هیچ ایرادی ندارد، تصریح کرد: هر شرکتی که در این مسیر گام بردارد، رشد می‌کند و در درجه‌بندی مجموعه بسیار اهمیت دارد. در این میان، اگر شرکتی برنامه دانش‌بنیان نداشته باشد، درجه‌اش به‌طور قطع تنزل خواهد یافت.

آمادگی کارگران برای افزایش تولید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست دوستانه با کارگران مشکلات و چالش‌های آنها را شنید و تاکید کرد که امسال تمام بخش‌ها باید با تمام قوا و توان خود حرکت کنند تا بتوان سیاست‌ها و اهداف تعیین‌شده برای این مجموعه را محقق کرد.

تیموری در ضیافت افطار با کارگران در خط تولید، ‌نظرات و چالش‌هایی که این گروه در مسیر تولید دارد را شنید و دستور حل مشکلات را صادر کرد.

در این میان، از کارگران خطوط تولید خواسته شد با تمام ظرفیت، قوا و توان خود حرکت کنند تا بتوان سیاست‌ها و اهداف تعیین‌شده دولت سیزدهم برای این مجموعه را محقق کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال و با توجه به ۸ فرمان ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهوری در ۱۱ اسفند سال گذشته این مجموعه باید تا پایان امسال ۶۵۰ هزار خودرو تولید کند، گفت: گروه خودروسازی سایپا مانند یک خانواده بزرگ است که باید برای یک هدف تلاش کند، مهم‌ترین هدف این است که مردم، با شرایط بهتر و به دور از فضای واسطه‌گری و دلالی بتوانند خودروهای موردنیاز خود را خریداری کنند.

او افزود: برای آنکه هدف یادشده در سال جاری محقق شود و تولید متناسب با تقاضای بازار باشد، تمام بخش‌های سایپا باید همراهی کنند و هیچ کوتاهی و قصوری پذیرفتنی نیست.

تیموری تاکیدکرد: امسال افزایش کیفیت خودروها مدنظر قرار گرفته و در این‌باره ضرورت دارد تامین‌کنندگان قطعه و کارگران خطوط تولید توجه لازم را داشته باشند.

در این میان، کارگران خطوط تولید برای افزایش تولید، رشد کیفی خودروها و تحقق اهداف ترسیم‌شده گروه خودروسازی سایپا، اعلام آمادگی کردند.

سخن پایانی

امسال با نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده؛ از این‌رو بنگاه‌های تولیدی به سوی توانمند کردن خود در حوزه دانش‌بنیان‌ها حرکت کرده‌اند. شرکت‌های خودروساز بزرگ کشور هم در حوزه ارتقای تولید و بهبود کیفیت روی دانش‌بنیان‌ها تمرکز کرده‌اند و این موضوع در زنجیره تامین نیز دنبال می‌شود.

تغییر فرآیند تولید در چابک‌سازی خط تولید کمک کرده و شرکت‌های خودروساز را به سوی بهره‌وری بیشتر سوق می‌دهد. کیفیت و قیمت دو چالش خودروسازی کشور بوده و انتظار است با تعامل و کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز استفاده از تکنولوژی روز این دو مشکل از پیش‌روی محصولات جدید برداشته شود. 

در این راستا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تلاش دارد حداکثر رضایت مشتریان خود را تامین کند. وی در نشست با همکاران خود تاکید کرده گروه خودروسازی سایپا یک خانواده بزرگ است که مهم‌ترین هدف آن بهبود شرایط فروش و تامین رضایتمندی مردم کشور است؛ از این‌رو تیراژ تولید باید متناسب با بازار تقاضا افزایش یافته در این مسیر نباید قصوری شود. همچنین برای ارتقای کیفیت محصولات، زنجیره تامین باید در ساخت قطعات با فناوری روز پیش بروند و با کمک مراکز علمی و دانش‌بنیان‌ها قطعات در سطح کیفی مطلوب تولید و عرضه شود. در پایان هم کارگران خطوط تولید برای اهداف تعیین‌شده امسال از جمله افزایش تولید، رشد کیفی خودروها و تحقق سایر اهداف ترسیم‌شده گروه خودروسازی سایپا اعلام آمادگی کردند تا رضایتمندی مشتریان تامین شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45aal9