یک‌شنبه 05 فروردین 1403 - 24 Mar 2024
کد خبر: 7823
تاریخ انتشار: 1400/09/18 16:00

مافیای بزرگ فروش املاک و جعل سند دستگیر شد

رییس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به هوشیاری کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان در جریان تحقیقات پرونده یک جاعل، گفت: در حین این تحقیقات پشت پرده یک باند بزرگ فروش املاک با اسناد سرقتی فاش شد.

حیدرآسیابی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی پوشش اطلاعاتی و رصد خود را در حوزه های مختلف افزایش داده است، اظهار کرد: تلاش کرده ایم با همکاری نهادهای انقلابی، انتظامی و ... اشراف خود را بر حوزه های جرم خیز افزایش داده و به موازات تلاشهای مداوم در بخش پیشگیری در برخورد با مجرمان نیز جدیت را همواره ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه در ماههای گذشته با پیگیری های حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان یک جاعل امضا و اثر انگشت در گرگان شناسایی و دستگیر شد، افزود: در روند تحقیقات  همین پرونده بود که سرنخ هایی از یک گروه بزرگ دیگر به دست آمد که حوزه کاری گسترده ای داشت.

رییس کل دادگستری استان گلستان حوزه کار این باند بزرگ را جعل سند و فروش سندهای سرقتی و همچنین فروش املاک فراموش شده مردم به دیگران دانست و خاطرنشان کرد: اعضای این باند، علاوه بر فروش اسناد تک برگی خام، با استفاده از همین اسناد، املاکی بدون صاحب یا املاکی که سالهاست مالکان خبری از آن نگرفته اند شناسایی و به خریدارانِ از همه جا بی خبر، می فروختند.

آسیابی از شناسایی این باند بزرگ خرید و فروش اسناد سرقتی خبر داد و گفت: سرکرده اصلی این باند نیز در شهرستان کردکوی توسط ضابطان قضایی دستگیر شده و روال بررسی پرونده در محاکم قضایی آغاز شده است.

وی با تاکید بر لزوم دقت و هوشیاری مردم عزیز در جریان هرگونه خرید و فروش و استعلام موارد از سامانه های قابل دسترس عموم، اضافه کرد: بخش عمده ای از جرائم در این حوزه به دلیل عدم دقت و توجه مردم به جزییات و نکات بدیهی و اولیه قانونی در مراودات مالی و معاملات است.

 

منبع: ايسنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zeen3