پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 13712
تاریخ انتشار: 1401/01/13 13:00

ماجرای عجیب تقلا برای ادامه تولید پراید

رییس پلیس راهور در گفت‌وگوی نوروزی گفت انتقادات را از خودروسازان تا جایی ادامه می‌دهد که بالاخره خودروی ارزان، ایمن و زیبا دست مردم برسد.

سردار کمال هادیان‌فر در پاسخ به این‌ پرسش که وقتی به خودروسازها ابلاغ شده که خودرو با استاندارد یورو ۵ تولید کند چرا زیربار اجرای آن نمی‌روند؟ اظهار داشت: مشکل همین جاست که ما باید ببینیم با کدام استاندارد اروپا در حال تولید هستیم؟ آیا واقعا یورو۵ تولید می‌کنیم؟ به اعتقاد من خودروهای ما یورو ۲ هم نیستند؛ به همین دلیل هم ما از سال ۹۸ به جد موضوع کیفیت خودروی تولید داخل را دنبال کردیم و حرفی هم که می‌زنیم حرف کارشناسی است.

وی افزود: پلیس ۱۱سال تصادفات را تحلیل کرده و براساس همین تحلیل تصادفات و فراوانی خودروها ایستادگی کردیم تا تولید پراید در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ متوقف شود؛ هرچند که مشکل پراید سال‌هاست در کشور وجود دارد و پرایدها همچنان در خیابان‌ها و جاده‌ها می‌چرخند، اما جلوی تولیدش را گرفتیم.

 

سردار هادیانفر با اشاره به تولید پیکان که اوایل دهه ۸۰ متوقف شد، تصریح کرد: الان خیلی نادر در خیابان پیکان می‌بینیم و ان‌شاء‌الله پراید هم روزی تمام خواهد شد.


رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که شنیدیم که خودروساز در مقابل توقف تولید پراید خیلی مقاومت کرده‌اند، عنوان کرد: بله، خیلی تقلا کردند، مکاتبات زیادی داشتند که کارخانه سایپا با تولید روزی ۴۰۰ پراید می‌چرخد و اگر تولید متوقف شود، ما چه کنیم؟ اما بالاخره برای ایمنی مردم ما محکم ایستادیم و دیگر هیچ پرایدی را پلاک نکردیم یا همین خودروی ۴۰۵ شخصی هم متوقف شد؛ همه اینها به خاطر این است که خودروی ایمن جایگزین این خودروها شود.

منبع: همشهری


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lgb83