پنج‌شنبه 02 فروردین 1403 - 21 Mar 2024
کد خبر: 5370
تاریخ انتشار: 1400/08/18 18:10

لوازم خانگی گران شد؟

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: قیمت لوازم خانگی به طور عمومی افزایش نیافته است.

کیوان گردان در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: لوازم خانگی در سطحی دچار تغییرات قیمتی شده که مورد تأیید وزارت صمت نبوده است. مورد تأیید ما نیست که قیمت لوازم خانگی به طور کلی افزایش یافته باشد.

وی ادامه داد: ممکن است در یک واحد صنفی تخلفی صورت گرفته باشد اما به طور عمومی قیمت‌ها بالا نرفته است.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت تاکید کرد: با حوزه‌هایی که در سطح عرضه افزایش قیمت دارند برخورد می‌شود اما واحدهای تولیدی قیمت‌ها را افزایش نداده اند. ممکن است یک فروشگاهی در جایی سو استفاده کرده باشد اما لوازم خانگی در سطح تولید، تغییر قیمتی نداشته است.

گردان درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی ادامه داد: واردات لوازم خانگی از خرداد سال ۹۷ در راستای حمایت از تولید داخل ممنوع شده و تولیدکنندگان داخلی نیز توانستند بازار را تأمین کنند و وزارت صمت پیگیر امور است.

وی عنوان کرد: ممنوعیت درباره واردات قطعات لوازم خانگی نیست؛ شرکت‌های تولیدی ما در سطح دنیا با شرکت‌های دیگر کار می‌کنند و ما ۷۰ درصد تولیدات را در داخل داریم و برخی مواد اولیه را وارد می‌کنیم و حتی قطعات اصلی لوازم خانگی را خودمان تولید می‌کنیم.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: تولید کننده به طور عمده اجناس خود را واگذار می‌کنند و ما به طور جدی ندیدیم که برای تحویل چندماهه پیش پرداخت گرفته شود. گلایه‌های آقای مخبر معاون رئیس جمهوری نیز از وارد شدن برخی تولیدکنندگان به بخش توزیع بود.

گردان ادامه داد: موجودی انبارها بالاست و موجودی و تیراژ تولید را دنبال می‌کنیم و تا پایان سال نیز برنامه‌های مختلفی داریم تا قیمت لوازم خانگی را کنترل کنیم. محصول به اندازه کافی وجود دارد.

وی توضیح داد: سامانه جامع تجارت رصد و پایش تولیدکنندگان و عمده فروشان و خرده فروشان را انجام می‌دهد تا احتکاری صورت نگیرد و یک سامانه مدیریتی در سطح وزارت صمت است و حتی صادرات را در این سامانه کنترل خواهیم کرد و با تکمیل این سامانه شاهد نظارت بیشتری خواهیم بود.

منبع: مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4ypgy4