سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 10505
تاریخ انتشار: 1400/10/21 11:53

لزوم احیای توافق چهارجانبه ترانزیتی با همسایگان

وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم بتوانیم باتوجه به نگاه دولت سیزدهم به سیاست همسایگی، روابط با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را تقویت کنیم.

به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که به عمان سفر کرده در بدو ورود به فرودگاه مسقط در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر من و هیات همراه به مسقط یک‌روزه است. در این سفر با مقامات عالی‌رتبه عمان و وزیر امور خارجه گفت‌وگوهایی در زمینه توسعه مناسبات دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان روابط تهران و مسقط را دیرینه و پایدار عنوان کرد و گفت: ما در مسیر روابط پایدار و مستحکمی که قرار داریم، علاقه‌مندیم همکاری‌های سیاسی و فرهنگی را به سطح بالاتری از همکاری‌های اقتصادی و تجاری ارتقا دهیم.

وی با اشاره به توافق چهارجانبه در زمینه احیای خط ترانزیتی گفت: این توافق به امضای ۴ کشور ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان رسیده است. وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم در این سفر بتوانیم باتوجه به نگاه دولت سیزدهم به سیاست همسایگی و اتفاقات خوبی که در ماه‌های اخیر در مناسبات ما با همسایگان شمالی رخ داده، در حوزه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز این پیوند شبکه همسایگان را تقویت کنیم و همکاری‌ها را توسعه دهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2a7vk2