چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 7804
تاریخ انتشار: 1400/09/18 12:00

قیمت واقعی دلار در ایران چقدر است؟

قیمت واقعی دلار حدود ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است. نگاه حکمرانی ما به حوزه ارزی کشور، نگاه امنیتی است و نگاه اقتصادی به این حوزه نداریم.

اگر چه خیلی‌ها در انتظار نشست‌های برجامی و تأثیرش بر بازار ارز هستند اما خیلی از کارشناس‌ها مشکلات ارزی کشور را جدا از بحث برجام می‌دانند و معتقدند توافق برجامی هم برای کوتاه مدت مشکلات اقتصادی ایران را حل می‌کنند و ریشه مشکلات جای دیگری است.

رحمان معصوم پور امیرآبادی معامله گر و تحلیلگر بازارهای مالی گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور تورم بالا است. ریشه تورم کشور در ترازنامه بانک مرکزی قرار دارد. تورم از طریق دو مشتری بانک مرکزی که دولت و بانک ها هستند، به اقتصاد ما منتقل می شود. زمانی که بانک مرکزی نتواند نظام بانکی را سالم نگه دارد، بین ارزش دارایی بانک ها و ارزش تعهدات مالی آنها شکاف ایجاد می شود.

معصوم پور امیرآبادی اظهار کرد: در این حالت بانک ها پانزی می شوند. نظام بانکی پانزی اهرم های سیاست گذاری کارایی خود را از دست می دهند. سیاستمداران از رئیس کل بانک مرکزی انتظار دارند، چک های سازمان برنامه و بودجه و نظام بانکی را پاس کند.

این معامله گر و تحلیلگر بازارهای مالی تاکید کرد: قیمت واقعی دلار حدود ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است. نگاه حکمرانی ما به حوزه ارزی کشور، نگاه امنیتی است و نگاه اقتصادی به این حوزه نداریم. نوسان نرخ ارز حکمرانی به دنبال کشف و دستگیری برانداز، نفوذی و سفته باز است. نگاه امنیتی آسیب اصلی بحث ارز در کشور ما است. زمانی که نگاه ما به ارز اقتصادی نباشد، درآمد نفتی هم فایده اقتصادی ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39rr73