یک‌شنبه 05 فروردین 1403 - 24 Mar 2024
کد خبر: 12506
تاریخ انتشار: 1400/12/13 22:30

قیمت نفت در یک قدمی رکورد شکنی

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند در صورت ادامه اختلال در عرضه نفت روسیه و تاخیر در حضور نفت ایران در بازار، نرخ نفت به ۱۸۵ دلار در هر بشکه برسد.

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان اعلام کرد اگر اختلال در عرضه نفت روسیه ادامه داشته باشد، نرخ نفت خام برنت در پایان امسال میلادی به ۱۸۵ دلار در هر بشکه می‌رسد.

قیمت نفت خام برنت در روز پنجشنبه و به‌دنبال روی گرداندن تاجران از نفت روسیه پس‌از حمله این کشور به اوکراین، به حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید. جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا با درخواست‌های مکرر برای واردات نفت روسیه روبه‌روست، اما هنوز هیچ تحریم همه‌جانبه‌ای علیه نفت این کشور اعمال نکرده‌است. نرخ نفت برنت ۱۱۲ دلار و ۳۵ سنت شد


طبق گفته‌ تحلیلگران جی پی‌مورگان، درحال‌حاضر ۶۶ درصد از نفت روسیه هیچ خریداری ندارد.


تحلیلگران این بانک عقیده دارند در صورت درصورتی‌که نفت ایران بلافاصله به بازارهای جهانی نگردد، نرخ نفت در کوتاه‌مدت به ۱۲۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

گستردگی تحری م‌ها و در اولویت قرار گرفتن امنیت انرژی پیامدهایی برای فروش نفت روسیه به اروپا و امریکا داشته و بر فروش ۴.۳ میلیون بشکه در روز نفت تاثیر می‌گذارد.

این بانک سرمایه‌گذاری همچنان پیش‌بینی می‌کند متوسط نرخ نفت خام برنت در سه‌ماهه دوم امسال میلادی ۱۱۰ دلار در هر بشکه باشد، در سه‌ماهه سوم به ۱۰۰ دلار برسد و سه‌ماهه چهارم را با ۹۰ دلار به پایان برساند. جی‌پی‌مورگان انتظار دارد بدون حضور نفت ایران در بازار، متوسط نرخ نفت در سه‌ماهه دوم امسال میلادی ۱۱۵ دلار در هر بشکه، در سه‌ماهه سوم ۱۰۵ دلار و در سه‌ماهه پایانی ۹۵ دلار در هر بشکه باشد.

منبع: مشرق


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bgze3