شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 17444
تاریخ انتشار: 1401/03/22 06:52
رئیس دفتر روحانی در گفتگو با گسترش نیوز:

قرارداد واکسن را بستیم و به نام رئیسی تمام شد/ خزانه را با انبوهی از دلار و اسکناس تحویل دادیم

واعظی: همانطور که رئیس کل بانک مرکزی گفته است در دولت ما رقم بالایی از اسکناس ارزی یعنی دلار و... برای دولت سیزدهم گذاشته شده است و این ۷ تا ۸ هزار میلیارد دلار پشتوانه خوبی است از طرف دیگر به هر حال کارهایی انجام شده و توسعه‌ای ایجاد شده است.

«دولت سیزدهم واکسن وارد کرد»، «یارانه جدید رئیسی پرداخت شد» ، «ارز ترجیحی برداشته شد» و.. این گزاره ها سرتیترهای اخباری بودند که به عنوان کارنامه درخشان دولت اول آیت الله رئیسی از آنها یاد می شود اما گویا مسئولان دولت قبل برخی از این موارد را به نام خود ثبت کردند و ادعا می کنند این اقدامات مربوط به دولت تدبیر و امید است.

رئیس دفتر روحانی محمود واعظی در همین باب معتقد است« قراردادهای واکسن را ما بستیم اما به نام دولت سیزدهم ثبت شد»، این موضوع از جمله مواردی است که بر سر آن اختلاف وجود دارد. درهمین رابطه گسترش نیوز با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور سابق گفتگو کرده که در ادامه می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

مشکل سفره مردم با یارانه حل نمی شود

واعظی در رابطه با میزان تاثیر یارانه رئیسی بر سفره مردم اظهار کرد: گر قرار بر این باشد که همه چیز به این صورت گران شود طبیعی است که یارانه مقداری کمک می‌کند ولی امروز گرانی آنچنان وارد همه بخش‌های زندگی مردم شده که حاضر هستند یارانه نگیرند ولی قیمت‌ها به قیمت‌های گذشته برگردد لذا مشکل سفره مردم با این یارانه به طور کامل حل نمی‌شود ولی کمکی است.

وی افزود: این‌ها روش حل مشکلات نیست باید بتوانند مشکل تحریم را از میان بردارند و مشکلات کشور را به طور ریشه‌ای حل کنند این‌ها همه قرص آسپرین است و اثرات آن در زمانی کوتاه دیده خواهد شد.

کارنامه دولت تدبیر و امید روشن است

رئیس دفتر روحانی خاطرنشان کرد: کارنامه ما روشن است مگر ما بلد نبودیم به یکباره ۴۲۰۰ تومان را برداریم؟ و این طور بحران ایجاد کنیم که همه چیز گران شود. ما هم بلد بودیم ضمن اینکه ما در دورانی بودیم که ترامپ شدیدترین حملات را می‌کرد و بیشترین فشار‌ها را می‌آورد ولی کشور را با ثبات نگه داشتیم، ببینید که در ۸ تا ۹ ماه گذشته قیمت‌ها چند برابر قبل افزایش پیدا کرده است، به نظر می‌رسد برای جلوگیری از گرانی افسار گسیخته ابتدا باید برنامه‌ای منسجم و کارشناسی شده ارائه کرد.

برای دولت سیزدهم رقم بالایی اسکناس گذاشتیم

وی تاکید کرد: همانطور که رئیس کل بانک مرکزی گفته است در دولت ما رقم بالایی از اسکناس ارزی یعنی دلار و... برای دولت سیزدهم گذاشته شده و این ۷ تا ۸ هزار میلیارد دلار پشتوانه خوبی است. از طرف دیگر به هر حال  پیش از دولت فعلی، کارهایی انجام شده و توسعه‌ای ایجاد شده است.

واعظی در رابطه با اقداماتی که دولت رئیسی به نام خود ثبت کرده است می گوید: ما قرارداد واکسن را بستیم و این‌ها را می‌گویند خودشان انجام داده‌اند و هر کجا گیر کردند می‌گویند مشکل از ما بود.

وی ادامه داد: احمدی نژاد بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون دلار در خزانه باقی نگذاشته بود و تقریبا خزانه خالی بود ولی ما ۷ تا ۸ میلیارد دلار برای دولت سیزدهم گذاشتیم.

منبع:روزگار معدن

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wo88v