پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 18028
تاریخ انتشار: 1401/04/12 23:39
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از دلایل موفقیت این مجموعه عظیم صنعتی گفت

فولاد، رقیب نفت در اقتصاد کشور

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در دومین روز از کارگاه طراحی مدل کسب‌وکار شرکت‌های هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان اظهار کرد: امروز دشمنان ما با تمام قوا روبه‌روی ما ایستاده‌اند، اگرچه در برخی حوزه‌ها غنی شده‌ایم، اما در برخی حوزه‌ها هنوز نیاز به کار داریم.

شرکت فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور است که سهم بالایی از تولید فولاد کشور را در اختیار دارد. این شرکت در طول سال‌های گذشته تلاش کرده تا شعار اقتصاد بدون نفت را محقق کند و به‌عنوان نقطه قوتی برای کشور شناخته شود. این مجموعه عظیم فولادی برای تحقق این هدف از تمامی ظرفیت‌های کوچک و بزرگ کشور استفاده کرده است. این شرکت همچنین تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا در اجرای شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به بهترین شکل عمل کند.

وی افزود: ما باید در حوزه صنعت، مرزهای دانش و فناوری را فتح کنیم تا بتوانیم در جنگ فعلی پیروز باشیم. باتوجه به اینکه امسال سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است، همه ما وظیفه داریم که در این حوزه گام برداریم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه امروز با 2 پدیده «رقبا» و «دشمنان» مواجهیم ، اظهار کرد: از سویی رقبا باید محرک فعالیت ما باشند و از سوی دیگر وجود دشمنان نباید مانع فعالیت باشند.

طیب‌نیا بااشاره به اهمیت تزکیه‌نفس، دوری از دوستان نادان و مبارزه با دشمنان در حوزه کسب‌وکار گفت: دشمنان دانا و نادان ما با تمام توان در مقابل ما ایستاده‌اند و ما نیز باید با توکل بر خدا و با تمام توان در مقابل آنها بایستیم.

جغرافیای گسترده، نقطه قوت ما است

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت فولاد مبارکه مراکز خدماتی و حضور آنها در مناطق مختلف جغرافیایی کشور است، گفت: این مسئله باعث می‌شود استعدادهای منطقه‌ای را زودتر از سایرین کشف و از آنها استفاده کنیم. این مهم در حالی رخ می‌دهد که رسالت اصلی این مراکز یعنی خرده‌فروشی محصولات فولادی و قرار دادن این محصولات در اختیار مشتریان نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: این شرکت باید اتفاق بزرگی در کشور رقم بزند؛ این اتفاق بزرگ اقتصاد بدون نفت و تبدیل شدن به مجموعه‌ای است که نقطه‌قوت نظام باشد. در این مسیر نیز لازم است از همه ظرفیت‌های کوچک و بزرگ خود استفاده شود. عامل موفقیت ما اتحاد، انسجام، همچنین توان همراستا کردن منابع و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

برنامه‌ریزی بلندمدت رمز موفقیت

طیب‌نیا اظهار کرد: در مسیر خود باید هوشیار باشیم و ضمن درک درست شرایط، برنامه‌ریزی بلندمدت، چشم‌انداز، ایمان و جرات اقدام داشته باشیم. نخستین گام ما در این مسیر، ایجاد حرکت و پویایی در گروه فولادمبارکه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است. این مهم در کارخانه فولاد مبارکه رخ داده است.

وی افزود: در فروردین، ۳۰ رکورد در گروه فولاد مبارکه به‌ثبت رسیده است. انتظار داریم این اتفاق در مراکز خدماتی و تک‌تک مجموعه‌های وابسته به فولاد مبارکه رخ دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه هر فردی در ابتدا باید به وظیفه اصلی خود عمل کند، گفت: این نکته‌ای است که باید در معماری سازمانی موردتوجه قرار گیرد. باید از ظرفیت‌های استانی مراکز خدماتی استفاده کرد.

طیب‌نیا اظهار کرد: در شرکت‌های ما 2 نقطه قوت باید ایجاد شود؛ در غیر این صورت در توسعه آنها با مشکل مواجه می‌شویم. در ابتدا باید این شرکت‌ها در حوزه فروش و بازرگانی تقویت شود. نکته دوم لزوم وجود واحدهای حقوقی است. شاید فعالیت یک شرکت به‌گونه‌ای باشد که نیاز به حضور یک واحد حقوقی نداشته باشد، اما حتی این شرکت‌ها نیز باید از مشاوران حقوقی توانمندی استفاده کنند.

ضرورت فروش متمرکز

وی افزود: ماموریت اصلی، مراکز خرده‌فروشی است. فروش باید به‌صورت متمرکز و هماهنگ انجام شود. در این راستا لازم است دیجیتال مارکتینگ در همه شرکت‌های گروه ایجاد شود. بخشی از فعالیت مراکز خدماتی ممکن است سوددهی بالایی نداشته باشد، اما از آنجا که انجام چنین فعالیت‌هایی جزو ماموریت آنها است، باید انجام شود. فلسفه اصلی مراکز خدمات، گسترش شبکه مویرگی و نفوذ فولاد مبارکه در کشور است، اما با هدفی که در هلدینگ آتیه فولاد داریم، سود هم باید به‌دست آوریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بااشاره به لزوم بررسی فرصت‌های موجود، اظهار کرد: شاید در برخی موارد تولید یک محصول توسط شرکت‌های گروه فولاد مبارکه توجیه‌پذیر نباشد، اما به هر حال نباید این فرصت‌ها را نادیده گرفت. استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای مثل مواد اولیه نباید نادیده گرفته شود، بنابراین لازم است فرصت‌ها بیان و در گام بعدی بررسی و در صورت توجیه‌پذیری اقدام شود.

طیب‌نیا تصریح کرد: در این مسیر لازم نیست همه کارها را خودمان انجام دهیم؛ می‌توانیم برخی از آنها را برون‌سپاری کنیم. کار باید سودآور باشد و جنبه استراتژیک آن هم برای ما اهمیت داشته باشد، بنابراین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، افزایش درآمد مجموعه‌ها و ورود حساب‌شده به موقعیت‌های جدید کاری از جمله استراتژی‌های شرکت فولاد مبارکه است.

سخن پایانی

 فولاد مبارکه شرکت قدرتمندی است؛ برهمین اساس نیز مدیران این شرکت به‌دنبال آن هستند که قدرت این مجموعه عظیم فولادی را حفظ کنند. ایجاد انسجام میان تمام بخش‌های فولاد مبارکه، عامل اصلی حفظ انسجام و قدرت تولید در این مجموعه عظیم فولادی کشور است. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/399bb7