چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 6033
تاریخ انتشار: 1400/08/26 17:57

فروکش شدن چشمگیر قیمت این خودر‌ها در بازار+ جدول

رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تبریز اظهار داشت: بعد از آنکه آقای رییسی با افزایش قیمتی که خودروسازان اعلام کرده بودند، مخالفت کرد؛ قیمت‌ها کمی فروکش کردند. بطوریکه برخی از خودروهای ایرانی از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

 ابراهیم مددیان در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بعد از آنکه آقای رییسی با افزایش قیمتی که خودروسازان اعلام کرده بودند، مخالفت کرده و جلوی آن را گرفت؛ قیمت‌ها کمی فروکش کردند. برخی از خودروهای ایرانی از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند. امروز هم مجلس با آزادسازی واردات خودرو موافقت کردند که این موضوع هم می‌تواند به افت قیمت منجر شود.

وی ادامه داد: با این حال کارخانه‌ها با کلیدواژه زیان‌دهی همچنان به دنبال افزایش قیمت هستند. ۱۴۰ هزار خودرویی هم که به دپو کرده‌اند به نظر می‌رسد به این علت بود که منتظر افزایش قیمت بودند. افزایش قیمت یک ماه گذشته هم به علت کاهش عرضه خودروسازان بود.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: قیمت پراید ۱۱۱ که هفته گذشته تا ۱۷۲ میلیون تومان رفته بود امروز به ۱۶۹ میلیون تومان رسیده است. در این مدت قیمت پراید ۱۳۱ از ۱۵۳ میلیون تومان به ۱۴۸ میلیون تومان، تیوفایو از ۳۳۸ به ۳۲۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۶۴ میلیون تومان به ۲۵۸ تا ۲۵۹ میلیون تومان، دنا پلاس از ۴۰۱ میلیون تومان به ۳۹۴ تا ۳۹۵ میلیون تومان، سمند LX از ۲۵۶ میلیون تومان به ۲۴۸ میلیون تومان، تیبا ۱ از ۱۷۰ میلیون تومان به ۱۶۶ میلیون تومان و تیبا ۲ از ۱۸۰ میلیون تومان به ۱۷۶ میلیون تومان رسیده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تبریز در ادامه تصریح کرد: اگر واردات خودرو انجام شود، صنعت خودروسازی کشور از انحصار خارج شده و باعث ارتقای کیفیت خودروهای داخلی می‌شود و می‌تواند نیاز بازار را برطرف کند.

مددیان اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از عوامل محرک در افزایش قیمت خودرو هستند، خرید و فروشی انجام نمی‌شود و قیمت‌ها فقط روی کاغذ جابجا می‌شود. خریدار و فروشنده بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند باید خرید یا فروش داشته باشند یا خیر. همه سرگردان هستند.

برای مثال اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شد که قیمت پراید به ۱۹۵ میلیون تومان رسیده واقعیت ندارد. تنها وانت پراید تا ۱۸۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این اخبار به التهاب بازار دامن می‌زند.

 

منبع: ایلنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ggjz3