پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 9258
تاریخ انتشار: 1400/10/07 02:30

عرضه مس صادراتی توسط شرکت ملی مس

شرکت ملی صنایع مس ایران فردا سه شنبه ۷ دی ماه با عرضه ۴۸۰۰ تن مس کاتد در قالب دو عرضه به رینگ صادراتی بورس کالای ایران می رود که محموله ۱۸۰۰ تنی مس تحویل درب انبار شانگهای چین و محموله ۳۰۰۰ تنی تحویل فوب بندرعباس است.

در اطلاعیه عرضه فروش مس کاتد صادراتی شرکت ملی مس ایران تحویل چین آمده است که محل تحویل این محموله، انبار رسمی و گمرکی Yangshan واقع در بندر شانگهای چین است.

براساس اطلاعیه عرضه، حمل کالا به تمامی مقاصد بین المللی آزاد است و خرید صرفا مختص به اشخاص ایرانی واردکننده کالا از مقصد بین المللی است.

از سوی دیکر ایفای تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات مطابق آخرین مقررات ابلاغی بانک مرکزی ایران و سایر مقررات مربوطه به عهده متعهد است؛ تعهد مزبور نیز صرفا براساس رویه ثبت سفارش واردات از محل صادرات غیر و یا ثبت سفارش تهاتری صورت خواهد گرفت. تسویه هم به شیوه نقدی و نقدی-اعتباری امکان پذیر خواهد بود.

درخصوص عرضه صادراتی مس کاتد فوب بندرعباس نیز، مس کاتد در لاتهای ۵۰۰ تنی عرضه می شود و تسویه به دو حالت نقدی/اعتباری صورت می پذیرد.

لازم به ذکر است از ابتدای شروع عرضه های صادراتی ملی مس در بورس کالا که به تاریخ ۵ آذر ماه بر می گردد این شرکت ۲۶ هزار تن مس کاتد در رینگ صادراتی عرضه کرد و موفق به فروش تمامی این محموله ها شد. ارزش فروش ملی مس در این مدت در بورس کالا بیش از ۶۱ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال بر تابلوی معاملات ثبت شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jg5k4