یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
کد خبر: 7373
تاریخ انتشار: 1400/09/14 11:37

طرف مقابل نمی‌تواند پیشنهادهای ایران را رد کند

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین گفت پیش‌نویس پیشنهادهایی که طرف ایرانی با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه امریکا به گروه ۱+۴ داده، به‌گونه‌ای است که طرف مقابل نمی‌تواند این پیشنهادها را رد کند.

 به گزارش ایرنا، باقری کنی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره که بخش‌هایی از آن در تارنمای این شبکه منتشر شد، گفت ایران در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که در روزهای اخیر به طرف مذاکره‌کننده ارائه شده، پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد. 

باقری کنی در بخشی این مصاحبه تاکید کرد: پیشنهادهایی که ایران به طرف‌های مقابل در مذاکرات ارائه داده، به‌گونه‌ای است که نمی‌توان رد کرد. این پیشنهادها براساس مفاد توافق سال ۲۰۱۵ است و همه تحریم‌های امریکا در حوزه هسته‌ای باید فورا لغو شوند.

وی گفت: دو پیشنهاد ارائه شده ایران در مذاکرات وین، درباره «لغو تحریم‌ها» و «اقدامات هسته‌ای» ایران بوده که هر دو موضوعات اصلی در برجام هستند. این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران به الجزیره گفت: ادعاهایی مبنی بر آماده شدن ایران برای غنی‌سازی اورانیوم تا میزان ۹۰ درصدی ازسوی رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رد شده و ایران از تعهدات خود در چارچوب آژانس خارج نخواهد شد.

باقری کنی گفت: برخی اخلالگران خارجی وجود دارند که خواهان ایجاد مانع بر سر راه مذاکرات هستند و تقلا می‌کنند تا مذاکرات را به شکست بکشانند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36xgj3