یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
کد خبر: 16692
تاریخ انتشار: 1401/02/31 01:19

طرز استفاده از شامپوفرش چگونه است ؟

فرش از لوازمی است که بدلیل قرارگرفتن در معرض رفت و آمد دچار کثیفی می‌شود که باید نسبت به نوع استفاده ای که از فرش دارید اقدام به تمیزکردن آن نمایید. یکی از وسایل مورد استفاده برای تمیز کردن فرش، شامپو فرش است. قبل از استفاده از این وسیله حتما طرز استفاده از آن را یاد بگیرید. در این مقاله به آموزش طرز استفاده از شامپو فرش خواهیم پرداخت.

فرش از لوازمی است که بدلیل قرارگرفتن در معرض رفت و آمد دچار کثیفی می‌شود که باید نسبت به نوع استفاده ای که از فرش دارید اقدام به تمیزکردن آن نمایید. یکی از وسایل مورد استفاده برای تمیز کردن فرش، شامپو فرش است. قبل از استفاده از این وسیله حتما طرز استفاده از آن را یاد بگیرید. در این مقاله به آموزش طرز استفاده از شامپو فرش خواهیم پرداخت.

شامپو فرش بدلیل داشتن قیمت مناسب و پاک کنندگی خوب از بهترین وسایل برای از بین بردن کثیفی روی فرش است.

  • دقت کنید شامپو فرش خریداری دارای مارک معتبری باشد.
  • به دستورالعمل استفاده از شامپو فرش دقت کنید.
  • اگر لکه‌ی خاصی را می‌خواهید پاک کنید، مشاوره با افراد متخصص در زمینه شست و شوی فرش را در نظر داشته باشید

معرفی انواع شامپو فرش ها

اگر بدنبال خرید شامپو فرش رفته باشید با تنوع بالایی روبرو شدید. شامپو فرش‌ها در انوع مصرف خانگی و صنعتی تولید می‌شوند. یکی از جایگزین‌ها برای شامپو فرش لکه بر فرش است که سرعت بیشتری در پاک کردن دارد و برای پاک کردن موضعی می‌توان از آن استفاده کرد.

موارد استفاده از شامپو فرش و لکه فرش

استفاده از شامپو فرش زمانی است که فرش شما دچار تیرگی و کدورت شده است و فرش سرتاسر چرک شده است و نیاز به شست و شوی کلی فرش و ریشه های فرش را دارید. در غیر اینصورت سعی کنید برای لکه های کوچک از لکه بر فرش ماشینی استفاده کنید.

تفاوت اصلی لکه بر و شامپو فرش در نوع استفاده از آن است. شامپو فرش برای تمیز کردن و از بین بردن کثیفی کلی فرش استفاده می‌شود ولی لکه بر برای تمیز کردن سریع و آنی لکه‌ها استفاده می‌شود.

مزایا و ویژگی استفاده از شامپو فرش برای شست و شوی فرش

شامپو فرش ها یکی از قوی‌ترین مواد شوینده مخصوص فرش، موکت، مبل و پرده هستند که به آسانی انواع لکه روغن، چای، جوهر و .... را پاک میکنند. از ویژگی و مزایای شامپو فرش می‌توان به عدم آسیب به الیاف فرش و قدرت بالای پاکنندگی آن اشاره کرد.

معایب استفاده از شامپو فرش

اگر از شامپو فرش به صورتی استفاده کنید که فرش بعد از استفاده از آن، آبکشی نشود ممکن است در دراز مدت مواد شامپو فرش به تا رو پود فرش آسیب بزند یا فرم فرش را تغییر دهد. در صورتی که بعد از استفاده آبکشی انجام شود می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

اگر میخواهید به صورت موضعی از شامپو فرش استفاده کنید سعی شود، فرش خیلی خیس نشود و از کف شامپو برای تمیزکنندگی لکه مورد نظر استفاده کنید.

روش ساخت شامپو فرش خانگی و دستی در نبود شامپو فرش

در صورت نداشتن شامپوفرش می‌توانید از ترکیب یک فنجان سرکه سفید، 2 قاشق نمک، آب، و چند قطره‌ای روغن گیاهی استفاده کنید. این ترکیب یکی از روش‌های ساخت تمیزکننده خانگی جایگزین شامپو فرش است که در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است.

استفاده از شامپو فرش برای موکت

از موارد کاربرد دیگر شامپوفرش ها استفاده برای تمیز کردن موکت است. در نظر داشته باشید که به صورت سطحی و با فشار کمی اقدام به تمیز کردن موکت با شامپو فرش نمایید به این دلیل که جنس موکت معمولا از پلی استر است و دچار خراب شدن بافت و بد فرم شدن آن می‌شود.

استفاده از شامپو فرش برای مبل

بدلیل قدرت پاک کنندگی و رایحه خوب استفاده از شامپو فرش برای مبل نیز مناسب است و در صورت بوجود آمدن لکه و کثیفی می‌توانید از این محصول استفاده کنید ولی دقت کنید که از شامپو فرش به صورت موضعی استفاده کنید، چون مبل ها از فوم و اجزای داخلی دیگر تشکیل شده‌اند نفوذ مواد شامپو فرش به داخل مبل باعث ایجاد حساسیت و یا آلرژی شود. همچنین می‌توانید از تمیزکننده خانگی جایگزین شامپو فرش استفاده کنید.

استفاده از شامپو فرش برای مبلمان چرمی، حصیری و غیر پارچه‌ای مناسب نیست و در صورتی که از مبلمان پارچه‌ای استفاده می‌کنید، گزینه مناسبی برای استفاده از آن است.

طرز استفاده از شامپو فرش

اکنون که اطلاعاتی مختصر در مورد شامپو فرش بدست آوردید به سراغ نحوه استفاده از این محصول می‌پردازیم.

نکته: باید توجه داشته باشید که اگر به صورت موضعی و سطحی می‌خواهید از شامپو فرش استفاده کنید، از استفاده آب زیاد خودداری کنید. ریختن آب زیاد باعث ایجاد کپک زدگی در فرش یا مبل می‌شود و حتما بعد از استفاده سطح مورد نظر را کاملا خشک نمایید.

  • قبل از استفاده از شامپوفرش، فرش خود را کامل جارو کنید تا گرد و غبار روی آن کاملا از بین برود.
  • طبق دستور روش استفاده روی شامپو فرش اقدام به استفاده از آن کنید و مقدار شامپو را بیشتر از مقدار گفته شده استفاده نکنید که باعث ایجاد کف زیاد و ماندن آن در الیاف فرش می‌شود که باعث آسیب دیدن فرش می‌گردد.
  • از یک اسفنج نرم یا پارچه توری برای تمیز کردن فرش استفاده کنید.
  • بعد از ریختن شامپو فرش، اجازه دهید مقداری زمان از قرارگرفته کف شامپو فرش بر روی فرش بگذرد. سعی کنید حتما از کف شامپو فرش برای تمیز کردن استفاده کنید.
  • سپس با یک دستمال نمدار از روی فرش اقدام به پاک کردن کف فرش کنید و بعد اقدام به جارو کردن فرش کنید.
  • سعی کنید پنجره یا در روباز کنید تا با گردش هوا، فرش سریع تر خشک شود.

سخن پایانی:

در این مطلب سعی گردید به صورت مختصر و جامع به آموزش طرز استفاده از شامپو فرش اشاره شود. فروشگاه اینترنتی فرش نگین مشهد هلال عرضه کننده انواع لوازم جانبی در کنار فروش انواع فرش ماشینی است.

 

جهت خرید لکه بر فرش یا ترمز فرش می‌توانید به صفحه خرید لوازم جانبی بر روی سایت این فروشگاه به نشانی www.neginhelal.com مراجعه کنید یا با شماره تماس 09393618183 از طریق واتساپ یا تماس تلفنی با ما با در ارتباط باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wode5