یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
کد خبر: 3809
تاریخ انتشار: 1400/07/27 15:18

سهامداران برنده امروز( ۲۷ مهر)

افراد حقیقی امروز ۱۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۳۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی ۹۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «سرمایه گذاری‌ها» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مخابرات» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «آریان»، «فملی» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «اخابر»، «های وب» و «تنوین» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌ گذاری پارس آریان معادل ۷۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی شرکت مخابرات ایران با برتری ۴۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۱۰میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ga753