پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 11638
تاریخ انتشار: 1400/11/29 14:30

سقوط قیمت پادشاه رمز ارزها نزدیک است

امروز قیمت بیت‌کوین بالای ۴۴ هزار دلار در نوسان است اما یکی از منتقدان کریپتوها پیش‌بینی کرده که قیمت پادشاه رمزارزها سقوط خواهد کرد.

پیتر شیف از منتقدان سرسخت بازار کریپتوکارنسی با اشاره به شاخص‌های تکنیکال، بار دیگر پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین سقوط خواهد کرد. شیف گفت: بیت‌کوین در آستانه سقوط دیگری قرار دارد. در حال حاضر بیت‌کوین الگوی خطرناک موسوم به Double Top را تشکیل داده که به معنای نزول شدید است.

شاخص Double Top یک الگوی تکنیکال مشهور است که نشان‌دهنده نقطه اوج قیمت به شمار می‌رود و وقتی قیمت به زیر «خط گردن» کاهش می‌یابد، به عنوان پایان روند صعودی تلقی می‌شود. در حال حاضر، «خط گردن» بیت‌کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار قرار دارد.

در تحلیل پیتر شیف آمده است: اگر قیمت بیت‌کوین به کمتر از ۳۰ هزار دلار کاهش یابد، احتمالا روند نزولی آن تا ۱۰ هزار دلار یا کمتر ادامه خواهد یافت. برای توقف این روند نزولی، بیت‌کوین از هیچ حمایتی برخوردار نیست.

اگرچه بسیاری از عاشقان بیت‌کوین تمایلی به پذیرش پیش‌بینی شیف ندارند اما این طرفدار بازار طلا معتقد است، بیت‌کوین احتمالا تا پایان امسال بخش بزرگی از ارزش خود را از دست خواهد داد.

این پیش‌بینی در حالی مطرح می‌شود که بر اساس نمودار قیمت هفتگی، الگوی مورد اشاره پیتر شیف درست به نظر نمی‌رسد. دلیل دیگر برای نادرست بودن این پیش‌بینی، تغییر جهت قیمت بیت‌کوین از ۳۵ هزار با ۴۵ هزار دلار در هفته‌های اخیر است.

در نوامبر ۲۰۲۱ قیمت بیت‌کوین به بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی ۶۸ هزار دلار دست یافت. از آن زمان تاکنون بیش از ۲۵ درصد افت کرده است. امروز قیمت این رمزارز بیش از ۴۴ هزار دلار است.

منبع: صدای بورس


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3njqv2