شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
کد خبر: 15453
تاریخ انتشار: 1401/02/11 02:23
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع فعالان صنعت خودرو تاکید کرد

سال متفاوت برای جامعه اقتصادی و تولیدی

سال‌هاست شعار سال در راستای حمایت از تولید و کمک به صنعت تعیین می‌شود. رفع موانع، تسهیل فضای کسب‌وکار، تسهیلات ارزان‌قیمت، ایجاد بستر صادرات و... از جمله گزینه‌هایی بوده که برای چابک‌سازی تولید در شعارها آمده است.

 دهه ۹۰ یکی از بغرنج‌ترین شرایط برای صنعت رقم خورد و این چالش‌ها در نیمه دوم به اوج خود رسید. صنعت خودرو پس از تحریم مرداد ۹۷ شرایط دشواری را تجربه کرد اما فعالیت‌ها به سختی ادامه یافت. طرح نهضت تعمیق ساخت داخل کمک کرد تا صنعت خودرو به حیات خود ادامه دهد. در ادامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوید داده، امسال، سال بسیار خوبی برای کارفرمایان و سرمایه‌گذاران خواهد بود، کاهش ۵ درصدی مالیات برای تولید‌کنندگان و اختصاص ۲۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تولید در بودجه ۱۴۰۱ به تقویت تولید خواهد انجامید.

توجه به کار و تولید

حجت‌اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش بسیج کارگری که با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در سالن اجتماعات ساپکو برگزار شد، الگوی کارگر بسیجی را امیرالمومنین (ع) دانست و با اشاره به اینکه تمام مردم ایران، مدیون جریان کارگری هستند، تاکید کرد: یکی از محورهای اساسی دولت مردمی، توجه به تولید و کار است و براساس برنامه دولت، سال ۱۴۰۱، سال بسیار متفاوتی برای جامعه اقتصادی و تولید کشور خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش حداقل حقوق کارگری در اسفند سال گذشته، عنوان کرد: افزایش دستمزد قابل‌قبول برای قشر کارگر، قدرت خرید و توان اقتصادی جامعه کارگری را افزایش خواهد داد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: در فروردین امسال میزان تقاضا برای بیمه بیکاری و شکایت کارگران از کارفرمایان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته و افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ که با توافق جامعه کارگری و پیمانکاران انجام شد، به افزایش کارآیی انجامیده و در تورم نقشی نداشته است.

بازوان اصلی رونق اقتصاد

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌اله‌(ص) تهران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت بالای سرمایه انسانی در جامعه، گفت: جامعه کارگری، یکی از اقشار تاثیرگذار و بازوان اصلی تولید و رونق اقتصادی به‌شمار می‌روند، غفلت از نقش‌آفرینی این جامعه بزرگ، پویا و ارزشمند، شایسته نیست.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در دوران مبارزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همواره نقش‌آفرین بوده، عنوان کرد: بیش از ۵ هزار شهید دفاع مقدس از جامعه کارگری تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شده است. این انقلاب در مقابله با استکبار جهانی به پیروزی‌های بزرگی دست‌یافته و بخشی از این پیروزی‌ها مدیون جامعه کارگری صنعت و تولید است؛ بنابراین امروز دشمن از ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و ملت ایران عصبانی است، زیرا با وجود ۴۲ سال محاصره، تحریم و فشارهای همه‌جانبه اقتصادی، موفقیت‌های ایران اسلامی روزافزون بوده است. 

در انتهای این همایش، از دستاوردها و زحمات مدیران، نخبگان و کارگران جامعه صنعتی تقدیر به عمل آمد و عادل پیرمحمدی، مدیرعامل شرکت ساپکو، به‌عنوان مدیر نمونه حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی معرفی شد.

همچنین در آیین تجلیل از بسیجیان و خانواده‌های شهدای جامعه کارگری، از کارگران، نخبگان و مدیران نمونه حوزه‌های گوناگون صنعت خودرو، صنایع دارویی، صنعت قطعه‌سازی، دخانیات و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی شد.

گفتنی است، همزمان با هفته کارگر و روز بسیج کارگری، همایش بسیج کارگری با حضور حجت‌اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، علی حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمدرسول‌اله (ص) تهران بزرگ و عادل پیرمحمدی مدیرعامل شرکت ساپکو و امیرهوشنگ روشن‌آزاده مدیر حوزه مدیرعامل ایران‌خودرو در محل سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد‌.

در حاشیه این همایش، از نمایشگاه نیازمندی‌های دانش‌محور صنعتی که با هدف پیوند شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه صنعتی در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و با همت بسیج کارگری استان تهران در شرکت ساپکو برپا شده بود، بازدید به عمل آمد.

سخن پایانی

نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه تولیدکنندگان و صنعتگران است. اهمیت به این موضوع برای هر کارفرمایی راهگشاست. 

بارها صنعتگران عنوان کرده‌اند بدترین شرایط برای تولیدکننده تعدیل نیروی انسانی است که برای آن هزینه زمانی و مالی زیادی صرف کرده است. 

یکی از کارکردهای صنعت اشتغال‌آفرینی و تولید ثروت است که هر دو این موضوع در دل نیروی انسانی متبحر نهفته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ayxne