یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
کد خبر: 16824
تاریخ انتشار: 1401/03/02 01:40
فولاد مبارکه میزبان گردهمایی مدیران روابط‌عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران

روابط‌عمومی‌ها موثر در اصلاح فرهنگ و الگوی مصرف انرژی

نخستین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران به‌میزبانی شرکت فولاد مبارکه با حضور ۵۰ تن از مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های مهم حوزه معدن و صنایع معدنی ایران، به‌منظور هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» برگزار شد.

 

روابط‌عمومی‌ها در عین حال که فعالیت‌ها و اقدامات زیادی انجام می‌دهند و در برهه‌های حساسی نقش‌آفرینی می‌کنند، اما آن‌طور که باید و شاید دیده نمی‌شوند؛ بنابراین برگزاری چنین همایش‌هایی به دیده شدن بیشتر در این بخش کمک می‌کند.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این گردهمایی با بیان اینکه امروز روابط‌عمومی به‌عنوان هنر هشتم شناخته شده و تنها یک شغل نیست، اظهار کرد: روابط‌عمومی علم توامان با هنر است و باید در تمدن‌سازی نقش ویژه‌ای داشته باشد.

علم همراه هنر

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، طیب‌نیا با بیان اینکه امروز روابط‌عمومی‌ها در عصر ارتباطات یکی از ارکان سازمان‌های بزرگ و توسعه سرمایه‌های انسانی هستند، افزود: رمز موفقیت برندهای جهانی، فرهنگ کار و تولید است که در آنها نهادینه شده است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی تنها یکی از رسالت‌های روابط‌عمومی‌هاست و کار روابط‌عمومی‌ها فراتر از جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی در جامعه است؛ برای اینکه از رقابت‌های جهانی حذف نشویم، باید جهان‌تراز فکر کنیم.

وی در پایان اذعان داشت: سرنوشت صنایع ما به نوع نگاه جامعه برمی‌گردد و اگر نتوانیم با اصلاح نگاه جامعه به صنایع، در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم، صنایع رو به اضمحلال خواهند رفت.

توسعه و اشتغال

وجیه‌الله جعفری، معاون وزیر و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو نیز در این گردهمایی اظهار کرد: نگاه شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور نباید تنها نگاه درون‌سازمانی باشد.

وی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌های حوزه صنعت و معدن کشور نقش موثری در اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی به جامعه دارند، افزود: نوع و شیوه فعالیت روابط‌عمومی‌ها باید منجر به توسعه و اشتغال در کشور شود، در غیر این صورت به بیراهه رفته‌ایم.

معاون وزیر و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل میان روابط‌عمومی‌های حوزه صنعت و معدن کشور ضروری است. این امر باید منجر به افزایش رفاه مردم شود؛ روابط‌عمومی‌ها باید نقش خود را در آرامش‌بخشی به جامعه به‌خوبی ایفا کنند.

رسالت بیشتر واحدهای روابط‌عمومی

حمید علی‌آبادیان، مدیر روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در این گردهمایی اظهار کرد: میزبانی شرکت فولاد مبارکه از نخستین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی کشور، گام بلندی در عرصه یکپارچه‌سازی اقدامات روابط‌عمومی شرکت‌های حوزه معدن و صنایع معدنی ایران بود که به‌همین خاطر از روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی افزود: پس از اعمال تحریم‌ها، بار زیادی بر دوش شرکت‌های حوزه معدنی و صنایع معدنی قرار گرفت و در عین حال این شرکت‌ها نیز بار زیادی را از دوش کشور برداشتند؛ پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت جهاد تبیین، رسالت روابط‌عمومی‌ها نسبت به قبل دوچندان شده است.

مدیر روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی‌ها در عین حال که فعالیت‌ها و اقدامات زیادی انجام می‌دهند و در برهه‌های حساسی نقش‌آفرینی می‌کنند، اما آن‌طور که باید و شاید دیده نمی‌شوند، درست مثل عکاسانی که در همه رویدادها حضور دارند، اما تصویری از خودشان در هیچ رویدادی به‌نمایش گذاشته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه چنین گردهمایی‌هایی، نخستین گام برای ایفای نقش بهتر روابط‌عمومی‌ها محسوب می‌شوند، اذعان داشت: تعامل و ارتباطات تنگاتنگ میان مدیران روابط‌عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی کشور منجر به دریایی از ظرفیت‌ها خواهد شد.

روابط‌عمومی‌ها در خط مقدم جهاد تبیین

محمدجواد براتی، مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز در این گردهمایی اظهار کرد: لباس روابط‌عمومی، لباس جهاد اقتصادی برای عمل به وظیفه تبیین در عرصه جهاد تبیین است.

وی افزود: سرعت و دقت در روابط‌عمومی و استفاده صحیح و علمی از ابزارهای نوین در عرصه ارتباطات به‌تنویر شایسته افکار عمومی کمک شایانی می‌کند و قدر و نرخ شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه به‌شکل بهتری حفظ خواهد شد.

مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: این گردهمایی برای آشنایی بیشتر و نزدیک‌تر مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های حوزه معدنی و صنایع معدنی کشور برپا شد که تجربه‌ای متفاوت در این حوزه بود و امیدواریم این نشست‌ها تداوم داشته باشد تا بتوانیم در عرصه روابط‌عمومی شرکت‌های صنعتی گام‌های موثرتری را برداریم.

وی با تاکید بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های شبانه‌روزی صنعت کشور بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با عمل به رسالت خطیر خود در انعکاس دستاوردهای گروه فولاد مبارکه، نقش ویژه‌ای در امیدآفرینی به جامعه ایفا کنیم.

براتی با بیان اینکه تزریق امید به جامعه یکی از وظایف مهم روابط‌عمومی‌های شرکت‌های صنعتی و معدنی کشور است، اذعان داشت: در دوره‌های مختلف مدیریتی روابط‌عمومی فولاد مبارکه، گام‌های مهمی در راستای انعکاس دستاوردهای این شرکت انجام شده، اما تحولات سریع در حوزه ارتباطات، گروه فولاد مبارکه را بر آن داشته تا با طراحی یک مدل جدید و عملیاتی، گام دوم و نوین روابط‌عمومی این شرکت را در آینده‌ای نزدیک کلید بزند و با نگاه به تجربیات گذشته و ظرفیت‌های موجود گام‌های جدیدی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها به‌مراتب بیشتر از گذشته بر همگان روشن شده است و مدیران سازمان‌های پیشرو به‌خوبی می‌دانند عملکرد روابط‌عمومی سازمان‌ها نقشی بسزا در پیشبرد اهداف سازمان و هموار کردن مسیر پیش‌روی آن دارند و نقشی که در دهه‌های گذشته حداقلی و کم‌فروغ بود، در دنیای ارتباطات و گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی به نقشی استراتژیک و اثرگذار تبدیل شده است.

مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه نیز با عنایت به مختصات ویژه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود به‌طبع نیازمند یک روابط‌عمومی پویا، به‌روز و اثربخش است تا بتواند از جایگاه ویژه این شرکت به‌خوبی صیانت و افکار عمومی را از دستاوردهای غرورآفرین این مجموعه معظم به‌نیکی مطلع کند.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه شرکتی به وسعت ایران است و تاثیرگذاری گسترده‌ای در صنعت و اقتصاد کشورمان دارد و چنین شرکتی با خصوصیاتی که ذکر شد، در زمان‌های مختلف و به فراخور مسائل مختلف با سوالات، شبهات و انتقاداتی از جانب ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار خود اعم از سهامداران میلیونی، کارکنان، بازنشستگان و مردم منطقه و کشور مواجه می‌شود که چالاکی و بهنگام بودن روابط‌عمومی و استفاده درست و علمی از ابزارهای نوین در عرصه ارتباطات به‌تنویر شایسته افکار عمومی کمک می‌کند و قدر و نرخ این شرکت بزرگ و مولود افتخارآمیز انقلاب اسلامی به‌خوبی حفظ خواهد شد.

سخن پایانی

مجموعه‌ای موفق است که روابط‌عمومی موفقی داشته باشد. حوزه معادن و صنایع معدنی از اثرگذاری بالایی در اقتصاد کشور برخوردار هستند. فعالیت در این حوزه به‌منزله توسعه تولید و اشتغالزایی قابل‌توجه است و برهمین اساس نیز فعالیت روابط‌عمومی در این بخش از اهمیت دوچندانی برخوردار است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45azzq