سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 18812
تاریخ انتشار: 1401/05/17 23:29

رایزنی ایران و لبنان درباره تحولات نوار غزه

وزیر امور خارجه کشورمان، درباره آخرین تحولات نوار غزه و گفت‌وگوهای وین، با وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌های خود با وزرای امور خارجه و مقامات مجامع بین‌المللی درباره اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، به‌ویژه اقدام اخیر این رژیم در حمله به غزه که منجر به شهادت غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان بی‌دفاع شد، با عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان تلفنی گفت‌وگو و در زمینه تحولات در غزه به رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی، موضوعات مختلف مرتبط با روابط 2 کشور را نیز مورد تبادل‌نظر و همتای لبنانی خود را در جریان آخرین تحولات در زمینه گفت‌وگوهای وین برای رفع تحریم‌ها قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در گفت‌وگو با فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه درباره آخرین وضعیت تحولات غزه و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در شهادت جمعی از غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی بااشاره به اقدامات سبعانه رژیم اشغالگر صهیونیستی، این‌گونه اقدامات را در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و برخی مدعیان حقوق بشر دانست و به‌شدت محکوم کرد.

 وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ضرورت اقدام بین‌المللی برای جلوگیری از استمرار سیاست تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، حملات انجام‌شده از سوی این رژیم به مردم بی‌گناه و غیرنظامی غزه را محکوم کرد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در پستی اینستاگرامی نوشت: علاوه بر گفت‌وگو با وزیر امور خارجه قطر و دبیر کل سازمان ملل، با وزرای خارجه سوریه و لبنان نیز درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردم.

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در رایزنی با متحدان و همسایگان، ضمن محکوم کردن جنایت رژیم‌صهیونیستی همواره از مقاومت فعال که مانع از خباثت اشغالگران خواهد شد، دفاع خواهد

 کرد.

ما معتقدیم آنها که روزی به‌دنبال گستراندن جنایت‌شان از بحر تا نهر بودند، امروز در انزوای کامل، به دور خود دیوار کشیده‌اند و هر از چند گاهی برای سرپوش نهادن بر بحران‌های چندلایه درون سرزمین‌های اشغالی، حملات کوری را علیه زنان و کودکان به‌راه می‌اندازند که هر بار هم شکست خورده و سرافکنده‌تر از گذشته به دیوار کشیدن به دور خود ادامه می‌دهند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l58xe