پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 20732
تاریخ انتشار: 1401/09/09 08:48

دکتر فرزاد وجیهی، جسورترین تریدر ایرانی

دکتر فرزاد وجیهی که در بازارهای مالی بین المللی، به عنوان یک تریدر نام آشنای ایرانی، از او نام برده می­شود، معاملاتی که رویای هر تریدری است را، در سابقه تریدهای خود دارد. از جمله این موقعیت­های معاملاتی، می­توان به سود 1.42 میلیون دلاری بر روی معامله بیت کوین، در سال 2021 اشاره کرد.

دکتر فرزاد وجیهی که در بازارهای مالی بین المللی، به عنوان یک تریدر نام آشنای ایرانی، از او نام برده می­شود، معاملاتی که رویای هر تریدری است را، در سابقه تریدهای خود دارد. از جمله این موقعیت­های معاملاتی، می­توان به سود 1.42 میلیون دلاری بر روی معامله بیت کوین، در سال 2021 اشاره کرد. این سود دلچسب، در عرض یک روز حاصل شد.

سابقه این معامله و معاملات مشابه دکتر وجیهی را، می­توانید در لینک MQL او بیابید. دکتر وجیهی، تنها تریدر ایرانی هستند که جسورانه، لینک MQL خود را در اختیار عموم قرار داده­اند. همگان با مراجعه به این لینک، می­توانند معاملات او را با تمام جزئیات مشاهده کنند.

این تریدر جوان ایرانی که حال با لقب " استاد آرون" در میان جامعه تریدرها، به شهرت رسیده است، سبک خاصی را در معاملات خود تعبیه کرده است. این سبک خاص معاملاتی او، باعث شده تا به برآیند معاملاتی مثبت در بلند مدت برسد.

استاد آرون به موقعیت­های معاملاتی خود، با حجم­های بسیار بالایی وارد می­شود، حجم­هایی که شاید حتی تصورش برای خیلی­ از تریدرها، غیرممکن یا رویایی بنظر برسد. به گفته­ی استاد آرون، مدیریت موقعیت­های معاملاتی با این حجم، بسیار مهم­تر از تحلیل و ورود به آن­ها می­باشد. شما هر چقدر هم تحلیلگر خوبی باشید، ولی مدیریت پوزیشن­های معاملاتی را به خوبی بلد نباشید، در بلندمدت برآیند مثبتی نخواهید داشت. او تریدری است که می­تواند معاملاتی را برای چند هفته متوالی باز نگه دارد و بعنوان یک تریدر حرفه­ای باتجربه، ناظر آن بوده و با مدیریت ریسک منحصر بفردش، با یک سود دلچسب از آن موقعیت­های معاملاتی خارج بشود.

استاد آرون معتقد است، یک تریدر خوب تریدری است که برای ورود به یک معامله، با اتکا به منطق و سنجیدن تمام جوانب تکنیکالی و اخبار اقتصادی روزهای در پیش رو، تصمیم بگیرد و مانند یک ربات، معامله را مدیریت کند و احساسات، کوچکترین نقشی در آن معامله نداشته باشد.

استاد آرون، رمز برآیند مثبت معاملات خودش را، در سوئینگ تریدر بودن می­داند. او سوئینگ تریدری است که نیازی برای ورود به تعداد زیادی معامله در طول یک روز ندارد، بلکه با بررسی تمام جوانب تحلیلی و اخبار اقتصادی، وارد پوزیشن­های معاملاتی بلندمدتی می­شود که از روند آن­ها، اطمینان دارد و با مدیریت این معاملات، سودهایی را کسب می­کند که از نظر دیگران، این سودها دست نیافتنی هستند. البته ایشان در تایم های پایین نیز معاملاتی را انجام می­دهند. معاملات تایم پایین را، اصطلاحأ " اسکلپ" می­نامند، معاملات اسکلپ در برآیند معاملاتی بلندمدت استاد آرون، نقش کم رنگ­­تری نسبت به معاملات سوئینگ ایشان دارند.  

از نظر استاد آرون، سوئینگ تریدر بودن در عین حال که سخت ترین سبک معاملاتی برای یک تریدر است، می­تواند پرسودترین سبک معاملاتی نیز باشد. او سختی این سبک معاملاتی را، حفظ آرامش و تسلط بر خویشتن می­داند. یک تریدر باید از نظر روانی به مرحله­ای رسیده باشد که بتواند یک معامله سوئینگ را، هفته­ها نظاره گر بوده و با مدیریت سرمایه، آن را با سود منطقی ببندد.

استاد آرون معتقد است، تریدرهای موفق به دنبال موفقیت­های کوتاه مدت در معاملات خود نیستند، بلکه آن­ها به دنبال برآیند مثبت در بلندمدت می­باشند. بخاطر پایبندی ایشان به این سبک معاملاتی و روانشناسی عمیق، دکتر وجیهی در میان جامعه تریدرها، بعنوان جسورترین تریدر ایرانی شناخته می­شود.   

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3eker6