دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 17617
تاریخ انتشار: 1401/03/28 23:11
رئیس‌جمهوری در جمع مردم ورامین:

دولت گرفتار حاشیه‌ها نمی‌شود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه به دولتمردان تاکید کردم دچار حاشیه‌ها نشوند، از هدف‌گذاری رشد اقتصادی 8 درصدی در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته رشد اقتصادی را به نزدیک ۵ درصد رساندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هیات دولت، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم ورامین گفت: انسان با چشم سر، اشیا و اشخاص را تشخیص می‌دهد، اما اگر چشم دل نداشته باشد، دوست و دشمن را نمی‌شناسد. مردم ورامین و این خطه حقیقتا نشان دادند در دفاع از انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب در صحنه بودند.

ورامین فرمانداری ویژه شد

رئیسی بر اجرای یک کار ساختاری و تشکیلاتی در ورامین تاکید کرد و گفت: باید یک تمرکز و اختیارات بیشتر به مسئولان در ورامین داده شود. چون این منطقه در کنار تهران واقع شده، مزایا و مشکلاتی دارد؛ کنار تهران بودن خوب است، اما باید مشکلات را به حداقل برسانیم. یکی از راه‌های کاهش مشکلات این است که این منطقه تمرکزی در تصمیم‌گیری داشته باشد. در همین سفر فرمانداری ورامین به فرمانداری ویژه تبدیل می‌شود. این اقدام برای ایجاد تمرکز و انجام کار مردم در خود منطقه و شهرستان است. باید از بار استان تهران بکاهیم.

اصلاح بسترهای رانت‌خواری و فساد

وی با اشاره به کسری بودجه دولت در ابتدای سر کار آمدن گفت: همه به من و وزرا می‌گفتند شما چطور می‌خواهید ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را جبران کنید. در شرایطی کار را آغاز کردیم که همان ماه اول بحث این بود که حقوق و دستمزد از کجا پرداخت شود، اما باید خدا را شکر کرد که سال ۱۴۰۰ را با موفقیت و بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول پشت سر گذاشتیم.

رئیس دولت به رونق کسب‌وکارها و دانشگاه و مدارس بعد از رهایی از کرونا اشاره کرد و افزود: این موفقیت‌ها جز لطف خدا و کمک مردم نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اصلاح ساختارهای فسادزا برنامه دولت است، گفت: تاکنون تنها در دستگاه قضا با مفسد برخورد می‌کردیم، این در حالی است که دولت سیزدهم بسترهای فسادزا را رفع می‌کند. وی افزود: به مردم وعده دادیم ساختارهای فساد و مولد نابرابری را اصلاح کنیم.

هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی

رئیسی با بیان اینکه هر ساختاری که مولد نابرابری در کشور باشد، باید اصلاح شود، گفت: برخی بر بنده برای سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها خرده می‌گیرند. این افراد تجربه با مردم بودن را ندارند. من لذت بودن با مردم را کاملا می‌چشم و معتقدم همه مدیران اعم از استانداران، وزرا، فرمانداران، بخشداران و همه کسانی که به‌نام دولت کار می‌کنند، باید با مردم، از مردم و در میان مردم باشند و بدانند مشکلات با حضور و مشارکت مردم حل می‌شود.

رئیس قوه مجریه با اشاره به سیاست‌های اقتصادی گفت: مردم، بازار و فعالان اقتصادی باید رشد اقتصادی کشور را شاهد باشند. برای کشور رشد اقتصادی 8 درصد را هدف‌گذاری کردیم. سال ۱۴۰۰ را در حالی گذراندیم که رشد اقتصادی کشور طبق اعلام بانک مرکزی بیش از ۴ درصد و قریب ۵ درصد شد. در حالی کار را آغاز کردیم که در سال‌های گذشته رشد اقتصادی یک‌چهارم یک درصد بود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کار با حضور مردم آغاز شده، ادامه داد: ‌باید به رشد اقتصادی در شأن ملت بزرگ ایران و رفع همه تحریم‌ها و دستیابی به قدرت بازدارندگی در دنیا و نیز پاسداری از انقلاب و جمهوری اسلامی دست یابیم.

تاکید به دولتمردان

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی در این چند ماه بسیار سعی در حاشیه‌سازی کردند، اما به دولتمردان اعلام کردم درگیر حاشیه‌ها نشوید. این حاشیه‌سازی‌ها در برخی سال‌ها به مردم و کشور ضرر رساند. من به همه افراد صاحب تریبون و قلم و همه کسانی که صاحب جایگاه اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای هستند، عرض می‌کنم بیایید دست در دست هم برای رسیدن به هدف تلاش کنیم. این مکتب شهید سلیمانی است که «ما می‌توانیم» را به جامعه القا کرده است.

وی افزود: هیچ مشکل حل‌نشدنی در کشور نداریم و عمیقا باور داریم مشکلات به‌دست مردم و خدمت‌رسانی به آنها حل می‌شود. گرفتار حاشیه‌ها نشوید، به متن بپردازید؛ متن خدمت به مردم برای خدا است و تنها این راه رفع مشکلات کشور را در پی دارد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qaxla