چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 16267
تاریخ انتشار: 1401/02/25 00:45
رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد:

در حق کسی اجحاف نشود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، برقراری عدالت اقتصادی در کشور است، گفت: وزارت رفاه با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه با شاخص‌های دقیق، استحقاق افراد را احراز کنند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد تنظیم بازار پس از استماع گزارش دستگاه‌های مختلف، نقش مردم را در همراهی با این طرح ملی ستودنی توصیف و از همراهی آنها با نظام و بی‌توجهی به خواسته‌های معاندین و دشمنان انقلاب قدردانی کرد.

رئیسی رسیدگی عادلانه و ضابطه‌مند اعتراض معترضان به عدم دریافت یارانه را یکی از مهم‌ترین مسائل دستگاه‌های ذی‌ربط خواند و به مسئولان مربوطه دستور داد هر چه سریع‌تر، جاماندگانی که استحقاق واقعی دریافت یارانه را دارند، شناسایی کنند و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

رئیسی با تاکید بر ضرورت وجود شاخص‌های عادلانه در تعیین دهک‌های دریافت یارانه، گفت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است؛ بنابراین باید وزارت رفاه با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه با شاخص‌های دقیق، استحقاق افراد را احراز کنند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.

وی همچنین از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به شکایات مردمی در زمینه حذف از لیست یارانه‌ها یا تعیین دهک‌ها، رسیدگی و اعلام‌نظر کنند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به کفایت حجم ذخایر کالاهای اساسی در کشور دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع در اقصی نقاط کشور اقدامات لازم به عمل آید و از هرگونه افزایش نرخ بالاتر از نرخ مصوب جلوگیری شود.

درخواست از وزرا و رسانه‌ها

رئیسی خاطرنشان کرد: وزرای دولت و همچنین رسانه‌ها باید ابعاد مختلف اجرای این طرح را که منجر به برقراری عدالت در توزیع یارانه‌ها و از بین بردن و ریشه‌کن کردن فقر مطلق در کشور می‌شود، به‌خوبی برای مردم تبیین کنند.

وی از وزیر جهاد کشاورزی خواست با رصد و پایش دقیق بازار کشور به رفع برخی مشکلات موجود در راستای رفع کمبودها و نیازهای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم به‌ویژه ۴ قلم کالای اساسی روغن، لبنیات، مرغ و تخم‌مرغ بپردازد.

در این جلسه که با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، رفاه، کار و تامین اجتماعی، دادگستری، بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اقتصاد، سخنگوی دولت و رؤسای سازمان برنامه و بودجه و صداوسیما و بانک مرکزی برگزار شد، معاون اول رئیس‌جمهوری گزارشی از جلسات مستمر ستاد تنظیم بازار در دو روز گذشته ارائه داد و از تلاش‌های شبانه‌روزی همه اعضا برای اجرای دقیق این طرح بزرگ ملی قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از بازرسی‌های انجام شده توسط این وزارتخانه ارائه کرد. همچنین اعضای ستاد تنظیم بازار تصریح کردند هیچ صنف و اتحادیه‌ای بدون اعلام نرخ و نظر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و تایید ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش نرخ کالاهای مرتبط با ۴ قلم کالای اساسی که یارانه‌های آنها حذف شده و همچنین سایر اقلام مورد نیاز مردم را ندارد.

سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی هم گزارشی از توزیع مرغ و روغن مورد نیاز فروشگاه‌های کشور ارائه و تاکید کرد: ازدحام مشاهده شده در برخی فروشگاه‌ها در روزهای اخیر برای خرید روغن به‌دلیل توزیع این کالا با نرخ قدیم در فروشگاه‌ها بوده که از امروز فروشگاه‌های سراسر کشور روغن را با نرخ جدید عرضه خواهند کرد.

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارسال پیامک به کسانی که یارانه دریافت نکرده‌اند، گفت: سامانه تلفنی این وزارتخانه آمادگی بررسی و رسیدگی به شکایات مردم را در روزهای گذشته داشته و پس از ثبت شکایات مردم در سامانه‌ها و تعیین شاخص‌های دریافت یارانه، افراد جدید برای دریافت یارانه جبرانی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی می‌شوند.

 بانک سلامت شهروندان کامل شود

رئیسی همچنین روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش چشمگیر آمار قربانیان بیماری کرونا در کشور، به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد با استفاده از این فرصت، نسبت به تهیه شناسنامه سلامت و تکمیل بانک اطلاعات سلامت شهروندان اقدام کنند.

وی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان کشور برای صیانت از جان مردم و همچنین مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف با وزارت بهداشت برای تامین نیازهای کادر درمان قدردانی کرد.

رئیس‌جمهوری در عین حال بر تداوم آموزش‌های عمومی و همچنین تقویت پیشگیری و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و باتوجه به کاهش شدت شیوع کرونا، به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد با استفاده از این فرصت، نسبت به تهیه شناسنامه سلامت شهروندان‌ و تکمیل بانک اطلاعات سلامت آحاد جامعه اقدام کنند. رئیسی همچنین گفت: همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور و مجموعه هلال احمر باید با تجهیز امکانات و تامین داروها، همواره آمادگی خود را در برابر سویه‌های جدید و احتمالی بیماری کرونا حفظ کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5ldp