چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 6715
تاریخ انتشار: 1400/09/06 13:44

خودکفایی در تامین آینه برقی تارا

خط تولید آینه برقی و تزئینات داخلی محصول تارا با حضور مدیران عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و ساپکو به بهره‌برداری رسید.

 مدیرعامل ایران‌خودرو تاکید کرد هم‌زمان با تولید محصولات جدید در گروه صنعتی ایران‌خودرو، شرکت‌های قطعه‌ساز با رعایت استانداردهای لازم همگام با ایران‌خودرو در مسیر خودکفایی حرکت کنند. در راستای نقشه راه توسعه ایران‌خودرو، پیش‌بینی‌های لازم برای تامین قطعات موردنیاز با همکاری شرکت‌های قطعه‌ساز انجام‌شده که افتتاح خط تولید آینه برقی و تزئینات تارا نمونه‌های این همکاری و تعامل است.

ارتقای کیفیت محصولات

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در حاشیه مراسم افتتاح این خط تولید، با تاکید بر خودکفایی و تولید قطعات خاص در داخل کشور، گفت: پاسخگویی به نیاز مشتریان و تامین خواسته‌های آنها وظیفه ما است. هم‌زمان با تولید محصولات جدید در ایران‌خودرو در کنار ارتقای کیفیت، طراحی و تامین قطعات خاص ایمنی و رفاهی در دستور کار قطعه‌سازان قرار گیرد و شرکت ساپکو با تعامل با چنین شرکت‌هایی از ظرفیت آنها برای تامین خطوط تولید استفاده کند. 

به‌گزارش ایکوپرس، مقیمی با بیان اینکه ارتقای کیفیت محصولات از اقداماتی است که هرگز متوقف نخواهد شد، اولویت ایران‌خودرو را بهره‌مندی از توان سازندگان داخلی دانست و گفت: در صورتی‌که ظرفیت داخلی برای تامین وجود نداشته باشد نسبت به تامین از سایر منابع اقدام می‌شود. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، سرعت و دقت در تولید قطعات را عامل مهمی در همکاری با قطعه‌سازان دانست و افزود: ایران‌خودرو همکاری خود را با شرکت‌های پیشرو و خلاقی که قابلیت طراحی و تولید قطعات خاص و های‌تک را دارند، تعمیق خواهد بخشید.

کامیون‌ها مجهز به موتور ساخت داخل

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با بیان اینکه تمامی کامیون‌های این شرکت مجهز به قوای محرکه ساخت داخل بوده و دارای بالاترین استانداردهای موجود هستند، عنوان کرد: موتور این محصولات دارای استاندارد یورو ۴ است که با تجهیز به DPF (فیلتر جاذب دوده) به مشتریان عرضه می‌شود و در سال ۱۴۰۱ نیز به استاندارد یورو ۵ ارتقا خواهد یافت. 

جواد توسلی‌مهر با بیان اینکه سیاست‌های کلان ایران‌خودرو دیزل، حرکت به سمت حداکثر استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل است، گفت: محصولاتی که در حال‌حاضر در این شرکت تولید می‌شود، با موتورهای بنزینی است که در شرکت ایدم تبریز داخلی‌سازی شده و تولید می‌شود. 

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اشاره به اینکه موتور نصب‌شده روی محصولات ساخت داخل از جمله انواع کامیون ۱۹ تن و ۲۶ تن، از موتورهای گروه ۳۵۵ بوده و در اتوبوس موتور ۴۵۷ استفاده می‌شود، یادآور شد: هر دو این محصولات در مجموعه ایران‌خودرو دیزل تولید می‌شود. به‌گفته توسلی‌مهر، فقط یکی از کامیون‌های این خودروساز به‌صورت مونتاژی و با همکاری شریک تجاری بزرگ و معتبر جهان تولید می‌شود و فعالیت‌های آن در سطح جهانی و نیز استانداردهای بین‌المللی روز است. 

وی خاطرنشان کرد: موتور کامینز که از بهترین برندهای موتور دیزلی به‌شمار می‌رود، دارای بالاترین سطح استاندارد بوده و روی یکی از مدل‌های خودرو دیزلی نصب می‌شود.

توسلی‌مهر افزود: ایران‌خودرو دیزل در ۲۰ سال گذشته در نوسازی ناوگان باری و مسافری همواره پیشرو بوده و آمادگی کامل خود را برای تولید و تحویل سالانه ۷ هزار کامیون با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مشروط به اصلاح الگوی تامین مالی اعلام کرده است.

افزایش تولید در سایت جمهوری آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صادرات خودروهای ایرانی به جمهوری آذربایجان گفت: ایران‌خودرو آمادگی دارد ۳۰ درصد قطعات خودروهای صادرشده به آذربایجان را در این کشور تولید کرده و صادرات محصولات نیز از سایت نفت‌چاله به کشورهای حوزه CIS انجام شود. 

رستم قاسمی در نشست با شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس آذری کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران که در رأس هیاتی به ایران سفر کرده، افزود: خوشبختانه تجارت بین دو کشور در این زمینه افزایش قابل‌توجهی داشته و به‌زودی تولید سایت ایران‌خودرو در این کشور به روزانه ۲۰ دستگاه و در مجموع ماهانه به ۴۰۰ خودرو خواهد رسید. 

وی با اشاره به تمایل ایران برای توسعه بخش خودروسازی آذربایجان افزود: ایران و آذربایجان می‌توانند با همکاری یکدیگر خودرو مشترک تولید کرده و آن را به کشورهای همسایه صادر کنند. همچنین با توجه به صنایع توانمند ایران، ایران‌خودرو آمادگی دارد مدل‌های متنوع‌تری از خودرو از جمله کامیون و اتوبوس را به آذربایجان صادر کند. 

قاسمی با اشاره به برگزاری نشست‌های خصوصی میان دو طرف گفت: در این نشست‌ها برای حل مشکلات حمل‌ونقل از جمله عوارض مذاکره خواهد شد. جریان ترانزیت بین دو کشور در گذشته روان و ساده بوده و در آینده نیز به همین شکل خواهد بود. 

وی با بیان اینکه موضوعات مختلفی که می‌تواند منافع دو ملت را تامین کند، مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، افزود: احداث پل ماشین‌رو روی رودخانه مرزی بین دو کشور، احداث خط آهن رشت-آستارا که از اهمیت زیادی برای دو کشور برخوردار است، تکمیل پایانه احداث‌شده در آستارا توسط جمهوری آذربایجان، فعال‌سازی قطار مسافری نخجوان-مشهد، توسعه همکاری حمل‌ونقلی و ترانزیت جاده‌ای بین دو کشور و افزایش تردد ناوگان باری دو کشور از جمله مسائلی است که در این سفر مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

قاسمی در این نشست با اشاره به اینکه ایران با کشور دوست و برادر، آذربایجان مشترکات فراوانی دارد و این دو کشور با یکدیگر یک خانواده را تشکیل می‌دهند، گفت: امیدوارم در این سفر موانع موجود بر سر روابط دو کشور برطرف شده و بتوانیم در حوزه اقتصادی همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم. 

وی افزود: با توجه به تمایل دو کشور برای گسترش تجارت، توانمندی ایران و اتصالات جمهوری آذربایجان، می‌توان سطح روابط تجاری دو کشور را افزایش داد و این اراده در مقامات بالای دو کشور وجود دارد.  قاسمی ادامه داد: روابط ایران و آذربایجان همواره برادرانه بوده، خواهد بود و گسترش خواهد یافت. 

سفر معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به ایران نیز موید همین موضوع است.  به‌گفته وی، در این نشست‌ها موضوعات گوناگون مورد بحث و مذاکره قرار گرفته و برای امضا در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور آماده خواهد شد.

افزایش اعتماد مشتریان با هوشمندسازی

مدیر مرکز پاسخگویی هوشمند ایران‌خودرو گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های ارتباطی و نرم‌افزاری این مرکز که در کلاس جهانی و با بهینه‌کاوی از بهترین مراکز تماس جهان توسعه‌یافته، ۲۶۶ جایگاه کاری به‌صورت حضوری و ۳۰۰ جایگاه به‌صورت دورکاری در ۷ مرکز تماس با قابلیت پاسخگویی هم‌زمان ۵۳۰ تماس در سراسر کشور بدون محدودیت جغرافیایی فعال است.  مهدی عباسی افزود: برخی از خدمات ارائه‌شده در مرکز تماس شامل نوبت‌دهی نمایندگی‌های مجاز، راهنمایی و پاسخ‌دهی و ارائه مشاوره فنی تلفنی، ثبت درخواست‌های شکایات مشتریان مربوط به حوزه فروش و خدمات پس از فروش و کیفیت محصول است. 

وی اطلاع‌رسانی و راهنمایی مشتریان درباره رویه ثبت‌نام، قرعه‌کشی و واریز وجه طرح‌های فروش و پیش‌فروش ایران‌خودرو، انجام نظرسنجی‌های حوزه‌های مختلف درباره ایران‌خودرو و ایساکو از مشتریان، اجرای طرح پیگیری رضایت مشتریان پس از ترخیص خودرو از نمایندگی‌ها، ثبت درخواست‌های امدادی و اعزام امدادگر برای خودروهای سواری و سنگین (ایران‌خودرو دیزل) را از جمله خدمات این مرکز برشمرد و گفت: مرکز پاسخگویی هوشمند ایران‌خودرو به‌عنوان یک کانال ارتباطی چابک و در دسترس بین هموطنان و مدیریت ارتباط با مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو، بیش از دو دهه است در خدمت هموطنان قرار گرفته و با پیشرفت روزافزون و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، توانسته اعتماد دارندگان محصولات ایران‌خودرو را به خدمات مجموعه افزایش دهد. 

عباسی با بیان اینکه مرکز پاسخگویی هوشمند ایران‌خودرو با شماره اختصاصی ۰۹۶۴۴۰ مرکز ارتباط مشتریان با شرکت ایران‌خودرو، ایساکو و امدادخودرو ایران است، اظهارکرد: شهروندان می‌توانند درباره تمام مسائل مربوط به خودرو خود با این شماره تماس گرفته و درباره فروش، خدمات پس از فروش و خدمات امدادی و... در هر ساعت از شبانه‌روز با کارشناسان مرتبط طرح موضوع کنند.

وی افزود: این مرکز با رویکرد توسعه بازار، در سال‌های اخیر ارائه خدمات به محصولات سایر خودروسازان کشور را نیز در برنامه کاری خود قرار داد و با برنامه‌ریزی آموزشی به کارکنان مرکز تماس و توسعه و تجهیز ناوگان امدادی، خدمات عمومی امدادی و حمل خودرو آسیب‌دیده و معیوب را برای سایر برندهای خودرویی به انجام می‌رساند و این امر علاوه‌بر افزایش اعتماد مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو، موجب ارتقای اعتمادسازی دارندگان سایر محصولات به این مجموعه شده است.  مدیر مرکز پاسخگویی هوشمند ایران‌خودرو با بر شمردن نقاط قوت مرکز پاسخگویی هوشمند ایران‌خودرو، سطح کمی و کیفی خدمات این مرکز را از نظر مشتریان مطلوب ارزیابی و اعلام کرد: با حضور بیش از ۳۰۰ کارشناس پاسخگویی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته، میزان تماس ورودی روزانه این مرکز در تمامی حوزه‌ها حدود ۲۰ هزار تماس است. 

گفتنی است شرکت امدادخودرو ایران که مرکز پاسخگویی هوشمند ایران‌خودرو به‌عنوان مهم‌ترین بازوی آن در حال خدمت‌رسانی به هموطنان است، از سال ۱۳۷۹ و در راستای تکمیل زنجیره فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، آغاز به کار کرده است و امروز بزرگ‌ترین ناوگان امدادرسانی خودرویی کشور را برای ارائه بهترین خدمات خودرو در اختیار دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2odvg3