سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 367
تاریخ انتشار: 1400/06/02 19:00

خودرویی با قیمتی عجیب و غریب!

بوگاتی دو دستگاه از قدرتمندترین ابرخودروهای خودش را به گردهمایی خودرویی هفته خودرو مونتری Monterey برد، جایی که بولاید Bolide و شیرون سوپر اسپرت توجه همگان را به خود جلب کردند.

به تازگی بوگاتی اعلام کرده است که بولاید یک نسخه تک باقی نخواهد ماند و ۴۰ نسخه از این ابرخودروی جذاب تولید خواهد شد که هر کدام ۴.۷ میلیون دلار(حدود ۱۲۹ میلیارد تومان) قیمت دارند.

بوگاتی بولاید در اکتبر سال گذشته رونمایی شد. این ابرخودرو دارای نسخه بهبودیافته موتور ۸ لیتری چهار-توربوشارژ W۱۶ شیرون است که توان ۱۸۲۴ اسب بخار تولید می‌کند. البته بوگاتی می‌گوید که توان مدل تولیدی ۱،۵۷۸ اسب‌ بخار است، چون به جای سوخت مسابقه‌ای با اکتان ۱۱۰ از بنزین معمولی با اکتان ۹۸ استفاده می‌کند. گشتاور بولاید نیز ۱۶۰۰ نیوتن متر است.

بولاید مخصوص پیست همچنین وزن بیشتری نسبت به نسخه کانسپت دارد. در حالی که نمونه اولیه ۱۲۴۰ کیلوگرم بود، مدل تولیدی ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. بوگاتی هنوز مشخصات فنی این ابرخودرو را اعلام نکرده است، اما قطعاً با ارقام فنی دیوانه‌وار نمونه اولیه یکی نیستند.

تماشای بولاید با طراحی بدنه خاص و ترکیب رنگی آبی و مشکی خیلی جذاب است. در این گردهمایی همچنین یک شیرون سوپر اسپرت سبزرنگ به نمایش درآمد، که به تازگی به عنوان نسخه لوکس‌تر شیرون سوپر اسپرت +۳۰۰ رونمایی شده بود. سایر بوگاتی‌های نمایش ‌داده ‌شده در هفته خودرو مونتری یک ویرون سوپر اسپرت، EB۱۱۰ سوپر اسپرت، و یک تایپ ۵۵ سوپر اسپرت بودند.

منبع: خودروبانک


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/m4v6j3