پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 7491
تاریخ انتشار: 1400/09/15 12:39

خسارت قطع برق به ۳۲ واحد صنعتی فارس

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به خسارت وارد‌شده ناشی از قطع برق بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: وظیفه دولت تامین انرژی مورد نیاز برای بخش‌های مختلف کشور است و بر‌اساس قانون، وزارت نیرو باید جوابگوی خسارت واحدهای تولیدی و صنعتی باشند.

به گزارش صمت از استان فارس، جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس که با موضوع برق و خاموشی‌های احتمالی برق در فصل زمستان و نحوه محاسبه تعرفه‌های برق در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان برگزار شد، بیان کرد: بر‌اساس قانون، وزارت نیرو باید برای جبران خسارت ناشی از قطع برق به واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کند و ما در اتاق بازرگانی فارس میزان خسارات واحدهای صنعتی استان را احصا و اعلام کردیم.

وی افزود: به دنبال پیگیری خسارت واحدهای تولیدی استان، جوابیه به اتاق بازرگانی فارس ارسال شده که مطابق قانون نیست و همچنان در حال پیگیری این موضوع از طریق شورای گفت‌وگوی ملی و استان هستیم.

رازقی اظهار کرد: خاموشی‌های برق شرکت توزیع برق شیراز و برق منطقه‌ای نامنظم و بی‌برنامه بوده و خسارت‌های بسیاری به واحدهای تولیدی و صنعتی استان متحمل کرده که در صورت بی‌نتیجه بودن و ادامه روال، براساس ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌و‌کار، چاره‌ای جز شکایت به نهاد قضایی برای حمایت از تولید و جبران خسارت واحدها نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه برق را بارها اعلام کردیم اما نتیجه‌ای نداشته و گوش شنوایی نیست، اضافه کرد: در تابستان امسال ۳۲ واحد تولیدی صنعتی استان به علت مسائل و مشکلات برق با مشکل مواجه و خسارات سنگینی به آنها وارد شده است.

وی افزود: مسائلی مانند برق، سوخت و گاز ملی است و احتمال قطعی گاز و برق در زمستان پیش رو نیز برای واحدهای بزرگ وجود دارد که امیدواریم در صورت اعمال قطعی گاز وضعیتی مانند قطعی بی‌نظم برق را شاهد نباشیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v9xz3