جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
کد خبر: 7586
تاریخ انتشار: 1400/09/15 19:44

توزیع وام ۵۰۰ میلیونی کم‌بهره به این افراد+ جزئیات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بلاعوض به اهالی فرهنگ و هنر با دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: از این هفته تسهیلات توزیع می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز‌ از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌ با اشاره به برنامه تحول دولت که به گفته او بخش عمده‌ای از آن شامل سرفصل‌های فرهنگ است‌، به تشریح سند تحول فرهنگی نیز پرداخت.

اسماعیلی ارتقای معیشت حوزه فرهنگ و هنر را به عنوان یک دغدغه جدی در دولت مطرح کرد و گفت: بنا به دستور رئیس جمهور بسته ویژه‌ای برای اهالی فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است. ما این خبر را شهریور ماه مطرح کرده بودیم،‌ اما به دلیل طی شدن فرایند صدور مجوزها در سازمان برنامه و بودجه فرایند پرداخت آن طولانی شد. در این زمینه رئیس جمهور مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان را برای این موضوع اختصاص داده‌اند، که از این هفته توزیع تسهیلات به هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بررسی لایجه بودجه در روزهای گذشته در دولت گفت: در جلسه شب گذشته هیئت دولت‌، در بررسی لایحه بودجه مقرر شد که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی این امکان را داشته باشند که ۲ درصد از بودجه‌های هزینه‌ای خود را مطابق آیین‌نامه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب خواهد رساند، در حوزه فرهنگ در سال ۱۴۰۱ هزینه کنند، این تحول بسیار بزرگ در حوزه اقتصاد فرهنگ است.

 

منبع: تسنیم

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nnqr3