جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 8302
تاریخ انتشار: 1400/09/24 16:12

تقدیر از دستاوردهای بومی سازی ذوب آهن

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۲۳آذرماه از غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی بازدید و از فعالیت های این مجتمع عظیم صنعتی در راستای بومی سازی و تعامل و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان تقدیر نمودند .

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بازدید، تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان را که برای اولین بار در کشور صورت گرفت، یک خدمت بزرگ به صنعت ایران دانست و گفت: قدم های بعدی ذوب آهن پس از تولید ریل مانند تولید ریل زبانه سوزن و بومی سازی سایر تجهیزات مرتبط با آن نیز بسیار مهم بوده و کمک بسیاری به توسعه خطوط ریلی کشور نموده است .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این بازدید ، اقدام ذوب آهن در راستای ارائه توانمندی ها و نیازهای بومی سازی خود که در قالب یک کتاب صورت گرفته است را قابل تقدیر و الگویی برای سایر شرکت ها دانست و گفت : این مجموعه موجب تسهیل در فرایندهای شرکت های دانش بنیان و فعال در زمینه بومی سازی می گردد .

شایان ذکر است ذوب آهن اصفهان علاوه بر انتشار ویژه نامه توانمندی ها و نیازهای بومی سازی ، در وب سایت سازمانی خود نیز صفحه ای برای مراجعه شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده است که می توانند اطلاعات مربوط به نیازهای بومی سازی این شرکت را مشاهده نموده و با واحد تحقیق و توسعه این شرکت ارتباط برقرار کنند .

گفتنی است سومین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا ۱۴۰۰) همزمان با هفته پژوهش و فناوری از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ در سالن شماره ۷ نمایشگاه بین المللی تهران با ارائه نیازمندی‌های پژوهشی و فناورانه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی آماده پذیرایی از نخبگان، پژوهشگران و فناوران کشور است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27vae2