سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 16616
تاریخ انتشار: 1401/02/28 04:26

تعرفه ساخت استخر در سال 1401

نصب استخر علاوه بر اینکه یک سرگرمی برای اعضای خانواده به ارمغان می آورد، می تواند باعث افزایش ارزش و آرامش به خانه شما شود. محاسبه هزینه ساخت استخر خانگی، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 قیمت ساخت استخر خانگی با توجه به اندازه، نوع استخر، محل استخر، طراحی و موارد بسیار دیگری متفاوت است. در کنار این موارد، هزینه دریافت مجوز، حفاری، محوطه سازی، مصالح و سایر تجهیزات استخر، از جمله مواردی هستند که در هزینه ساخت استخر خانگی تاثیر گذار خواهند بود. در این مطلب قصد داریم با عواملی که در هزینه ساخت استخر خانگی تاثیر می گذارند آشنا شویم.

عوامل تاثیر گذار در هزینه ساخت استخر خانگی

هزینه ساخت استخر خانگی

اندازه، شکل و نوع استخر

مهمترین عامل تاثیر گذار در هزینه ساخت استخر خانگی، اندازه استخر است؛ بدین ترتیب که هر چقدر اندازه استخر بزرگتر باشد، هزینه پروژه ساخت استخر نیز بیشتر می شود، چرا که یک استخر بزرگ به تجهیزات و نیروی کار بیشتری نیاز دارد. استخرها اشکال مختلفی دارند که بودجه و مصالحی که در اختیار دارید تعیین می کند که چه شکلی مناسب شما می باشد. بتن و وینیل را می توان تقریبا به هر شکلی درآورد، در حالی که استخرهای فایبرگلاس اشکال محدودی دارند. از جمله محبوب ترین اشکال برای ساخت استخر شامل، مستطیل، لوزی، دایره ای، کلیه ای شکل و … می باشد.

از پارامترهای دیگری که در هزینه ساخت استخر تاثیر گذار خواهد بود، نوع استخر است. با توجه به اینکه استخرها در دو نوع داخل زمین و روی زمین وجود دارند، انتخاب هر کدام از آنها می تواند در هزینه ساخت استخر خانگی تاثیر گذار باشد. اگر برای انتخاب نوع و شکل استخر تان دچار سردرگمی شده اید، می توانید از متخصصان این امر کمک بگیرید، پیمانکارانی که در این حوزه فعالیت می کنند، آموزش ساخت استخر را از صفر شروع کرده اند و مهارت بسیاری در زمینه ساخت استخر دارند.

موقعیت مکانی استخر

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت استخر خانگی، موقعیت مکانی استخر است. هزینه ساخت استخر در یک منطقه شهری، معمولا بیشتر از هزینه ساخت استخر در یک روستا می باشد.

تعرفه ساخت استخر

مجوز و نیروی کار

بخشی از هزینه ساخت استخر خانگی مربوط به نیروی کار می شود که با توجه به نوع استخری که نصب خواهید کرد، هزینه ساخت استخر می تواند متغیر باشد. هزینه ساخت استخرهای داخل زمین نسبت به هزینه استخرهای روی زمین بیشتر است؛ همچنین هزینه ساخت استخرهای بتنی به نسبت استخرهای وینیلی و فایبرگلاس بیشتر است. در حالت کلی، هزینه نیروی کار با توجه به نوع استخر، ابعاد آن و عوامل دیگر می تواند متفاوت باشد.

در کنار هزینه ی نیروی کار، باید بودجه ای برای دریافت مجوز در نظر داشته باشید. قیمت مجوز ساخت استخر خانگی، با توجه به نوع استخر و موقعیت مکانی شما می تواند متغیر باشد، بنابراین بهتر است قبل از شروع کار ساخت استخر با پیمانکاران مشورت کنید.

حفاری، از پارامترهای موثر در هزینه ساخت استخر خانگی

اگر موقعیت مورد نظر برای ساخت استخر دارای سنگ های بزرگ باشد، ممکن است پیمانکاران ساخت استخر نیاز داشته باشند از انفجار استفاده کنند که این امر موجب افزایش هزینه گودبرداری خواهد شد. به همین دلیل تاکید می شود که قبل از ساخت استخر، حتما محل مورد نظر برای ساخت استخر را بررسی نمایید.

قیمت ساخت استخر چقدر است؟

محوطه سازی

بعد از حفاری منطقه و نصب استخر، میتوانید محوطه سازی را آغاز کنید. برخی از صاحبان خانه ها ترجیح می دهند چند هفته بعد از ساخت استخر اقدام به محوطه سازی کنند، بنابراین برای محوطه سازی مناسب استخر خود زمان کافی خواهند داشت. محوطه سازی استخر اجباری نیست و شما با توجه به بودجه ای که در نظر دارید، می توانید اقدام به اینکار کنید.

هزینه های جانبی برای ساخت استخر خانگی

زمان بودجه بندی برای ساخت استخر، معمولا هزینه های جانبی وجود دارند که شامل گرمایش استخر، پوشش ها، حصار کشی، تعمیر، نگهداری و بازسازی استخر می باشد. در ادامه با برخی از این هزینه های جانبی آشنا خواهیم شد.

سیستم گرمایش استخر

از جمله هزینه های جانبی برای ساخت استخر، نصب سیستم گرمایشی می باشد. استفاده از سیستم های گرمایشی برای مناطقی که دارای آب و هوای سردتر می باشند، انتخاب مناسبی است. سیستم گرمایشی استخر در انواع مختلف وجود دارند که با توجه به بودجه و ابعاد استخر تان، می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

کاورهای استخر

استفاده از پوشش هایی برای استخر، به دلیل جلوگیری از تبخیر آب، ورود زباله و ایمن نگه داشتن افراد مورد استفاده قرار می گیرد. این پوشش ها بسته به جنس، کارایی و ابعادی که دارند، هزینه های متفاوتی خواهند داشت.

هزینه نگهداری از استخر

هزینه های مربوط به نگهداری استخر شامل هزینه قبوض آب و برق و تعمیر و نگهداری استخر به صورت منظم است. اینکه قصد دارید خودتان از استخر نگهداری کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید، بر قیمت نگهداری سالانه تاثیر می گذارد.

سفارشی سازی استخر

استخرهای داخل زمین نسبت به استخرهای روی زمین قیمت بالاتری دارند؛ همچنین جنس استخر یکی از عواملی است که در هزینه ساخت استخر تاثیر خواهد گذاشت. شما می توانید استخرهای داخل زمین را در ابعاد و شکل دلخواهتان سفارشی سازی کنید، اما توجه داشته باشید که سفارشی سازی استخرهای فایبرگلاس در مقایسه با سایر استخرها سخت تر و گاهی غیر ممکن است. به استخرهای سفارشی می توانید ویژگی های دیگری نیز اضافه کنید. اما معمولا افرادی که برای ساخت استخر فضای محدودی در اختیار دارند، اقدام به ساخت استخرهای سفارشی می کنند.

هزینه ساخت انواع استخرها

استخرهای بتنی داخل زمین

استخرهای بتنی را می توان در هر شکل و اندازه ای ساخت. تکمیل این دسته از استخرها شامل کاشی کاری و سایر موارد تزئینی می باشد که برای استخرهای وینیل و فایبرگلاس در دسترس نیستند. استخرهای بتنی در مقایسه با استخرهای فایبرگلاس، به مراقبت بیشتری احتیاج دارند، اما بسیاری از افراد، ساخت استخرهای بتنی به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت انتخاب می کنند.

استخرهای فایبرگلاس داخل زمین

این استخرها دوام و ماندگاری بالایی دارند اما تنها عیب آنها، محدودیت در شکل و اندازه های متفاوت است. بسیاری از استخرهای فایبرگلاس دارای محدودیت های عمقی نیز می باشند که همین منجر شده افراد حرفه ای از این استخرها استفاده نکنند. در کنار معایب گفته شده، لازم به ذکر است که این دسته از استخرها هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند و مدت زمان نصب آنها در مقایسه با سایر استخرها کمتر است.

جمع بندی

 

مطلب مورد نظر توسط تیم تحریریه آرتیا آکادمی آماده و تدوین شده است. مجموعه artiaacademy به صورت تخصصی در زمینه طراحی و ساخت استخر، جکوزی و ویلا در سراسر ایران فعالیت دارد؛ همچنین با برگزاری دوره ها و کارگاه های ساخت استخر، جکوزی و ویلا، علاقه مندان به این حوزه را برای ورود به بازار کار آماده خواهد کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p56ld