یک‌شنبه 05 فروردین 1403 - 24 Mar 2024
کد خبر: 8317
تاریخ انتشار: 1400/09/24 21:00

تدوین سند ده‌ساله مدیریت استراتژیک ایمنی در گل‌گهر

مدیر سلامت، ایمنی و محیط زیست شرکت گل‌گهر گفت: همگام با سیاست‌گذاری‌های متولیان و ناظران قانونی حوزه «HSE»، نگاه مدیران ارشد شرکت‌های معدنی و صنعتی به ایجاد زیرساخت جهت کاهش نرخ بروز حوادث و بیماری‌های شغلی و حفاظت از محیط زیست معطوف شده است.

حمزه اله بخشی با بیان اینکه این دیدگاه می‌تواند ضامن حفظ و ارتقای نظام «HSE» یک شرکت باشد، افزود: بلوغ فرآیند‌های سیستمی، آگاهی و سطح فرهنگ کارکنان، به کارگیری نیرو‌های متخصص، همسوسازی تمام فرآیند‌های مرتبط با «HSE»، تعامل سطوح مختلف سازمانی با این نظام، استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور در حوزه «HSE» و برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روند استقرار نظام یکپارچه «HSE» در هر سازمان است.

وی گفت: رویکرد اصلی مدیریت «HSE» شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر حفظ و ارتقای سلامت کارکنان و حفاظت از محیط زیست است و ما این کار با جاری سازی چشم‌انداز صفر حوادث (Zero Vision)، الزامات قانونی ملی و بین‌المللی، تدوین سند استراتژیک ده‌ساله «HSE»، استقرار سیستم‌های مدیریتی از قبیل «ISO۴۵۰۰۱» و «ISO۱۴۰۰۱» انجام می‌دهیم.

اله بخشی افزود: در گل‌گهر بستر‌های نرم‌افزاری برای پایش مستمر فرآیند‌های «HSE» مدیریت رویداد‌ها برای انجام اقدامات کنشی و واکنشی و مدیریت بحران و شرایط اضطراری سه حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست ایجاد شده است

مدیر سلامت، ایمنی و محیط زیست شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اظهار داشت: برای افزایش سطح آگاهی نیروی انسانی نیز اقداماتی، چون برگزاری سمینار‌های آموزشی تخصصی ویژه پرسنل «HSE» شرکت و پیمانکاران انجام شده است.

الله بخشی گفت: واحد ایمنی شرکت گل‌گهر در حال تدوین سند ده‌ساله مدیریت استراتژیک ایمنی برای دستیابی به چشم‌انداز «ایمن‌ترین شرکت بدون حادثه منجر به مرگ و ناتوانی» کرده است.

وی درباره اقدامات واحد ایمنی شرکت گفت: به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی ایمنی مرتبط با معادن و صنایع مطابق با استاندارد‌های ملی، ایجاد رَویه مدیریت تغییر در تمام فرآیندها، پایش مجوز‌های کاری و کارت قرمز تجهیزات، شناسایی و ارزیابی ریسک‌های ایمنی با استفاده از روش‌های «JHA» و «FMEA»، تهیه و به‌روزرسانی فایل‌های آموزشی ایمنی مطابق با پاورپوینت‌های «HAZID»، ارزیابی عملکرد ایمنی پیمانکاران در دوره شش‌ماهه، از جمله اقدامات این واحد بوده است.

مدیر سلامت، ایمنی و محیط زیست شرکت گل‌گهر اظهار داشت: این شرکت برای برگزاری دومین همایش ملی ایمنی در معادن و صنایع معدنی (اسفندماه ۱۴۰۰) و برگزاری جلسات ماهانه کمیته عالی «HSE» پیمانکاران، جلسات کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، ثبت و پیگیری کلیه آنومالی‌ها و مغایرت‌های شناسایی‌شده در سامانه مدیریت «HSE»، بازرسی از کلیه تجهیزات بالابر و جرثقیل و صدور گواهی سلامت از سوی مراجع ذی‌صلاح را در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: در راستای هدف استراتژیک بهبود عملکرد محیط زیست، اقدام به استقرار سیستم مدیریتی «ISO۱۴۰۰۱» کرده‌ایم و کلیه فرایند‌های موجود در نظام مدیریت این حوزه را بر مبنای این استاندارد اجرا می‌کنیم. همچنین در حوزه محیط زیست، برای همسویی با سند جامع استراتژیک ده‌ساله گل‌گهر (۱۴۱۰)، در حال تدوین راهبردها، اهداف و برنامه‌های استراتژیک هستیم.

اله بخشی با بیان اینکه دیدگاه مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت گل‌گهر به گونه‌ای است که نیروی کار سالم را محور توسعه و سرمایه گل‌گهر می‌دانند، گفت: گل‌گهر می‌کوشد تا حفظ و ارتقای سلامت پرسنل را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با حمایت مدیران ارشد، برنامه استراتژیک حوزه سلامت و بهداشت و همچنین سند جامع ارتقای سلامت پرسنل با همکاری متخصصان و مشاوران برتر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال تدوین و نهایی‌سازی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qlon4