سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 20678
تاریخ انتشار: 1401/09/07 06:59
تاکید رئیس‌جمهوری در سفر به جاسک:

تبدیل مکران به مرکز اقتصادی از اولویت‌های دولت است

رئیس‌جمهوری صنایع دستی تولید شده به‌دست بانوان این منطقه را از دیگر ظرفیت‌های مهم اقتصادی جاسک برشمرد و افزود: به همه مسئولان و همچنین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهم که جاسک از جمله مناطقی است که سرمایه‌گذاری در آن هم تضمین سرمایه و هم تضمین سود را به همراه دارد.

رئیسجمهوری در بازدید از رژه یگانهای نمونه نیروی دریای ارتش در جاسک، فعالیت تجاری و اقتصادی و اقتصاد دریا را از محوریترین مسائل این منطقه عنوان کرد و گفت: در کنار برخی مشکلات زیرساختی نظیر احداث جاده و تامین آب شرب روستایی، بحث تجارت و داد و ستد و صید و صیادی از مسائل مهم و محوری در زمینه درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه است که باید به آن توجه جدی داشت. رئیسجمهوری افزود: امروز یکی از اولویتهای دولت جبران عقبماندگیها در این منطقه و تبدیل سواحل مکران به مرکز اقتصادی و تجاری نه فقط برای استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بلکه برای سراسر کشور است.

رئیسی با بیان اینکه ظرفیتهای این منطقه میتواند این سواحل را به نقطه بسیار مهم و راهبردی اقتصادی، تجاری، گردشگری و تولیدی در کشور تبدیل کند، تصریح کرد: دولت خدمتگزار بنا دارد با کمک شما مردم عزیز، با انگیزه و پرتلاش برای آبادانی این منطقه تلاش کند.

 

وی همچنین فرهنگ غنی و صدق و صفای مردم جاسک را ستود و تصریح کرد: این منطقه همچنین از جمله مناطقی در کشور است که جلوه انسجام ملی و همزیستی شیعه و سنی بوده و مردمان آن با فرهنگ و باصفا سالها در کنار هم به خوبی زندگی کردهاند. رئیس جمهور در ادامه با یادآوری قانون مسئولیتهای اجتماعی شرکتهای بزرگ صنعتی از جمله شرکت ملی نفت، تصریح کرد: شرکتهای فعال منطقه باید در کنار فعالیتهای اقتصادی و تولیدی مسئولیتهای اجتماعی خود از جمله احداث جاده، تأمین آب آشامیدنی و ایجاد مراکز درمانی و آموزشی را در اولویت قرار دهند تا شاهد رفع مشکلات مردم این منطقه باشیم.

رئیسی با بیان اینکه حضور در این منطقه و در اجتماع پرشور مردم جاسک برای دولت مسئولیت مضاعفی در راستای حل مشکلات آنها ایجاد کرده است، اظهارکرد: به تعبیر رهبر عظیمالشأن انقلاب هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد، اما راهحل این مشکلات نه در خارج از مرزها بلکه در دست و بسته به همت جوانان، نخبگان و متخصصان کشورمان است، چرا که سلطهگران تا به حال از مشکل هیچ کشور و ملتی گرهگشایی نکردند.

رئیسجمهوری تصریح کرد: دولت گرهگشایی از مشکلات مردم را وظیفه خود میداند و هیچ منتی بر مردم ندارد و تا زمانی که مشکلات مردم این منطقه و دیگر نقاط کشور به طور کامل رفع نشده باشد، باز هم به این سفرها ادامه خواهیم داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4byagv