جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 11190
تاریخ انتشار: 1400/10/28 17:45

تاریخ عرضه آیفون SE+ 5G اعلام شد

تحلیلگر صنعت نمایشگرها در گزارش تازه‌ای مدعی شده که گوشی ارزان قیمت بعدی اپل با نام آیفون SE+ ۵G در دنباله سال جاری میلادی عرضه می‌شود. او همچنین به مدل بزرگ‌تری با پسوند پلاس اشاره دارد که نمایشگر ۵.۷ اینچی خواهد داشت و احتمالا در سال ۲۰۲۳ رونمایی می‌شود.

«راس یانگ»، مدیرعامل شرکت DSCC در توییتی مدعی شده که آیفون SE+ ۵G برای اولین بار پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی را به گوشی ارزان قیمت اپل می‌آورد. این دستگاه نمایشگر ۴.۷ اینچی و ظاهری شبیه مدل فعلی آیفون SE خواهد داشت، ولی از تراشه A۱۵ بهره‌مند می‌شود تا سرعت و قدرت بیشتری داشته باشد.

استفاده از پسوند ۵G برای گوشی اپل اتفاق جالب و در نوع خود عجیبی است. اپل آخرین بار ۱۵ سال پیش در زمان آیفون ۳G از پسوندی برای نشان دادن قابلیت‌های ارتباطی گوشی خود استفاده کرد. بنابراین کمی عجیب است اگر کوپرتینویی‌ها دوباره به استراتژی قدیمی خود برگردند.

یانگ همچنین درباره مدل آیفون SE پلاس حرف زده که پیش‌تر گفته شده بود در سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد. به گفته این تحلیلگر، این گوشی در سال ۲۰۲۳ به بازار می‌آید و نمایشگر ۵.۷ اینچی خواهد داشت. چنین اندازه‌ای تاکنون در میان مدل‌های آیفون مشاهده نشده است.

اپل قبلا آیفون ۶ پلاس را با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی ساخته بود. اما بعدا با کنار گذاشتن این پسوند از نام مکس استفاده کرد. آیفون ۱۲ پرو مکس اولین دستگاهی بود که با این اسم عرضه شد و از نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد.

یانگ قبلا گفته بود که آیفون SE بعدی با نمایشگر ۴.۷ اینچی از پسوند پلاس استفاده خواهد کرد. اما حالا پیش‌بینی خود را تغییر داده و پسوند پلاس را متعلق به دستگاهی می‌داند که در سال ۲۰۲۳ با نمایشگری درخور نام پلاس از راه می‌رسد. باید منتظر ماند و دید اپل چه برنامه‌ای برای سری آیفون SE دارد.

منبع: دیجیاتو

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rlwz2