چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 10992
تاریخ انتشار: 1400/10/27 11:01

تاثیر فولاد مبارکه در توسعه پایدار شرق کشور

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در منطقه سنگان با تاسیس شرکت فولاد سنگان، گام مهمی در توسعه پایدار، اشتغالزایی و ارتقای کیفی سطح زندگی شهروندان این منطقه داشته است.

 به گزارش چیلان، علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت ۲۳ دی، سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه، اظهار کرد: امروزه فولاد صنعتی حیاتی در اقتصاد جهان به شمار می‌رود. از صنایع بزرگ هوافضا، هواپیماسازی، خودرو، نظامی گرفته تا صنایع کوچک‌تر همه به فولاد و سایر محصولات وابسته فولادی به‌عنوان پایه اصلی نیازمند هستند؛ بنابراین نقش این صنعت به‌عنوان مادر و پایه دیگر صنایع اهمیت تولید آن را می‌رساند.

وی افزود: ایران یکی از ۱۰ قدرت برتر تولید فولاد جهان و شرکت بزرگ فولاد مبارکه بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه است که اهمیت بی‌بدیلی در رشد و ارتقای صنعتی و اقتصاد کشور دارد. این شرکت علاوه‌بر نیروی انسانی توانمند و نظام سازمانی قوی و منسجم، زنجیره کاملی از تولید با شعار «از سنگ تا رنگ» دارد. فولاد سنگان شرکتی مهم و تاثیرگذار در تامین مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه به حساب می‌آید و از این منظر رشد و ارتقای توان تولید این شرکت، عامل اصلی افزایش تولید در فولاد مبارکه است. مدیرعامل فولاد سنگان اظهار کرد: فولاد سنگان در ابتدای زنجیره تولید فولاد بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه قرار دارد و هرگونه ارتقای کیفی و کمی محصولات این شرکت تاثیر مستقیم‌ بر تولید و سوددهی فولاد مبارکه و بازارهای رقابتی فولاد دارد.

از طرفی دیگر فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر، همواره در یک رابطه تولید و بازتولید، بهره‌وری، تولید، بهبود فرآیندها، ارتقای مکانیسم‌های صنعتی با زیر‌مجموعه‌های خود قرار دارد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در منطقه سنگان با تاسیس شرکت فولاد سنگان، گام مهمی در توسعه پایدار، اشتغالزایی و ارتقای کیفی سطح زندگی شهروندان این منطقه داشته است. امرائی افزود: امروزه فولاد مبارکه حامی و فولاد سنگان به‌عنوان نماینده این شرکت، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هستند.

در سال‌های اخیر به همت فولاد سنگان و حمایت فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف زیرساختی، تولیدی، اشتغالزایی، آموزش، بهداشت و درمان، ورزش، فرهنگی و اجتماعی و... سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت گرفته که بخش قابل‌توجهی از آنها به بهره‌برداری رسیده است. وی ادامه داد: شرکت‌های گروه فولاد مبارکه از رابطه دوسویه منسجم و منعطف سازمانی با شرکت فولاد مبارکه برخوردار هستند که باعث می‌شود قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشته باشند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wqz63