چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 6825
تاریخ انتشار: 1400/09/07 13:16

بسته پیشنهادی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی وضعیت ناوگان حمل‌ونقل در نشست کمیسیون متبوعش، گفت: در این نشست مقرر شد وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و کشور تا هفته جاری جمع‌بندی‌های لازم را انجام و بسته پیشنهادی مربوط به راهکارهای نوسازی حمل‌ونقل را در اختیار کمیسیون صنایع و معادن قرار دهند.

 عزت‌اله اکبری تالارپشتی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: در این نشست، وضعیت ناوگان حمل‌ونقل یعنی اتوبوس درون‌شهری، اتوبوس برون‌شهری، مینی‌بوس، کامیون، ون و کشنده‌ها با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خودروسازان، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور و... بررسی شد.

او با بیان اینکه دولت دوازدهم اجازه واردات خودروهای سنگین دست دوم را داد که انتظار می‌رود دولت سیزدهم از این اقدام جلوگیری کند، افزود: در جلسه یادشده تولیدکنندگان اعلام کردند توانایی تولید اتوبوس، کامیون، کشنده و... و به عبارتی در صورت تامین مالی، امکان تامین نیاز کشور را دارند. وی اضافه کرد: در این شرایط، انتظار می‌رود دولت با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات فوری، نیاز کشور به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل را برطرف کند تا با تحقق این مهم از یک سو سازکاری برای تقویت تولیدکنندگان و تامین منابع مالی موردنیاز آنها فراهم و از سوی دیگر، مکانیسمی پیش‌بینی شود که رانندگان بتوانند خودروهای سنگین را به‌راحتی خریداری کنند.

او واردات خودرو دست دوم را توهین و ضرر به تولید دانست و ادامه داد: از آنجا که خودروهای دست دوم وارداتی خدمات پس از فروش ندارد در واقع این خودروهای بی‌شناسنامه هستند و رانندگان این خودروهای سنگین، امنیتی ندارند، زیرا قطعات موردنیاز برای خودرو آنها به‌سختی پیدا می‌شود.

اکبری تالارپشتی افزود: در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و تبصره ۱۴ قانون بودجه سالانه، سهمی برای نوسازی حمل‌ونقل در نظر گرفته‌شده که دولت باید با استفاده از این ظرفیت‌ها اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل را انجام دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36rn93