چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 7723
تاریخ انتشار: 1400/09/17 13:14

بانک‌ها حامی دانش‌بنیان‌ها باشند

رئیس پارک علم و فناوری یزد درباره تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان یعنی درصد زیادی از اقتصاد به دانش و نوآوری متکی باشد در حالی که به‌طور یقین‌ فاصله زیادی با این نوع اقتصاد داریم اما ریل‌گذاری‌ها برای اقتصاد دانش‌بنیان با قوت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار صمت از یزد، محمدمهدی لطفی ضمن بیان این مطلب افزود: طرح غیر دانش‌بنیان در بهترین حالت ۶۰ درصد سودآوری دارد در حالی که طرح دانش‌بنیان ۱۰۰۰ درصد می‌تواند سودآوری داشته باشد. لطفی تاکید کرد: بانک‌ها باید حامی دانش‌بنیان‌ها باشند و هر بانک، چند طرح را حمایت کند و قطعا با این روش سود قابل‌توجهی نصیب بانک خواهد شد اما این اعتماد هنوز شکل نگرفته است.

اصلاح طرح صیانت از کاربران فضای مجازی 

رئیس پارک علم و فناوری یزد درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و بازخورد آن در اکوسیستم دانش‌بنیان، گفت: متخصصان حوزه فضای مجازی بهتر می‌توانند در این باره اعلام نظر کنند اما با توجه به صحبت‌هایی که از شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان و فناور در این زمینه مطرح شد، به نظر می‌رسد بخش‌هایی از این طرح ضرر به خودی و شرکت‌های نوپای داخلی خواهد بود که نیازمند اصلاح است. وی درباره برگزاری نمایشگاه فن‌بازار در محل نمایشگاه‌های دائمی در استان یزد، گفت: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۹ آذر به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برپا خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به تاکید استاندار یزد، نمایشگاه هفته پژوهش در امسال از نظر کمی و کیفی رشد خواهد داشت. لطفی اعلام کرد: امسال ۸۰ غرفه شامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، بخشی از اداره‌ها و موسسه‌هایی که ایده‌های فناورانه داشتند، شرکت‌های تولیدی که واحدهای تحقیق و توسعه دارند، در نمایشگاه فن‌بازار استان یزد حضور خواهند داشت.

۳۰ رویداد خاص در نمایشگاه فن‌بازار

لطفی افزود: در کنار نمایشگاه ۳۰ رویداد خاص اعم از نشست‌ها و پنل‌های گفت‌وگو، رویداد‌های فناورانه و رویدادهای استارت‌آپی، غرفه کودکان، غرفه رونمایی از دستاوردهای جدید شرکت‌ها، غرفه مشاوره به افرادی که ایده دارند برای تبدیل شدن به استارت‌آپ در نظر گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: بخشی از نمایشگاه فن‌بازار امسال را به طرح «یزد، شهر نوآوری» اختصاص دادیم و برنامه‌ای را برای دریافت ایده‌های مردم و مسئولان داریم و بعد از نمایشگاه پیگیری برای اجرای ایده‌های دریافت شده انجام می‌شود.

برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات به موازات نمایشگاه فن‌بازار

لطفی در ادامه از برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات به موازات نمایشگاه فن‌بازار، خبر داد: نمایشگاه فناوری اطلاعات «کامیتکس» را به مناسبت هفته پژوهش خواهیم داشت که دستاوردهای آی‌تی، کامپیوتر و الکترونیک را نمایش خواهد داد.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با تاکید بر اینکه ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه فن‌بازار امسال حضور پررنگ خواهند داشت، زمینه فعالیت این شرکت‌ها را در حوزه‌های ‌آی‌تی، فنی مهندسی، بیوفناوری، علوم انسانی و هنر، حوزه خلاق، حوزه کشاورزی و صنایع سبز عنوان کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ze563